Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

Bölüm 76: Kutup ışıkları uçurumun üzerinde parladı.

 

        "İnsanlığın güvenliği için silahlanacağım."

        "Her bir yurttaşımı adaleti gözeterek yargılayacağım.

        "Yanlış da olsa mutlak doğru.

        Polly cümleleri yavaşça okudu.

        "Yargı Mahkemesi yemini."

        An Zhe donakaldı, bu son kelimeyi -yemini- daha önce de duymuştu.

        O iki ağız dolusu kanı tükürdükten sonra vücudu beklenmedik bir şekilde hafiflemiş, duyuları yavaş yavaş körelmişti. Kış mevsiminin şiddetli rüzgârı yüzünde esiyor fakat artık soğuktan titremesine neden olmuyordu. Sanki her an rüzgârın içinde yok olacak ruhani bir varlık gibiydi. Tekrar ayağa kalktı, korkuluklara yaslandı ve iki rozete baktı.

        Altıgen rozete bir desen işlenmişti. Yargı Mahkemesi'nin amblemi, bir haritada yönleri gösterir gibi kesişen iki prizmatik çarpıydı. Kuzey, güney, batı ve doğuyu gösteren yıldız uçları biraz daha büyüktü, köşeleri aşağıya doğru uzayarak haça benzer bir şekil alıyordu. Kuzeydoğu, güneydoğu, güneybatı ve kuzeybatıya uzanan uçları biraz daha küçüktü, ana yıldızın altında gizlenmişlerdi.

        An Zhe bu keskin ve köşeli şekli birden fazla kez görmüştü. Koyu gümüş rengi soğuk dokusu, yıldızların keskin köşeleri ve düz çizgilerin hepsi heyecan verici bir ciddiyet ve adalet ortaya koyuyordu.

        Polly'nin parmakları yıldızın yüzeyine sürtündü, muhtemelen o da birden fazla kez bu şekli okşamıştı; rozetin deseni aşınıp yıpranarak derin izler edinmişti.

        "Bir meslektaşım tarafından çizilmişti." Polly, uğuldayan soğuk rüzgârda gökyüzüne, uzaklara baktı. "Yıldızının insanlara doğru yönü göstereceğini umuyorduk.

        "Siz... siz bir füzyon bilimcisi değil misiniz?" diye fısıldadı.

        "Öyleyim." dedi Polly.

        Sesi yumuşaktı, iç çeker gibiydi, "Füzyon fraksiyonundan sorumlu olan kişi ve Yargı Mahkemesi'nin kurucusu benim. Füzyon fraksiyonu, Yargı Mahkemesi'nin öncülüydü."

        An Zhe aniden Yargı Mahkemesi'nin uzun koridorunda, her kuşaktan yargıcın portreleri ile doğum ve ölüm tarihlerinin sıralandığını hatırladı. Ancak sondaki fotoğraf çerçevesi kaldırılmıştı, ismi ile doğum ve ölüm tarihi kazınmış, geriye sadece belli belirsiz bir "P" harfi kalmıştı. Bu ilk yargıcın kaydıydı. Fakat her nedense sonraki nesiller tarafından silinmişti.

        Kuzey Üssü karışık ırkların yaşadığı bir yerdi. Polly kelimesinin hangi dilin transliterasyonu olduğunu bilmiyordu ama "Polly" kelimesi İngilizce harflerle yazılabilir gibiydi.

        Bununla birlikte, hatırlayabildiği kadarıyla, füzyon fraksiyonunun ve Yargı Mahkemesi'nin inançları çok farklıydı, biri insanlar ve yaratıkların güvenli bir şekilde kaynaşmasını umarken diğeri üsse girmeye çalışan tüm heterogenezleri acımasızca öldürüyordu. İkisi birbirinden tamamen farklı dünyalardı, An Zhe nereden sormaya başlayacağını bilemeyecek kadar şaşkındı. Polly, "Bir tesadüf eseriydi." dedi.

        An Zhe üssün tarihini anlatan pek çok insan dinlemişti. Bu sakin anlatıların her biri karanlık odanın her köşesini aydınlatmak için taşıdığı sınırlı ışıklı lambalar gibiydi, böylece odanın tamamını bir araya getirebiliyordu.

        "Enfeksiyondan sonra iradeyi koruma yeteneği yalnızca olasılığa bağlı gibi görünüyor. Ancak biz hâlâ doğadaki her şeyin bir düzeni olduğuna inanıyoruz, sadece sınırlı yeteneklerimiz var ve henüz bunu göremiyoruz. Araştırmalarımız devam ediyor, bu alanda daha da derinleşiyor, çılgınlaşıyor." Bunları söylerken Polly gözlerini hafifçe kapattı, yüz ifadesinde belli belirsiz bir acı belirdi. "Bir deneğin bedeni açıklanamayan nedenlerle ikiye bölündü, yine de tek bir bilince sahipti. Bir yarısı laboratuvardan kaçtı, diğer yarısı ise gözlem odasında kaldı. Her zaman orada kalmış gibi göründüğü için anormalliği zamanında fark edemedik - kaçan yarı trajik bir felakete neden oldu."

        An Zhe felaketi biliyordu. Bir sucul tüm dış şehrin su kaynağını kirletmişti.

        "Dış şehir tamamen açığa çıktığında artık üssün heterogenezler ile insanları ayıklaması, heterogenezleri zamanında ortadan kaldırması gerekiyordu. Bu felaketten füzyon fraksiyonu sorumlu, ancak enfeksiyon ve mutasyon üzerine çalışan ve yaratıklar, heterogenezler ve insanlar arasındaki farkları en iyi bilen de biziz." dedi Polly.

        An Zhe bir anda bir şeyi anladı, Yargı Mahkemesi başlangıçta askeri bir kurum değildi, Deniz Feneri'ne bağlıydı.

        "Deneysel projelerin hepsi askıya alındı, numuneler yok edildi ve denekler vuruldu. Ancak üs, füzyon fraksiyonuna kefaret ödeme fırsatı verdi. Bir gecede Yargı Mahkemesi'ni kurduk, yargılama kurallarını belirledik ve tüm şehri yargıladık. O on gün içinde üs nüfusunun yarısını öldürdük." dedi Polly yavaşça. "Enfeksiyon kontrol altına alındı, insan genlerinin saflığı korundu. Ve daha sonra... yargılama sistemi devam ettirildi. Virginia Üssü'nün karşılaştığı felaket bu sistemin geçerliliğini pekiştirdi."

        "On yıl boyunca füzyoncu, dört yıl boyunca da yargıç olarak görev yaptım." dedi Polly yavaşça bu sözleri ve yüzünde daha çok sessiz, kederli bir ağlayışa benzeyen bir gülümseme belirdi. "Asıl niyetim herkesin huzurlu bir yaşam sürmesini sağlamaktı, ve bunun yerine her gün yurttaşlarımı katlediyordum. Bu on dört yıl boyunca her gün günahlarım daha da derinleşti."

        An Zhe, "Ama aynı zamanda üssü de korudunuz." dedi.

        "Pek sayılmaz." dedi Polly. "Ben her gün masum insanları öldürüyordum."

        An Zhe onu savundu. "Ayrıntılı kurallar koydunuz ve kurallara uygun hareket ettiniz. Masum insanları öldürmediniz."

        Polly'nin cevabı şok ediciydi.

        "Yargılama kuralları diye bir şey yok." dedi hafifçe.

        An Zhe'nin ifadesi bir an için karardı, bu cümlenin içeriğini sindirmekte zorlandı, güçlükle, "Yok... mu?" dedi.

        "Daha doğrusu heterogenezlerin yüzde yüz belirlenebildiği bir yönetmelik yok." Polly'nin sesi bir iç çekiş gibiydi. "Yargılama kurallarını formüle etmek için ömür boyu süren araştırmalarımızı kullandık, tüm yönlerden -görünüş, hareket ve düşünme- ve yaratığın farklı reflekslerinden türünü belirlemek için dışsal bilgilere kadar. Ancak bunun kesinlikle doğru olduğunu garanti etmenin bir yolu yok. Aslında kurallar heterogenezlerin yalnızca yüzde seksenini belirleyebilir. Geriye kalan yüzde yirmilik kısım ise sadece tecrübe ve sezgilerimize güvenebiliriz, ayrıca... infazın kapsamını genişletiriz, bir masumu kazayla öldürmek bir heterogenezin geçmesine izin vermekten daha iyidir."

        "Gerçek yargılama kurallarının ilk katı kuralı, koşullar ne olursa olsun asla dış dünyaya ifşa edilemeyeceğidir. Biz aslında hiçbir kurala uymuyoruz, Yargı Mahkemesi mutlak güvenliği sağlamak için her zaman kasten adam öldürmeye yer bırakıyor." Polly'nin sesi giderek alçaldı. "Dış şehrin kapısında görevliyken ne zaman bir can infaz etsem onun gerçek bir heterogenez olma ihtimali yüzde seksen, gerçek bir insan olma ihtimali ise yüzde yirmi idi. Bununla birlikte garantiye alma amacıyla doğrudan ateş ediyordum. Ayrıca bu yüzde seksenlik heterogenezin insan bilincine sahip olma ihtimali on binde bir, yıllar sonra bu bilinci tekrar kazanma ihtimali ise altı bin beş yüzde bir."

        Sesi boğuklaştı. "O dört yılı hâlâ hatırlıyorum."

        An Zhe böyle bir sahneyi hayal etti, kendisini bir yargıç olarak düşündü.

        "Yani üsten ayrıldınız mı?" diye sordu.

        "Kalbimdeki acıyla mücadele edemedim. Heterogenez ve insanlar arasındaki savaşa sonuna kadar dayanamadım." Polly karanlık gökyüzüne baktı, uzun bir sessizlikten sonra devam etti. "İlk başta, yurttaşlarımı öldürdüğüm için acı çektim ve daha sonra heterogenezlerin ölümleri bile benim için çok ağır olmaya başladı. Onlarla o kadar çok zaman geçirdim, her yaratığın kendine ait bir hayatı olduğunu biliyordum. Ellerimde kan vardı, suçlu bir adamdım. Sonra birkaç meslektaşımla birlikte üsse isyan ettim, füzyon araştırmalarına devam etmek için Yüksekova Enstitüsü'ne geldim. Heterogenezleri alarak hayatımı günahlarımın kefaretini ödeyerek geçirdim. Şimdiye kadar yüz yıl geçti."

        Yüz yıl.

        An Zhe biraz şaşkın bir ifadeyle Polly'ye baktı.

        Polly onun şüphesini anlamış gibi görünerek gülümsedi. "Çok uzun yaşadım."

        "Vahşi doğada en kaçınılmaz şey enfeksiyondur." Polly kolunu kıvırdı, sağ kolundaki deri siyah çizgilerden oluşan dağınık bir yama gibiydi. "Enstitünün bir üyesi tarafından kazayla enfekte edildim, bilincimi kaybetmeden önce onlardan ayrıldım."

        "Ama belki de bana hastalığı bulaştıran kişi uyanık olduğu için ya da belki de olasılık beni kayırdığı için uyandım." Polly gülümsedi. "Sadece birkaç saniye geçti sandım ama aslında on yıllar geçmişti, bilincim bir anda zaman ve mekânda yolculuk etmiş gibiydi. Nerede uyandığımı tahmin edebilir misin?"

        An Zhe başını salladı.

        "Hâlâ enstitüdeydim. O zamanlar akılsız bir yaratık olmama rağmen beni kurtarmışlardı. Pes etmemişlerdi. Tıpkı bir zamanlar benim onları koruduğum gibi onlar da beni korumuşlardı. İnsanlar arasındaki duygular böyledir, ne verirsen onu alırsın. Bu çağda insanlar arasındaki güven hayattan daha değerli ve ben bunu elde ettim."

        An Zhe Polly'nin gözlerindeki nazik ve dingin ifadeye baktı, o anda Polly ile enstitü üyeleri arasında neden bu kadar derin bir bağ olduğunu anlamıştı.

        "Üsten ayrıldığım için pişman değilim ama kaçışım ve beceriksizliğim için kendimi asla affedemem de." dedi Polly sonunda.

        An Zhe ona, "Çünkü siz yüksek bir ahlaki karaktere sahipsiniz." dedi.

        Biraz düşündükten sonra "Çünkü siz çok merhametlisiniz." diye ekledi.

        Polly herkesi yüreğinin derinliklerinden seviyordu, bu yüzden böyle acı çekiyordu. Barış zamanlarında bir karıncayı bile ezmeyecek türden bir adam olsa gerekti - ve böyle bir adamın hemcinslerine karşı silah kaldırması gerekmişti.

        "Merhamet.... merhamet insanoğlunun en dikkat çekici zayıflığıdır." dedi Polly. "Kendime karşı nezaket bencil arzuların başlangıç noktasıdır, başkalarına karşı nezaket inançların sarsılma nedenidir. Tamamen kayıtsız ve merhametsiz olamadığım için nitelikli bir yargıç olmak kaderimde yoktu."

        Bu sözler üzerine uzun bir süre sessiz kaldılar.

        An Zhe Polly'nin sözlerini düşünürken aklına biri gelince kaşlarını hafifçe çattı.

        "Ama bir Yargıç bana bir şey söylemişti," dedi An Zhe usulca. "Bir yargıcın inancının kaynağı kayıtsızlık değil, merhamettir. Tek tek kişilere değil, bir bütün olarak insanlığın kaderine merhamettir. Eğer bir kişi insanlığın menfaatine olan inancını her şeyin üstünde tutuyorsa tereddüt etmeyecektir."

        Polly ona baktı, yumuşak bir sesle, "Nasıl tereddüt etmeden inanılır?" diye sordu.

        "Eğer biri herkese karşı ayrı ayrı merhamet göstermezse." dedi kelimesi kelimesine, "nasıl tereddüt etmeden hayatını bir bütün olarak insanlığa adayabilir?"

        An Zhe'nin dili tutuldu.

        Yana doğru sarkan parmakları hafifçe titredi, sonunda Polly ile karşılaştığı her seferinde neden aklına hep Polly'den çok farklı olan Lu Feng'in geldiğini anladı.

        Polly gözlerini kapattı, sesi hâlâ boğuktu. "Yargıçların çektiği tüm acıların nedeni bu."

        "İnsanlıklarından vazgeçmek, sınır tanımadan masumları öldürmek ve sonunda üs tarafından idam edilmek. Ya da aklı başında kalmak ve sonunda dayanılmaz acılar nedeniyle delirmek. Sadece bu iki sonuç yargıçlar için noktadır." dedi Polly yavaşça. "Kurallar yazıldığı anda hiçbirinin sonunun iyi olmaması yazıldı kaderlerine."

        An Zhe o anda hissettiklerini tarif edemiyordu, elindeki yıldız simgeli rozete bakarken zorlukla nefes alabiliyordu.

        "Eğer... eğer bir yargıç varsa..." dedi. "Uzun yıllardır ayık olsa ve her zaman kapıyı korusa, verdiği hiçbir karar yanlış olmasa..."

        Birden bir şey anladı, sesi titredi. "Herkes ondan nefret ediyor, çünkü diğer yargıçlar yılda sadece düzinelerce insan öldürürken o binlerce kişiyi öldürüyor. Aslında... ateş etmeyi çok sevdiği için değil, gelecek ölümleri bu sayede en aza indirebildiği için."

        Anlamıştı, sonunda anlamıştı. Yüzünü buruşturdu, Polly'ye "Nasıl bir adam olurdu?" diye sordu.

        Polly'nin cevabı hayal edebileceğinden çok daha basitti.

        "O yalnız bir adam."

        Aniden bir şey düştü. Bir kaya yuvarlanarak An Zhe'nin kalbine çarptı.

        Polly "Ne düşünüyorsun?" diye sorana kadar konuşamadı.

        "Ben..." An Zhe'nin gözleri buğulandı. "Düşündüğüm... düşündüğüm..."

        Lu Feng'i düşünüyordu.

        Bir zamanlar Lu Feng'in soğuk ve kalpsiz olduğunu düşünmüş, başka bir zaman Lu Feng'in güçlü inançları olduğunu kabul etmişti. Albay Lu'nun, o insanlığın hayallerdeki kaderi uğruna hayatını verebileceğini biliyordu. Lu Feng'in acı çekeceğini, yalnız olacağını da biliyordu. Ama bu adamın kalbinde kök salmış, akla hayale sığmaz bir devle karşı karşıya olduğunu ancak bugün fark etmişti.

        Lu Feng'i tanıdığını söylemişti bir keresinde ama bu ana kadar -Lu Feng'den binlerce kilometre uzakta olduğu ve onu bir daha asla göremeyeceği ana kadar- Lu Feng'i tam olarak anlamamıştı.

        "Bahsettiğin yargıcın kim olduğunu biliyorum, Tang Lan bana ondan birçok kez bahsetti. Mümkünse onunla gerçekten tanışmak istiyorum." dedi Polly.

        "O..." Rozeti avucunun içinde sıkıca tutan An Zhe'nin gözyaşları nihayet döküldü. "Yedi yıldır yargıçlık yapıyor ve birçok insanı öldürdü... herkes ondan nefret ediyor."

        "Yine de bana karşı çok iyiydi." diye gülümsedi An Zhe ama gözleri yanıyordu, burnunun ucu kızarmıştı. "Aslında herkese karşı iyiydi."

        "Bir yaratık olduğunu söylüyorsun." dedi Polly. "Fakat bir yargıç olarak seni bir insandan farklı bulmadım. Peki ya o yargıç?" 

        "Emin değildi." An Zhe uzaktaki dağlara bakarken parmakları hafifçe titredi. "İlk karşılaştığımızda gitmeme izin verdi."

        "Hocam." dedi. "Eğer bir yargıç bir heterogenezi ilk seferinde bıraktıysa ikinci seferde de bırakır mı?"

        Polly ona nezaketle baktı.

        "İkinci seferde de gitmeme izin verdi. Birçok kez gitmeme izin verdi." dedi An Zhe. "Daha sonra benim heterogenez olduğumu öğrendi."

        "Ama..." Bir şeyler söylemeye çalıştı ama ağzından hiçbir şey çıkmadı, kalbini bir el sımsıkı sarmıştı, kaçamadığı bu tutukluluktan kurtulmak istiyor ama yapamıyordu.

        "Özür dilerim..." dedi parça parça bir sesle, tam bir cümle kuramadığı ortadaydı. "Ben... onu düşündüğümde... ağlamak istiyorum."

        Polly, An Zhe'yi kollarına aldı. "Ağlama evladım."

        "Yaşamaya devam et," dedi, "onunla tekrar görüşeceksin."

        "Onunla bir daha görüşmeyeceğim," An Zhe Polly'nin kolunu fırtınalı duygular denizinde canını kurtaracak son dal parçasına tutunur gibi kavradı, gözlerinin yaşlanmasını engellemesinin hiçbir yolu yoktu, sonunda sadece bir ürpertiyle kapatıp alnını Polly'nin omzuna yasladı. "Ben... ben onunla hiç tanışmamış olmayı tercih ederdim."

        "Neden?"

        An Zhe hiçbir şey söyleyemedi.

        "Bana her şeyi söyleyebilirsin evladım." dedi Polly mırıldanarak. "Bana ya da kendine yalan söylemene gerek yok."

        An Zhe'nin boğazı düğümlendi, daha çok ağladı. İnsan akrabalığını anlamıyordu esasen ancak Polly'nin karşısında bunu yeniden anlıyor gibiydi. Sanki karşısında şefkatli bir baba, sevgi dolu bir rahip yahut bağışlayıcı bir tanrı var gibiydi. Fakat aslında başka herhangi bir insana ya da tanrıya değil, kendisine açıyordu içini.

        "Ben..." diye ağzını açtı, vücudu yoğun bir acıyla titriyordu, zihni bulanıklaşırken sonunda duygusal sınırını aşarak ağzından kaçırdı kelimeleri. "Onu görmek istiyorum..."

        "Onu görmek istiyorum." Bu cümleyi tekrarladı. "Onu görmek istiyorum hocam, onu görmek istiyorum. Onu terk ettiğim için pişman değilim ama... çok pişmanım."

        "Biliyorum... Biliyorum..." Polly sırtını sıvazlayarak onu rahatlattı.

        "Bilmiyorsunuz..." An Zhe'nin sözleri çelişkiliydi, duyguları paramparçaydı, keder ruhunu okyanus gibi boğuyordu. Bu yaygın özlemin acısı onu öldürse hiç şaşırmayacaktı.

        "Senden onlarca yıl daha uzun yaşadım evladım." dedi Polly. "Çok şey bilmek için hâlâ çok gençsin."

        "Ben.." An Zhe boş boş baktı, bunu yalanlayamazdı ve tartışmaya da niyeti yoktu. Göğsünde kavrayamadığı ya da göremediği bir şey vardı ve bunu tarif edemiyordu.

        Polly'nin omuzlarının üzerinden uçsuz bucaksız gökyüzüne baktı ve "Bilmiyorum... ne bu?" diye mırıldandı.

        Güm güm.

        Kısa süren sessizlikte An Zhe kendi kalp atışlarını duydu. Birden Polly'nin söyleyeceği şeyin hayatını değiştirebileceğine dair bir önseziye kapıldı.

        Polly'nin nefes alışını duydu.

        "Bilmediğin..." Sessizlik içinde Polly, "Onu sevdiğin." dedi.

        An Zhe'nin gözleri büyüdü.

        Gökyüzündeki kutup ışıkları değişti, koyu yeşil parıltı, dalgalı bir gelgit gibi, güneyden kuzeye doğru ilerliyor, dağılıyor ve sonra yeniden meydana çıkıyordu.

        Şiddetle titredi.

        Güçlü bir sezgi ruhuna bir göktaşı gibi sert bir şekilde çarptı, ışık dünyadaki her şeyi aydınlattı. Aslında bu kelimenin ne anlama geldiğini bilmiyordu ama doğru olduğunu anlıyordu.

        Tamamen şaşkına dönmüştü, kederini bile unutmuş, uzaktaki kutup ışıklarına boş boş bakıyordu. Ta ki Polly onu bırakıp yüzündeki gözyaşlarını bir mendille nazikçe silene kadar.

        "Ama ben neden böyleyim?" diye mırıldandı.

        Bir cevap verilmesine fırsat kalmadan, daha önemli bir başka soruyla karşı karşıya kaldı.

        "Peki... peki o da beni sevecek mi?" Polly'ye neredeyse dua ediyormuş gibi baktı. "O da beni sevecek mi? Ben sadece... bir heterogenezim."

        "Sana bir şey söyledi mi?"

        An Zhe başını salladı, birlikte geçirdikleri zaman çok kısaydı. "Ama beni öptü."

        Fakat o öpücüğün ne anlama geldiğinden emin değildi; o gün kelimelerin gücü çok zayıflamıştı ve yapabilecekleri tek şey bu olmuştu.

        "Hâlâ hayattasın. Gitmene o mu izin mi verdi?" diye sordu Polly.

        "Onu terk eden bendim, o nitelikli bir yargıçtı ve gitmeme izin vermeyeceğini biliyordum." dedi An Zhe yavaşça. "O anda tek yapmak istediğim onu terk ederek ölecek bir yer bulmaktı. Bir de silahı sırt çantamda kalmıştı, böylece uçuruma geri dönebildim."

        "Silahı sırt çantanda mı kalmıştı?" Polly cümleyi tekrarladı.

        An Zhe hafifçe mırıldandı, gözlerinde belli belirsiz bir gülümseme belirdi. "Eşyalarını benim yanımda bırakmayı hep sevmiştir."

        Polly Joan'ın eli yavaşça onun saçlarını okşadı.

        "Bilmelisin ki aptal çocuk," dedi Polly, "bir yargıcın silahı asla kendisinden ayrılamaz, bu yüz yıl önce konulmuş katı bir kuraldır."

        An Zhe ona sessizce baktı, sonunda dudağını sertçe ısırdı.

        "Bilmiyordum. Gerçekten bilmiyordum."

        "Her ne sebeple olursa olsun, o da seni seviyor olmalı."

        "Bir yargıç bir heterogenezi sever mi?"

        "Bilmiyorum," dedi Polly, "ama ben de yüz yıl boyunca pek çok heterogenez ile birlikte yaşadım - eğer hâlâ bir yargıç olarak anılmayı hak ettiğimi düşünüyorsan."

        Her şeyi biliyormuş gibi görünen grimsi mavi gözlere bakan An Zhe, Polly'nin Lu Feng'in kendisinden neden hoşlandığını biliyor olması gerektiğini düşündü fakat daha fazlasını sormaya cesaret edemedi; Polly bir şey söylemediğine göre, onun için de bir sebep olmalıydı.

        An Zhe'nin gözlerinin önünde ağır görüntüler uçuşuyordu; şehrin kapılarında kocasını kaybetmiş bir kadın tıslayarak ölmesi için ona beddua ediyordu; ikmal istasyonunun meydanında kurşun Du Sai'nin kafasını delip geçmiş ancak kadın ona doğru düşmiştü. Gözlerinin önünden sayısız siluet geçti, boğuk haykırışlar, titreyen korku, iliklere kadar sızan hayranlık. Sayısız karanlık gölge yükseldi, birlikte yükselerek yukarı doğru uzandı, birbirini iyi tanıyan bir sevgi, nefret ve korku yığını, onu soğuk rüzgarın kükrediği dağın tepesine iterek bu canlılar grubuna bakmasını sağladı.

        Kimse ona yaklaşmıyor, kimse onu anlamıyor ve ona hayran olan, ona bir kelime bile söylemek için inisiyatif almaktansa tüm vücudunu sahte bir bebek olarak sipariş etmeyi tercih ediyordu.

        Yargıç'ın merhameti ve lütfu... kimsenin umut etmeye cesaret edemeyeceği bir şeydi. Bu ne tür ürpertici bir korku ve akıl almaz bir ayrımdı?

        İnsanlarla taban tabana zıt bir heterogenez olarak bu şeyi elde etmeyi belli belirsiz ummuş ve gerçekten de elde etmişti.

        En azından Lu Feng'in silahı sırt çantasına koyduğu anda, milyarlarca yıl içinde öyle bir saniyeydi ki Yargıç'ın silahını bir heterogeneze bıraktığı an, onu sevmek uğruna ömürlük inancına ihanet etmişti.

        Ve sonra bir çocuğun ders kitabındaki peri masalında olduğu gibi, saat on ikiyi vurduğuna biri uçuruma, diğeri üsse geri döndü.

        Yavaş yavaş durulan bir kum fırtınası gibi, saatin vurmasıyla birlikte tozlar yatıştı, An Zhe'nin kalp atışları yavaş yavaş normal frekansına geri döndü; ona hayal bile edilemeyecek bir hediye verilmişti, ancak tamamen sükunet içindeydi.

        Bunun yeterli olduğunu, her şeyin yeterli olduğunu hissetti.

        "Eğer bir gün insanlar güvende olur ve onu görürseniz..." diye Polly'den bir ricada bulundu, "lütfen... lütfen ona burada olduğumu söylemeyin."

        Polly, "Kimse bir yargıca yalan söyleyemez." dedi.

        "O zaman ona burada olduğumu ve sonra gittiğimi söyleyin." dedi An Zhe. "Çok uzaklara gittim, dünyanın herhangi bir yerinde olabilirim."

        Polly ona şefkatli, hüzünlü gözlerle baktı.

        "Umarım Tanrı seni korur." dedi.

        An Zhe yavaşça başını iki yana salladı.

        "Ben onu sevemem, o da beni sevemez." An Zhe bu sözleri nazikçe söyledi.

        "İnsanlığın yok olacağı gün gelmedikçe. Ama umarım o gün asla gelmez." O anda içini samimi bir sakinlik kapladı.

        Kutup ışıkları ile bulutlar arasındaki boşluktan sayısız yarı saydam beyaz buz parçası aşağıya doğru sürüklendi, sessiz dağ ve gece bu uçan şeylerle canlandı; kar yağıyordu.

        An Zhe elini uzattı, altıgen kar taneleri parmaklarının üzerine düştü, güzel şekil yavaş yavaş teninin sıcaklığında kaybolarak kristal berraklığında bir su damlacığına dönüştü.

        "Sizleri sadece üç aydır tanıyorum." dedi. "Ama ömrüm bu kadar."

        Rüzgâr şiddetlendi ve binlerce kar tanesi, söğütleri kaldıran bir bahar esintisi gibi gri koridorda uçuştu. An Zhe bakmak için başını geriye doğru çevirdi, geçmişiyle ilgili unuttuğunu sandığı her şey gözlerinin önüne serildi, ışıltılı parçalara ayrılarak sürüklendi.

        Fırtınalı dalgalar yatışmış, karanlık gelgit tamamen durulmuştu. Mutlu ya da üzgün değildi, sadece karın çok güzel olduğunu düşünüyordu.

        Hayatının sevinci ve kederi, buluşması ve ayrılığı, bu dünyadaki tüm somut şeylerin doğumu ve ölümü - bunlar uçup giden kar taneleri gibiydi.

        "Üşüyor musun?"

        "Hayır."

        An Zhe kar tanesinin şeklini hatırladı ve o saniye içinde sonsuzluğa kavuştu.

        Kutup ışıkları uçurumun üzerinde parladı.

        Laboratuvardan bir anda bir cam kırılma sesi geldi.


Sonraki Bölüm