Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

Bölüm 76: Üç Kişi Bir Kaplan Yapar 12

 

Gece yarısı tekrar gelmişti.


Güzel bir gece uykusundan sonra herkes en üst kattaki cam odaya geçti. Zifiri karanlık kutu hâlâ kapıdaydı ve herkes Üye A gibi boyunlarının kırılmaması için yanından geçerken içeri bakma dürtüsüne direndi. Gece mürekkep kadar yoğundu ve rüzgâr pencerelere çarparak camların takırdamasına neden oluyordu. Bir yanılsama olup olmadığı bilinmiyordu ama bu geceki cam oda insanlarda titrek bir huzursuzluk hissi veriyordu.


Herkes yüzlerinde endişeli bir ifadeyle daire şeklinde oturdu. Her zamankinden farklı olarak bu kez herkes sanki varlıkları kötü şans işaretiymiş gibi taburelerini film kulübünün kalan iki üyesinden kasıtlı olarak uzaklaştırmıştı. Başkan ve gösterişli güzellik Üye C izole edildiklerini fark ettiklerinde sanki canları pahasına birbirlerine tutunarak daha da yakınlaştılar.


Rock Keşişi sol elinde bir tespih, sağ elinde ise bakır bir kase tutuyordu. Ancak bu duruş sadaka dilenmek için değildi, daha çok bir tuğlayı tutmuş da onu kırmaya hazır gibi bir duruştu. Ayrıca biraz gergin görünüyordu, hafifçe mırıldanmaya ve kutsal yazıları okumaya devam ediyordu. Kalabalık tek kelime etmeden dinledi ve bedenleri sanki Buda öğretilerinin ışığı ve görkemiyle bulanmak istermiş gibi ona dönmekten kendilerini alamadılar.


Akrep sonunda saat on ikiyi gösterdi. Bir tık sesiyle ışıklar söndü ve cam oda tamamen karanlığa gömüldü. Issız bir adada olmanın verdiği çaresizlik duygusu bir kez daha herkesi sardı.


Xu RenDong dudaklarını büzdü. Elbette ki bunu ne kadar tecrübe etmiş olursa olsun hala karanlıktan nefret ediyordu. Lian Qiao Xu RenDong'un elini hafifçe sıktı ve sonra ayağa kalktı. Yavaşça "Bugün anlatacağım şey başıma gelen gerçek bir hikaye." dedi. 


Karanlıkta Xu RenDong hareket ettirilen bir sandalyenin hafif tıkırtısını duydu. Lian Qiao'nun sandalyeyi aldığını hissetti ama Lian Qiao, Xu RenDong'un yaptığı gibi herkesin etrafında üç boyutlu bir etki yaratmak yerine doğrudan kalabalığın ortasına gitti. O anda herkes Lian Qiao'nun kendi kendine konuştuğunu, sanki gece geç saatlerde onlara sır veriyormuş gibi hissetti.


“Okuldan yeni mezun olduğumda kalacak bir yer arıyordum. Ailemden para isteyemeyecek kadar utangaçtım ve pahalı bir daire kiralamaya gücüm yetmiyordu. Hiç zorluk görmemiş bir insandım, bu yüzden eski, küçük ve harap evlerde yaşamak istemiyordum. Döndüm dolaştım ve bir ev buldum. Çok uzak bir yerde, etrafta başka kimsenin yaşamadığı küçük, müstakil bir binaydı. Ev oldukça eskiydi ama iyi döşenmişti ve kirası da ucuzdu. İşin garip yanı, böyle güzel bir evi kiralamaya gelen tek kişi bendim. Ev sahibi, evi yakın zamana kadar boş tuttuğunu, bu nedenle şimdilik tek kiracının ben olduğumu açıkladı.”


“Bu benim gibi tecrübesiz bir sosyetenin bile inanmayacağı türden bir saçmalık. Bu evde bir sorun olmalı, ya bir cinayet evi ya da başına başka bir şey gelmiş. Ama ben Marksizm-Leninizm ile yetişmiş bir ateist olarak elbette bunu umursamadım. Her neyse, kira ucuz olduğu ve başka kiracı olmadığı sürece mükemmel bir huzur ve sessizlik içindeydim.”


"Eve bu şekilde taşındım."


“Evin toplam üç katı vardı. Zemin katta bir oturma odası ve mutfak, birinci katta birkaç yatak odası ve üst katta cam bir oda bulunmaktaydı. Gün içinde gelirseniz ışık çok iyiydi ama gece gelirseniz biraz korkutucu olabilirdi. Etrafta hiç ışık olmadığı için yüzlerce metre boyunca aydınlanan tek ev benimkiydi. Sonsuz bir karanlık deniziyle çevrili bir adada tek başıma duruyormuşum gibi hissettiriyordu. Özellikle de şu anda olduğu gibi rüzgâr hızlandığında gözden uzakta uluyan bir şey ya da pençelerini pencere camlarına geçiren vahşi bir hayvan gibi uğulduyordu.”


O anda pencerenin dışından bir rüzgâr sesi geldi. Pencereler sanki bir şey onlara teker teker vuruyormuş gibi çınladı ve titreşti.


Kalabalık yavaş yavaş Lian Qiao'nun bu hikâyesinin tam da içinde bulundukları villada geçtiğini fark etti. Hayalet hikayesinin geçtiği yerde olmak herkese garip bir mağduriyet hissi vermişti. Karanlıkta sanki herkes Lian Qiao'nun bakış açısını takip ediyor, boş panjurlu yatak odalarında yürüyor ve villayı gözlemliyordu.


"O geceye kadar materyalisttim."


“Cuma gecesiydi ve çok yorgundum. Daireye geri döndüm, yatağa uzandım ve uykuya daldım. Bir süre sonra garip bir ses duydum. Uyandım. Çocukken oynadığım cam bilyenin sesi gibiydi, tık, tık, tık, birbiri ardına yerde zıplıyordu. Sonunda zıplamayı bıraktığında bir yere yuvarlandı.”


O anda herkes gerçekten de başlarının üstünden gelen “tık, tık, tık” sesini duydu. Herkes o kadar korkmuştu ki nefesleri kesilmişti ama Xu RenDong yerde zıplayan misketlerin değil de Lian Qiao'nun parmak eklemleriyle tavana vurduğu sesin geldiğini duyabiliyordu.


Karanlıkta sessizce gülümsedi. Lian Qiao'nun bir sandalyeyi almak istemesine şaşmamak gerek, sandalyeyi ayaklarını yere vurmak ve tavana vurmak için kullanıyordu. Lian Qiao gerçekten de onu örnek alıyordu ve ses efektleri de oldukça uyumluydu.


 Lian Qiao birkaç kez tıklattı, sandalyeden aşağı indi ve devam etti:


"Bu durumu çok iyi biliyordum. Evin bilgilerini daha önce iyice kontrol etmiştim, bu misket gibi ses çıkaran şey aslında katlar arasındaki ahşap yapının bozulmasıydı, gecenin köründe ahşap kıvrılıyor ve cam misket gibi ses çıkarıyordu. Ciddiye almamıştım ve tam uykuya dalmak üzereyken aniden tavandan başka bir ses, ayak sesleri geldi.”


"Ayak sesleri çok gürültülüydü. Cam bir bilyenin peşinden koşan bir çocuk gibi aceleciydi. Şaşırdım ve gerçekten bir çocuğun gelip gelmediğini merak ettim. Bu yüzden cam odaya gittim ve her yere baktım ama hiç çocuk yoktu. Çok fazla düşünüyor olmalıydım. Ev çok eski olduğu için böyle garip sesler çıkarıyordu. Yarın ev sahibini aramalı ve düzgün bir şekilde tamir etmesi için birini bulmasını istemeliyim. Ancak, tam aşağıya inmek için döndüğümde…”


Lian Qiao aniden durdu. Herkes büyülenmişti ve o durduğunda herkes istemsizce nefesini tuttu, kulaklarını dikti ve daha sonra söyleyeceklerini dinledi.


Bir süre sonra Lian Qiao sesini alçalttı, sesinde bir korku izi vardı:


"Cam bir bilyenin gözlerimin önünde merdivenlerden aşağı yuvarlanışını izledim."


Aynı anda herkesin kulaklarında bir ses çınladı:


"Tık."


Merdivenlerden yuvarlanan cam bilyenin sesiydi.


“Tık…tık…tık. Tık. Tık." Bilye gittikçe daha hızlı yuvarlanıyor ve her bir darbe kalabalığı kalbinden vurarak tüylerini diken diken ediyordu.


Hepsi dehşet içinde derin bir nefes aldı. Xu RenDong da şok olmuştu ama kısa süre sonra sakinleşti: Bu, Lian Qiao'nun korkutucu bir atmosfer yaratmak için gizlice hazırladığı bir dekor olmalıydı.


Ancak o sırada Lian Qiao’nun kalbi de bir kargaşa içindeydi.


Bu sırada ışıklar açık olsaydı Xu RenDong, Lian Qiao'nun yüzünün bir anda solduğunu görebilirdi.


Gerçekten o sesi o çıkarmamıştı. Ne kadar iyi olursa olsun misket sesini çıkaramazdı, yani…


Hayalet hikayesi gerçeğe dönüşmeye başlamıştı!


Bu sefer sahte korku gerçek korkuya dönüşmüştü. Lian Qiao hıçkırma dürtüsüne direndi ve o korkmuş tonda konuşmaya devam etti: “Ben…Eminim, az önce cam odayı kontrol ettiğimde zemin temizdi… Etrafta hiçbir şey yoktu. Bu yüzden çok korktuğumu hissettim. Bu bilye nereden gelmişti?”


Sesindeki titremeyi bastırmaya çalışarak sessizce yutkundu: "Bilye çok hızlı yuvarlandı. Bilyenin peşinden koştum ve aşağı indim. Ancak köşeden hemen sonra bilyenin sesi kayboldu. Bilyenin TV dolabının altına yuvarlanıp yuvarlanmadığına bakmak istedim ama yere eğildiğimde dolabın altından bana bakan bir çift göz gördüm!”


 “Dolabın altında sadece iki ya da üç santimetrelik bir boşluk vardı, bir insanın oraya saklanmasına imkân yoktu. Dehşet içinde çığlık attım ve geriye doğru süründüm. Tam o sırada dolabın altındaki kadın sanki boğuluyormuş gibi boğazının derinliklerinden çok korkunç bir ses çıkardı.”


Lian Qiao derin bir nefes aldı ve karanlıkta boynunu sıktı.


“Grgrgrgrgrg…”


Bunu duyan Xu RenDong sonunda Lian Qiao'nun "Garez" hikayesini anlattığını anladı.


Xu RenDong korku filmi izlemese de bu klasik Japon korku filmini duymuştu. Garez’deki kadın hayalet Kayako ölümünden önce bir ev hanımıydı. Kocası onu aldattığından şüphelenmiş ve onu döverek öldürmüştü. Cesedi çuvallara konmuş ve tavan arasına gizlenmişti. Bu nedenle Kayako'nun ruhu her zaman bu evde pyalanıyordu, eve giren herkes Kayako tarafından lanetlenip öldürülecekti.


Kayako göründüğünde ortaya çıkan ikonik ses efekti, boğulmaya benzer bir tür "grgrgr" sesiydi. Bu nedenle Lian Qiao'nun taklidi sonrasında herkesin zihninde kollarını sürükleyerek yerde sürünen solgun Kayako görüntüsü belirdi.


Ancak Lian Qiao neden Garez’i seçmişti? Xu RenDong Garez filmi serisindeki Kayako'nun da neredeyse yenilmez bir varlık olduğunu hatırlıyordu. Bununla birlikte Japon korkusunun iyi yanı hayaletlerin size her zaman yavaş yavaş yaklaştığı, sizi çeşitli yollarla korkuttuğu ve sizi doğrudan öldürmek yerine zihinsel bir çöküntü içinde çaresizlik içinde ölmenize neden olduğu bir tür psikolojik korku ile ilgili olmasıydı.


En azından Amerikan korku filmlerindeki kan ve bağırsak dolu vahşi hayalet ve canavarlardan daha iyiydi.


Aniden arkasındaki camda bir patırtı sesi duyuldu, şaşırtıcı bir şekilde dışarıda yağmur yağmaya başlamıştı. Yağmur hızla şiddetlendi ve bezelye büyüklüğündeki yağmur damlaları, sonsuz karanlıkta biri parmaklarıyla sinirli bir şekilde pencerelere vuruyormuş gibi pencerelere vurmaya devam etti. Pencerenin dışında neler olup bittiğini kontrol etmek için ayağa kalkmak bir yana, kimse arkasını dönmeye bile cesaret edemiyordu. Lian Qiao'nun dikkati çılgınca yağan yağmur yüzünden dağılmıştı ve tekrar konuşması birkaç dakika aldı.


"Artık o evde yaşayamazdım."


"Evden kaçtım ve o gece ev sahibine gidip kirayı iptal etmesini istedim. Ev sahibi öfkeliydi, sözleşmenin imzalandığını ve bundan cayamayacağını söyledi. Ne kadar itiraz etsem de beni kesin bir dille reddetti. Gece dışarıda kalmak zorunda kaldım. Sonraki birkaç gün boyunca daireye geri dönmeye korktum ve ev sahibiyle tartışmaya devam ettim. Ancak otelde kalırken bile geceleri odadan garip sesler gelmeye devam ediyordu. Bütün gece boyunca uyuyamadım ve delirmenin eşiğindeydim.”


“Arkadaşım bitkin olduğumu gördü ve rahatlamak için bir seyahate çıkmamı önerdi. Tavsiyeye uydum ve dağlardaki bir kaplıca oteline gittim. Otel gösterişsiz ve kaplıcalar rahatlatıcıydı. Mucizevi olan şey, orada kalırken geceleri o korkunç seslerin bir daha asla ortaya çıkmamasıydı. O kadar mutluydum ki otel sahibiyle kutlamaya ve bir şeyler içmeye karar verdim. Sahip sarhoş olduktan sonra bir video kaset çıkardı ve güzel bir şeyi olduğunu,  birlikte izlemek isteyip istemediğimi sordu. Bir çırpıda evet dedim."


Kalabalık: “…” Görünüşe göre herkes daha sonra ne söyleyeceğini tahmin etmişlerdi.


Önceden yeteri kadar haber verdikten sonra Lian Qiao çabucak kilit noktaya geldi: “Sahnede ölü ağaçlardan oluşan bir orman vardı. Ölü ağaçlardan oluşan ormanın ortasında bir…”


Kalabalık, zihinlerinde sahneler belirmeye başladığında nefeslerini tutmaktan kendilerini alamadı.


Lian Qiao: “…asansör vardı.”


Kalabalık: "???" Lanet olası asansör mü? Kurumuş bir kuyu olması gerekiyor muydu? 


Lian Qiao da garip görünüyor ve kahkahasını tutuyordu: "Ben de çok ani olduğunu düşündüm ama o anki sahne çok tuhaftı. Kısacası, ölü ağaç ormanının ortasında bir asansör vardı, gümüş grisi metal bir asansör. Kiraladığım evdeki asansörün aynısı olduğunu çok net görebiliyordum.”


Kalabalık: “…” Planlaman çok ölçülü!


Lian Qiao devam etti: "Tam merak ederken bir çift sefil beyaz kol aniden asansör kapısından dışarı uzandı ve sert bir gümbürtüyle kapıyı kırarak açtı. Beyaz elbiseli, uzun saçları yüzünü kapatan bir kadındı. Tek kelime etmeden öylece duruyordu, çok korkutucu görünüyordu. Daha fazla izleyemedim, bu yüzden televizyonu kapattım.”


"Tam o sırada otel telefonu aniden çaldı." Lian Qiao aniden hızlandı, hikayeyi bir an önce bitirmek istiyor gibiydi. "Telefondaki kadın bana yedi gün içinde onun ellerinde öleceğimi söyledi. Ne yapabilirdim ki? Tabii ki telefonu kapatıp onu görmezden geldim. Yine de çok korkuyordum. Videoyu başkalarına göstererek lanetin aktarılabileceğini duydum ve kaseti otelden eve getirdim. Ama ben nazik ve iyi yürekli bir tatlışım, kimseye zarar vermem mümkün değil, bu yüzden kaseti dairemin zemin katındaki oturma odasında televizyonun altına attım. Bu arada video kaset kutusunda videodaki asansöre benzeyen gümüş grisi metal bir düğme buldum. Böylece birkaç gün daha idare ettim ve bir şekilde bu daireye geri dönmeyi başardım.”


“Ve bugün yedinci gün oluyor.”


Kelimeler dudaklarından döküldü.


Işıklar bir sesle yandı.


Lian Qiao kalabalığın ortasında sessizce durdu ve gözlerini yavaşça Xu RenDong'a çevirdi. Ancak Xu RenDong doğrudan ayaklarına bakıyordu, bir süre sonra buzdan bir heykele dönüşmediğini doğruladıktan sonra rahatladı.


Film kulübünün başkanı birdenbire “Sadako VS Kayako mu?” diye sordu.


Lian Qiao ona başparmağıyla onay verdi ve güldü: “Gerçekten çok fazla film seyretmişsin.”


Kalabalık: "Ne diyorsunuz?" 


Başkan şu açıklamayı yaptı: "Bu bir korku filmi. Ana karakter aynı anda iki kadın hayaletin lanetini tetikledi ve hayatını kurtarmak için iki hayaletin birbiriyle savaşmasına izin verirken kendisi de kaçma fırsatını yakaladı. Kulağa biraz komik gelse de gerçekten bir korku filmi.”


Kalabalık şaşırmıştı: “Bu sayılıyor mu?” Ama Lian Qiao'nun bu hikayeyi neden anlattığını anlamış görünüyorlardı.


Başkan’ın ifadesi karmaşıktı: “Ama bunun iyi olduğundan emin misin? Senaryoyu başka bir şeye çevirdin ve gerçekten Sadako'nun asansörden inmesine izin verdin… Bu gerçekten mümkün mü?..”


Kalabalık da Lian Qiao'nun operasyonunun çok cüretkâr olduğunu düşünerek sorguladı.


Her zaman sessiz olan Xu RenDong, aniden elini kaldırdı ve kapıyı işaret etti. Soğuk bir sesle, "Hepiniz kör müsünüz?" dedi.


Hepsi Xu RenDong'un işaret ettiği yöne baktı ve o anda afalladı.