Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 12 🌺

   Mingge Xingjun'u en son gördüğümden bu yana uzun zaman geçmişti. Onu çok özlemiştim.

   Birkaç gün süren şiddetli rüzgâr ve yağmurun ardından gökyüzü açarak bizi şaşırttı. Birkaç gündür yağmurla yıkanan mavi gök kubbe parlıyor, kızgın, göz kamaştırıcı güneş yükseklerde asılı duruyordu. Hava bulutsuz ve rüzgarsızdı.

   Pencereyi açıp ne kadar güzel bir gün olduğunu söylediğimde, çay doldurmak için içeri giren garson ekledi: "Değil mi? Sürekli yağmur yağıyordu ve sonunda gökyüzü açıldı. Çok sayıda konuk bu sabah karşıya gitmek üzere odalarından ayrıldı. Hatta dün yeni dönen usta ve tedavi ettiğiniz beyefendi bile odalarından ayrılacaklar."

   Bu ölümsüz lord endişeyle Hengwen'le görüşmeye gitti ve Mingge hakkındaki düşüncelerini de beraberinde getirdi.

   "İhtiyar Mingge, ölümlüler dünyasına yeni indiğim zamanlarda günde iki ya da üç kez gelip beni kontrol ederdi. O zamanlar çok gayretliydi. Son zamanlarda neden tembellik ediyor? Bir an bile görünmüyor. Shan Shengling, Tianshu ile kaçtı. Onları takip edelim mi etmeyelim mi?!"

   Hengwen, "Cennet Mahkemesi Taiqing Doktrini Diyaloğu'nu düzenlemek üzere ve Cennet Kapısı'nın anahtarı henüz bulunamadı," dedi, "belki de Mingge Xingjun bu meselelerle meşguldür ve dünyada olanları gözden kaçırmıştır."

   Hengwen'in söyledikleri bu ölümsüz lordu aydınlattı. Doğru, İhtiyar Mingge Yeşim İmparator'un huzurunda faziletli işler yapmayı severdi. Cennet'in şu anki meşguliyetine bakılırsa, toplayabileceği her türlü değeri elde etmek için kesinlikle fırsat kollayacaktı. Bu ölümsüz lordu şimdilik ortada bırakacaktı.

   Hengwen'e baktım, hâlâ biraz endişeliydim. "Taiqing Doktrini Diyaloğu varsa Cennet Sarayına dönmen gerekmiyor mu?"

   Taiqing Doktrini Diyaloğu, Taoizm ve Budizm doktrinlerini tartışmak üzere düzenlenen bir toplantıydı. Her altmış yılda bir düzenlenen bu toplantıya Cennet Sarayı ve Batı Tathagata Cenneti dönüşümlü olarak ev sahipliği yapıyordu. Bu toplantıya katılma yeterliliğine ancak altmış yıl önce sahip olmuştum fakat yine de ölümsüzlerden biri olarak kenardan gözlemlemek ve sayıyı tamamlamak için orada bulunmuştum. Öte yandan, Hengwen Qingjun bu toplantının kilit katılımcılarından biriydi. Geçmişte, Hengwen ne zaman katılsa, Cennet Sarayı'nda yalnız olan ben, oduncu Wu Gang ile içki içmek için Ay Sarayı'na giderdim. Toplantıya kendim katılmaya başladıktan sonra, Wu Gang muhtemelen sadece Yeşim Tavşanı ile içki içiyordu.


   Altmış yıl önceki doktrin diyalogu Batı Cenneti'ndeki Fanjing Nehri kıyısında yapılmıştı. Manzara muhteşem ve mutluluk vericiydi. Nehir kıyısındaki kumlar altın rengindeydi. Bodhi ağaçlarının yeşim taşından yaprakları ve toplanmaya hazır taze meyveleri vardı.

   Yeşim İmparator katılamadığı için Taishang Laojun'un önderliğindeki cemaat Hengwen Qingjun, dört Dijun, sekiz Xingjun ve bu ölümsüz lord gibi diğer ölümsüzlerden oluşuyordu. Hepsi büyük bir alay halinde uğurlu bulutlara biniyor, kolları açık esintide dalgalanıyor ve oldukça heybetli bir görüntü sunuyordu.

   Tathagata Buddha, Tıp Buddhası Bhaisajyaguru, Gülen Buddha Maitreya, Erdemli ve Hayırsever Buddha, Büyük Şefkat Buddhası ve diğer buddha ve bodhisattvalar lotus koltuklarında dik ve düzenli bir şekilde oturuyorlardı, haleleri ışıl ışıldı.

   Diyalog kırk dokuz gün boyunca devam etti. Bu ölümsüz lord taze meyveler yedi ve tartışmaya katılan her iki tarafı da dinledi. Her şey çok ilginçti. Hengwen Qingjun ve Büyük Şefkat Buddhası üç gün üç gece boyunca, göksel çiçeklerden oluşan bir tufanın ortasında parlak bir alışveriş gösterisi içinde doktrinleri tartıştılar. Laojun sakalını sıvazlarken Tathagata Buddha elinde bir çiçek tutuyor ve ikisi de gülümsüyordu.

   Sonunda Hengwen galip geldi. Ellerini kavuşturdu ve koltuğuna geri döndü. Kolunu sallayarak yanımdaki meyve çekirdeği yığınını dağıttı ve rahatça yerine oturdu.

   "Etkileyici," diye tüm samimiyetimle iltifat ettim ve Hengwen alçakgönüllülükle dudaklarının kenarlarını kaldırdı.

   Diyaloga Nanming Dijun ve Tianshu Xingjun da katılmıştı. Hengwen'den beş gün sonra, Sağlıklı Dharma'nın Saygıdeğeri ile görüşme sırası Tianshu'ya gelmişti. Tianshu'nun doktrinleri açıklaması ve tartışması su gibi yumuşaktı ve Saygıdeğer ile tartışması, en ufak bir kesinti olmaksızın yavaş ve kademeli olarak ilerledi.

   Bu ölümsüz lord çok fazla taze meyve yemişti, hafif bir şişkinlik hissediyordu. Seslerinin yavaş sükuneti eşliğinde karnımı ovuşturdum ve bunu yaparken derin bir uykuya daldım. Ama ne yazık ki Hengwen Qingjun hemen yanımda oturuyordu. Her konuşmadan zaferle çıktı ve zaman zaman hem Batı Cennetinin Buda'sından hem de Cennet Sarayının ölümsüzlerinden memnun bir bakış kazandı. Bunu yaparken, bu ölümsüz lordun gözleri kapalı dinlenişini de gördüler.

   Geri döndüğümüzde Yeşim İmparator'un bu ölümsüz lordun Cennet Sarayı'nı utandırmasına duyduğu öfke aşikârdı. Nanming Dijun'un önderliğinde diğerleri Yeşim İmparator'u beni ağır bir şekilde cezalandırmaya çağırdı. Hengwen, Donghua Dijun, Bihua Lingjun, Taibai Xingjun ve diğerleri benim adıma araya girince Yeşim İmparator Tianshu Xingjun'u tahtının basamaklarının önüne çağırdı ve sordu: "Siz doktrinleri açıklarken Song Yao Yuanjun derin uykudaydı. Size göre o nasıl cezalandırılmalı?"

   O sırada salonda dikiliyor ve kendimi oldukça mutlu hissediyordum. Yeşim İmparator açıkça bana merhamet göstermek istiyor, bana bir çıkış yolu göstermeye çalışıyordu. Bu şekilde sorduğunda benimle kan davası olanlar bile bana bir iyilik yapabilirdi, hatta Tianshu bile.

   Ancak bu ölümsüz lord, Tianshu Xingjun'un Yeşim İmparator'a diyalog sırasında uyumak küçük bir mesele, bu küçük meselenin tüm göksel alemdeki tüm ölümsüzler ve Batı Cenneti'ndeki tüm buddhalar tarafından biliniyor ve böylece Cennet Sarayı yüz karası haline geldi. Dahası, Guangxu Yuanjun sadece şans eseri bir ölümsüz olmuş, ancak Taoist doğasını hiçbir zaman derinlemesine geliştirmemiş ve ölümsüz kökleri üzerine sağlam bir temel inşa etmemiştir. Sık sık seküler dünyadan özlem ve duygusallıkla bahseder. Gerçekte, Cennet Sarayı'nda bir ölümsüz olmak için uygun değildir... diye ciddiyetle söyleyeceğini asla beklemiyordu.

   Daha önce olduğu gibi, suların şırıltısı gibi yavaş ve nazik bir şekilde konuşmaya devam ediyordu, ancak onu dinlemek beni ürpertiyordu.

   Yeşim İmparator daha sonra, "Bu durumda, size göre Guangxu Yuanjun hangi günahtan suçlu ilan edilmeli ve nasıl cezalandırılmalı?" diye sordu.

   Tianshu yeşim merdivenlerin dibinde eğildi ve yavaşça cevap verdi: "O zamanlar, Batı Cenneti'nin Saf Toprakları'nda, Buddha Dharma'yı açıklarken zihni bir anlığına dalıp giden saygıdeğer biri vardı ve yaşam döngüsünde var olan tüm acılara katlanmak üzere on ömür boyunca ölümlüler diyarına atıldı. Bugün Guangxu Yuanjun'un çeşitli ölümsüzlerin ve buddhaların önünde edepten yoksun olması Cennet Sarayını küçük düşürdü ve bunun da ötesinde, dünyevi arzuları henüz tamamen ortadan kaldırılmadı. Bu mütevazı ölümsüzün görüşüne göre, bir daha asla Cennet Mahkemesi'ne adım atmamak üzere ölümlüler dünyasına geri sürülmelidir."

   Sözleri başıma inen beş yıldırım gibiydi, her bir darbe o kadar sertti ki beni şaşkına çevirdi ve kaskatı kesilmeme neden oldu.

   Hengwen salonun önüne doğru bir adım attı. "Bunun çok büyük bir günah olduğunu düşününce... Bu durumda, Yüce Olan'ın Song Yao Yuanjun'u haksız yere cezalandırmaması için bu failin öne çıkıp hatasını itiraf etmesi gerekiyor."

   Yeşim İmparator doğal olarak nedenini sormak zorunda kaldı. Hengwen sırıtarak başını eğdi ve cevap verdi: "Hepsi benim hatamdı. Diyalogdan önce Song Yao ile, yani Guangxu Yuanjun ile bir bahse girmiştim. Guangxu Yuanjun'un ölümsüzlüğe şans tanımasını ve Taoizm sanatındaki yetersizliğini her zaman hafife almışımdır. Bu arada, Taoizm ve Budizm doktrinlerinin hepsi kapsamlı ve derindir. Cüretkar olmam gerekirse, onları her dinlediğimde zaman zaman kuru ve sıkıcı buluyorum. Bu nedenle Guangxu Yuanjun ile diyalog sırasında uyuyakalmaktan kesinlikle kaçınamayacağına dair iddiaya girdim. Guangxu Yuanjun'un yüz ifadesi ciddiydi ve bana şöyle dedi: 'Bu diyalog Tao sanatını anlamak için mükemmel bir fırsat. Yeşim İmparator katılmama izin vererek bana büyük bir lütufta bulundu. Bu mütevazı ölümsüz, dinlediği her cümleden zevk almaya bile başlayamaz, o halde nasıl uyuyabilir ki?!' Böylece Yuezi'nin bizzat demlediği otuz kavanoz osmanthus şarabı üzerine bahse girdi. Donghua Dijun o sırada oradaydı. O bizim şahidimizdir."

   Donghua Dijun öksürüğünü gizlemek için kolunu kaldırdı. "Yeşim İmparator'a rapor veriyorum, bu mütevazı ölümsüz gerçekten de bir şahit. Jinxing, senin de orada olduğunu hatırlıyorum. Sen de şahit oldun, değil mi?"

   Taibai Xingjun gelişigüzel başını salladı. "Doğru, doğru. Bu mütevazı ölümsüz de buna şahit oldu. Ben de... öhm, ben de şahidim."

   Hengwen sözlerine şöyle devam etti: "Guangxu Yuanjun benimle bahse girdiğinde o kadar kibirli görünüyordu ki ağzımda ekşi bir tat bıraktı. Diyalog sırasında gözleri parlayarak dik oturmasını beklemiyordum. Korkarım Yuezi'nin osmanthus şaraplarından otuz kavanoz isteyecek kadar büyük bir prestije sahip değilim ve bir anlık kazanma arzusuyla..." Bir kez öksürdü ve devam ederken acı dolu bir ifade takındı. "Guangxu Yuanjun'un meyveleri yerken bu kadar neşeli vakit geçirdiğini görünce, iki uyku getirici böcek buldum ve meyvelerinin içine attım. Böylece..."

   Bu noktaya kadar konuştuktan sonra arkasını döndü ve beni selamladı. "Gerçekten çok üzgünüm. Yuanjun'un böylesine ciddi bir suçla cezalandırılmasına neden olacağımı hiç tahmin etmezdim. Çok ama çok üzgünüm."

   Hengwen'in benim için tüm suçu üstlendiğini görünce neredeyse gözyaşı dökecektim. Dünyanın neresinde hala tek kelime edebilecek durumda olabilirdim ki?

   Nanming Dijun, Tianshu ve diğerlerinin hepsi sustu. Hengwen Qingjun'un suçu üstlenmek için öne çıkması ve Donghua Dijun ile Taibai Xingjun'un şahitlik etmesiyle, bunu yalanlamak bu üç yüce lordu beni korumak için yalan söylemekle suçlamak anlamına geliyordu. Eğer daha fazla tartışırlarsa durumun daha da kötüye gideceğine şüphe yoktu.

   Tam bir çıkmaza girmişken Ana Kraliçe arka salondan çıktı ve şöyle dedi: "O sadece bir diyalog sırasında uyudu. Bunun bir nezaket ihlali olduğu kabul edilse de o kadar ciddi bir suç olduğunu düşünmüyorum. Diyaloglar sırasında tartışılan doktrinler çok derindir; bırakın Song Yao'yu, ben bile zaman zaman yorucu buluyorum. Ölümsüzlüğü geliştiren bizler, kendimize karşı dürüst olmayı ve akışa ayak uydurmayı vurguluyoruz; bu, Buda'nın öğretilerini inceleyenlerden belirgin bir şekilde farklıdır. Dedikleri gibi, biz kaygısız Yolumuzu geliştireceğiz ve onlar meditasyonlarında oturacaklar. Onların kurallarına göre cezalar vermemiz gerektiğini sanmıyorum. Yeşim İmparator bilgedir. Doğal olarak kendi tarafsız yargısına sahiptir."

   Yeşim İmparator gerçekten de bilgeydi. Sonunda, Hengwen'in günahını yanlışlıkla itiraf etme ve üstlerini aldatma suçundan suçlu olduğuna karar verdi. Ardından, Hengwen'i iki aylık maaşından mahrum bırakmaya ve bir ay boyunca kendi günahları üzerinde düşünmeye mahkûm etti. Donghua Dijun ve Taibai Xingjun beni gizlemekten ve amirlerini kandırmaktan suçlu bulundukları için yarım aylık maaşları kesildi. Bu arada, diyalog sırasında uyuyakalmak suretiyle nezaket kurallarını ihlal eden bu ölümsüz, iki ay boyunca kendi kendine düşünmek zorunda kaldı.

   Yeşim İmparator dedi ki: "Hengwen ve Donghua Xingjun'un cezasını ödemek için paranızı silip süpüreceğinizi göz önünde bulundurarak, maaşınızı kesmeyeceğim."

   Yeşim İmparator'u bilgeliği ve yüce gönüllülüğü için yüksek sesle övdüm.

   Ana Kraliçe hayalet gibi bir gülümsemeyle, "Durun bakalım. Fanjing Nehri kıyısında bir ölümsüzün Tathagata'nın meyvelerinin istenildiği gibi yenmesine izin verecek kadar cömert olduğunu; oysa Cennet Sarayı'ndaki Ana Kraliçe'nin cimrilikten birkaç şeftaliyi bile cennet askerlerine beklettiğini iddia ettiğini duymuştum. Acaba bunu duydun mu Song Yao Yuanjun?" dedi.

   Kuru bir kahkaha attım.

   Ve böylece, bu ölümsüz lord Ana Kraliçe'nin Ölümsüz Şeftali Bahçesi'ndeki şeftali ağaçlarını yarım yıl boyunca suladı.


   "Diyalog, ha," dedi Hengwen. "Zamanı geldiğinde bunu tekrar konuşacağız. Cennette bir gün, dünyada bir yıl demektir. Diyalog zamanı geldiğinde, belki de buradaki işimiz çoktan bitmiş ve Cennet Sarayına dönmüş oluruz."

   Bu noktayı düşündüm ve onaylayarak iç çektim; bir an sonra yeniden düşündüm ve telaşım geri geldi. "Mingge çok meşgul olursa bu korkunç olur. Dört ila altı saat boyunca bizi tamamen unutabilir!"

   Hengwen esnedi. "Endişelenecek bir şey yok. Sen nasıl istersen öyle yap."

   "Doğru," diye onayladım. "Eğer bir şeyler ters giderse Mingge bana hiçbir şey söylemediği için cahil olduğumu ve başka seçeneğim olmadığını söyleyebilirim. Her durumda, sorumluluk almak zorunda değilim."

   Tilki masanın köşesindeki sandalyeden başını kaldırdı, göz ucuyla bana bir bakış attı ve küçümseyici bir homurtu çıkardı.

   Bu ölümsüz lord onun gibilerle tartışmayacak.

   Ayağa kalktım ve ellerim arkamda birkaç adım atarak pencereden dışarı baktım.

   "Nanming ve Tianshu'yu takip etsen iyi olur," diye önerdi Hengwen. "Mingge dönse de dönmese de onları takip etmek zorundasın."

   Böylece yarım saat sonra, tüm falcı Taoist rahip kıyafetlerimi omuzlarıma aldım ve Hengwen'le birlikte Kıyı Hanı'ndan çıktım.

   Hengwen tezgâhın üzerine bir külçe altın bırakarak hancının yazın en sıcak günlerindeki güneş kadar parlak gülümsemesine neden oldu; bizi büyük bir özenle ve bizzat kapıya kadar geçirdi.

   Tilki ve And kedisi de peşimize takılmak istedi. Zayıflara karşı merhametli hisseden bu ölümsüz lord buna izin verdi. And kedisi sırtımdaki rattan askıya uzandı. Başlangıçta tilkiyi bir ipe bağlayıp yanımda götürmeyi uygun bulmuştum ama tilki kan kırmızısı gözleriyle bana bakmıştı, aşağılanmaktansa ölmeyi tercih eden bir beyefendi gibi heybetli görünüyordu.

   Ciddi misin? Daha önce Hengwen'e utanmazca ve gizli bir niyetle bakarken erkek olduğunu hatırlamadığına eminim.

   Sonunda, biraz arabuluculuk ve uzlaşmanın ardından, tilki de sırtımdaki rattan askıda yatar hale geldi; And kedisi ilk rafı alırken tilki ikinci rafı aldı.

   Her ikisi de bu ölümsüz lordun yorgun ve yaşlı belini neredeyse kıracak olan iki iblisti.

   Kıyı Hanı, Zhoujia Karşı Geçişi'ne bir kilometreden daha az uzaklıktaydı. Geçiş başlamadan önce aceleyle oraya doğru ilerlerken, iskelede duran uzaktaki figürleri fark ettik. Uzun, ince figürlerden birinin giysileri rüzgârda dalgalanıyordu -Mu Ruoyan.

   Uzakta beyaz, uçsuz bucaksız bir su uzanıyordu. Birkaç küçük tekne saz yaprakları gibi sürükleniyordu.

   Geçmiş yaşamda on yıllık iyi işler, bu yaşamda paylaşılan bir tekne eder. Öyle derler yani. Kim bilir kaç on yıldır Nanming ve Tianshu ile ölümsüzlük yoldaşlığı yapıyordum. Elbette onlarla teknelerini paylaşacak kadar yakınlık kazanmıştım.

   İskeleye doğru hızla ilerlerken Shan Shengling'in bıçak gibi keskin gözleri kalabalığı yararak yanımdan geçti ve Hengwen'in üzerine dikildi. Göz ucuyla Hengwen'in kibarca başını salladığını gördüm. Onun aksina Mu Ruoyan bana baktı. Elimi kaldırdım. "Ne tesadüf, Hayırsever."

   Biz konuşurken birkaç tekne yanaştı. Bu ölümsüz lordun bacakları çevikti. Shan Shengling ile Mu Ruoyan'ın bir tekneye bindiğini görünce hemen büyük bir adım attım.

   "Taoist Rahip," dedi kayıkçı, "bu teknem özellikle bu iki beyefendiyi Luyang'daki Pingjiang Karşı Geçişi'ne götürmek içindir. Başka bir yere gidecekseniz lütfen başka bir tekne bulun."

   At kuyruğu çırpıcımı salladım. "Ne tesadüf. Bu mütevazı Taoist de Luyang'a gidiyor." Kayıkçının bana şüpheyle baktığını görünce, atkuyruğu çırpıcımla aceleyle arkamı gösterdim. "Bu mütevazı Taoist, bu genç efendiyle birlikte seyahat ediyor. Lütfen tekne ücretini ondan alın."

   Hengwen yanıma geldiğinde arkamdaki güverteden bir ses geldi. Yumuşak bir ses tonuyla, "Yaşlı beyefendiye Luyang'a gitmek için ne kadar ücret istediğini sorabilir miyim?" diye sordu.

   Kayıkçının tavrı değişti ve aceleyle eğilip başını salladı. "Acelesi yok, acelesi yok. Genç Efendi, lütfen önce kamaraya oturun. Oraya vardığımızda ödemeyi kendi isteğinize göre yapabilirsiniz."

   Önce Hengwen'in girmesine izin vermek için kamaranın yanında durdum, sonra içeri girmek için eğildim. Kamaranın içi çok sadeydi; iki tahtadan yapılmış derme çatma yan banklar ve ortada yıpranmış ahşap bir masa vardı.

   Shan Shengling ve Mu Ruoyan bir tarafa oturmuşlardı, bu yüzden Hengwen ve ben diğer tarafa geçtik. Siyah flamamı masaya dayadım ve tam at kuyruğu çırpıcımı yere bırakmak üzereydim ki göz ucuyla bir hareket gördüm. Hengwen doğruca tahta banka doğru gidiyordu. Anında tepki verdim ve ona beklemesi için bağırdım. Tahta bankın yüzeyini silerek bakmak için elimi kaldırdım. Beklediğimin aksine kirli değildi ama tahta sertti, Hengwen'in üzerine oturmasına nasıl izin verebilirdim?

   Rattan askıyı masanın üzerine koyarak And kedisinin yanından bir bez bohça -aslında bir destek- çıkardım. Açtım, içindeki giysileri ve eşyaları bir kenara koydum, ardından dış katmanı bir minder şeklinde yeniden sardım. Tahta bankın üzerine koydum ve avuçlarımı birleştirerek bir gösteri yaptım. "Lütfen oturun, Genç Efendi."

   Genç Efendi Heng'in kaşları kalktı. Bundan keyif alıyormuş gibi görünerek gösterişli bir şekilde oturdu. Ardından, asaletin resmini çizerek, yelpazesiyle işaret etti ve "Sen de otur." dedi.

   Avuçlarımı birleştirerek zarafet gösterisinde bulundum ve "Teşekkür ederim, Genç Efendi." dedikten sonra kendimi yavaşça tahta bankın üzerine bıraktım. Shan Shengling ve Mu Ruoyan çoktan karşımızdaki yerlerini almışlardı. Tilki ve And kedisine biraz endişeyle baktım. Bu iki iblisin intikam almak için Shan Shengling'e saldırmaktan kendilerini alamayacaklarından korktum. Neyse ki hâlâ soğukkanlılıklarını koruyabiliyorlardı. Tilkinin omurgası biraz kasılırken And kedisi rafın içinde kıvrıldı.

   Bir süre sonra tilki aniden sırtını kamburlaştırdı. Bu ölümsüz lord alarma geçmişti ama tilki sadece kürkünü silkeledi ve Hengwen ile benim arama, tahta bankın üzerine sıçradı. Sonunda Hengwen'in yanında kendi üzerine kıvrıldı.

   Böylece, Hengwen ve ben, Shan Shengling ve Mu Ruoyan, yıpranmış bir masanın üzerinden birbirimize baktık.


Sonraki Bölüm