Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

Bir Soru Üzerine, Shen Qiao ve Yan Wushi'nin Doğum Günleri Hakkında


 

Birkaç gün önce editörümden yurtdışındaki bir okuyucudan Shen Qiao ve Yan Wushi'nin doğum tarihiyle ilgili bir sorudan bahseden bir mektup aldım. Her zaman hikayede Shen Qiao'nun doğum gününden bahsettiğim izlenimine kapıldım ancak bu hayranın sorusu nedeniyle orijinal metne göz attım ve aslında bahsetmediğimi fark ettim. Bu nedenle, bu yazı ile onu tamamlıyorum.

Daha önce, Bin Sonbahar yayınının Geleneksel Çince versiyonunda aşağıdakileri yazmıştım:

Bir sonbahar günüydü. Rüzgâr binlerce kilometre boyunca uğuldadı, etrafta harap duvarlar ve göz alabildiğine kırık kiremitler vardı. Dünya bir daha asla aynı görünmeyecekti.

Qi Fengge başını ovuşturdu. "Neredeyse unutuyordum, adını hatırlıyor musun?"

"Shen..."

"Hangi Shen?"

Çocuk bir parmağını emdi, iyice düşündü. "Qiao."

Qi Fengge çok sabırlıydı. "Hangi Qiao?"

Boş bir ifadeyle, çocuk başını salladı. Ne de olsa hala çok gençti ve savaşın neden olduğu uzun bir kargaşa dönemiyle karşılaştığından bunu unutmuştu.

Qi Fengge onu yere indirdi, bir kolunu beline doladı ve diğeriyle kılıcını kullanarak “峤” karakterini yere çizdi. 


Yukarıdaki metne göre, efendisi onu sokaklardan aldığında Shen Qiao çok gençti. “Qiao” olarak telaffuz edilmesi dışında gerçek adını bile bilmiyordu. Ona “峤” adını veren ustasıydı, bu yüzden doğum gününü de hatırlamıyor. Ustası toplantı gününü, liqiu'yu Shen Qiao'nun doğum günü olarak aldı. Çincede liqiu, 7-9 Ağustos arasında, ay takvimindeki 24 geleneksel Çin güneş teriminden biridir. Shen Qiao büyüdükten sonra, ağızdan ağza Xuandu Dağı halkı Shen Qiao'nun doğum gününü liqiu (Gregoryen takviminde 8 Ağustos) olarak belirlemişti ve bu yavaş yavaş onun doğum günü oldu.

Yan Wushi'nin doğum tarihine gelince, kendisi bundan daha önce hiç bahsetmedi ve bunu hiç kutlamadı. Shen Qiao Taoizm uyguladığından kişi olarak kim olduğunuzu ayırt ederken kişinin doğum tarihinin önemli olmadığına inanıyordu. Ancak Yan Wushi doğası gereği çılgınca kibirliydi ve isterse her günün doğum tarihi olabileceğine inanıyordu; formalitelere gerek yoktu.