Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 23 🌺

   Tianshu, Du Wanming'di. Ve Nanming, onu da hatırladım. Adı Jiang Zongduo'ydu.

   Cennet Sarayı'na yükseldikten sonra bana bıçak gibi gözlerle bakmasına şaşmamalı.

   Aslında ölümlü dünyada ona karşı hiçbir kinim yoktu. Babası ikinci dereceden bir generaldi, benim babamın rütbesinden daha düşüktü, bu yüzden yeni yıl ve diğer kutlamalar sırasında babası sık sık aileme saygı gösterileri gönderirdi. Ancak bu delikanlı çocukluğundan beri omurgalı biriydi ve hiçbir zaman babasıyla birlikte evime ziyarete gelmemişti.

   Du Wanming ismini çocukluğumda bir kabus olarak hatırlıyorum. Babası ve benim babam aynı alimler grubundan başarılı imparatorluk sınavı adaylarıydı, ancak babasının terfi yolu babamınki kadar sorunsuz ilerlememişti ve daha sonra imparatorluk müfettişi olacaktı - nankör bir iş.

   Du Wanming benimle aynı yaştaydı. O zamanlar bile dahi bir çocuk olarak ünlüydü ve babam sık sık beni onunla kıyaslardı. Du Wanming üç yaşındayken Mensiyus'u tersten okuyabiliyordu, ancak ben aynı yaşta Konfüçyüs'ün Analektleri'nin ilk iki satırını okurken bile kekeliyordum. Du Wanming beş yaşındayken usta hattatlar Wang Xizhi ve Wang Xianzhi'nin vuruşlarını taklit edebiliyordu, oysa benim el yazım hala tavuk tırnağıydı. Yedi yaşındayken yazdığı düzyazı-şiir, Orkidelere Övgü, başkentte yaygın olarak okunuyordu ama aynı yedi yaşındayken ben şiirsel antitezin ne olduğundan bile emin değildim.

   Babam bütün gün ve gece boyunca Du klanının oğlunu kıskanırdı ve nasıl bakarsa baksın oğlunun -yani benim- beklentilerini karşılayamaması onu çok üzerdi. Kalp ağrısı çok fazla olduğunda, bana sopanın tadına baktırırdı. Babam sık sık iç çekerek yakınırdı: "Resmi kariyerimde şanslı olabilirim, diğerlerinin üzerine çıkmış olabilirim ama birkaç yıl sonra oğlum bir yetişkin olduğunda Songlar Dularla boy ölçüşmekte zorlanacak."

   Babamla aynı yönetimde görev yapan tüm memurlar, oğullarını okutabilecekleri özel bir okul inşa etmek için para topladılar. Bu okulun asıl amacı, gelecekte İmparatorluk Sarayı'na memur olarak katıldıklarında, karşılıklı olarak birbirlerini kollayabilmeleri ve ileriye dönük yollarını açabilmeleri için çocuklarına gençlikten itibaren yakın arkadaşlıklar kurabilecekleri bir yer vermekti.

   Ben on yaşındayken Du Wanming özel okula kaydoldu ve babam da beni hemen aynı okula gönderdi.

   Kaydımı yaptırdıktan sonra, benimle aynı durumda olan pek çok kişi olduğunu hemen keşfettim. Büyürken herkes ebeveynleri tarafından Du Wanming ile kıyaslanmış ve büyük acılar çekmişti. Bu yüzden, sıkıntılarının kaynağını gördüklerinde, kızgınlık içinde dişlerini gıcırdatırlar ve zaman zaman hınçlarını Du Wanming'in kendisinden çıkarmak için bir bahane bulurlardı.

   Du Wanming çelimsiz ve narin görünüyordu, üstelik çok da yumuşak başlıydı. Biri ona zorbalık yapacak olsa tek kelime etmeden sessizce buna katlanırdı ve bu da herkesin bunu tekrar yapma arzusunu uyandırırdı. Bu böyle devam etti ve maruz kaldığı zorbalık gün geçtikçe daha da kötüleşti.

   Du klanı ve Jiang klanı - ikincisi büyük ve kudretli generalin ailesiydi - komşuydu, bu nedenle Du Wanming ve Jiang Zongduo birlikte büyüdü ve Jiang Zongduo onu savundu. Aralarındaki ilişki başlangıçta oldukça iyiydi.

   Ancak bir gün, bir vesileyle kapalı yolun altından geçerken, bahçedeki çamur birikintisinin içinde kirli suyla kaplı bir kitap gördüm. Birinin düşürdüğünü düşünerek kitabı aldım ve kolumla çamurlu suyu sildim. Başımı kaldırıp baktığımda Du Wanming'in karşımda durduğunu ve sessizce beni izlediğini gördüm. Bu kitabın ona ait olduğunu böyle anladım. Görünüşe göre diğer çocuklar onu su birikintisine atmışlardı. Kitabı çoktan alıp temizlediğime ve Du Wanming'in ne kadar zavallı göründüğüne bakılırsa ona bir iyilik yapıp kitabı geri verebileceğimi düşündüm. Böylece kitabı ona uzattım. Bana usulca teşekkür etti ve ben de sınıfa dönmeden önce cömertçe bir "rica ederim" dedim.

   O öğleden sonra dikkatimi kaybettim ve dersimizin ortasında uyurken yakalandım. Tekrarlayan bir suçlu olduğum için, öğretmen öfkeden deliye döndü ve ceza olarak diz çöküp İhtiyatlı Davranış Risalesi'ni on kez kopyalamam için beni bahçeye gönderdi. Kopyalamak içimden gelmiyordu, akşam karanlığında sınıf dağıldığında sadece dört kez yazabilmiştim.

   Herkesin gittiğini görünce, asla bitiremeyeceğim endişesine kapıldım. Tam o sırada biri yanıma doğru yürüdü ve -istemeden de olsa- kopyalayıp istiflediğim kağıt yığınına çarparak yere saçılmasına neden oldu. Kafamı kaldırdım. Du Wanming'di. Tam kızmak üzereydim ki çömeldi ve yığını düzeltmeme yardım etti.

   Kolundan bir rulo kâğıt çıkarmasını izledim. Gözünü bile kırpmadan ruloyu açtı ve zar zor tamamladığım yığının üstüne yığdı. Sonra kalktı ve gitti.

   Şüpheyle baktım. Şaşırtıcı bir şekilde, bu kağıtlar aslında İhtiyatlı Davranış Risalesi'nin kopyalarıydı ve üzerindeki el yazısı benimkiyle tamamen aynıydı. Onları saydım; onun yığınında beş kopya tamamlanmıştı. Memnuniyetle bir tane daha yazarak on taneye tamamladım ve öğretmene teslim ettim.

   Ertesi gün Du Wanming'i tenha bir köşeye çektim ve el yazımı nasıl taklit edebildiğini sordum.

   Du Wanming, "Evde ağabeylerim için sık sık kitap kopyalıyorum, böylece diğer insanların el yazılarını taklit edebiliyorum," diye açıkladı. "Dün bana yardım ettiniz, o yüzden bu birkaç kopyayı minnettarlığımın bir göstergesi olarak kabul edin."

   Bu beklenmedik bir şeydi. İyiliğimin karşılığını nasıl ödeyeceğini gerçekten biliyordu. Böyle bir yetenek gerçek olamayacak kadar iyiydi!

   Ciddiyetle ona sordum: "Peki, bir dahaki sefere sana tekrar yardım edersem, bana yine aynı şekilde teşekkür edecek misin?"

   Du Wanming, "Bana daha önce de yardım ettiniz," dedi, "size yardımcı olabileceğim bir şey varsa söyleyin yeter."

   İşte o zaman onu korumam altına almaya karar verdim.

   Babamın resmi rütbesi diğerlerinden daha yüksek olduğu için, bu özel okuldaki çocukların çoğu beni örnek alır ve dediğimi yapardı, bu yüzden Du Wanming'i korumam altına aldığımı söylediğimde zorbalık azaldı. Benimle arası iyi olan birkaç kişiye de onun yeteneğinden bahsettim ve haber okulumuzun geri kalanına yayılınca, bir anda kimse Du Wanming'e zorbalık yapmaz oldu. Hatta zaman zaman bir ev ödevini yapmaktan kurtulmak için ona yaltaklanırlardı.

   Ancak, başkalarının ödevleriyle fazla meşgul olursa benimkini iyi yapamayacağından korkarak onları savuşturdum. Benden başka en fazla iki kişiye yardım etmesine izin veriliyordu. Diğer okul arkadaşları sadece parmaklarını oynatabiliyor, sıralarını bekliyorlardı; şunun ödevi bugüne, bununki yarına kalmıştı.

   Tam herkes birbiriyle uyumlu bir şekilde geçinirken Jiang Zongduo ortalığı karıştırmaya başladı. Du Wanming'in benimle oynadığını görünce onda mantıksız bir hata buldu ve onu azarladı. Du Wanming'i zaten korumam altına aldığım için Jiang Zongduo'nun ona zorbalık etmesine doğal olarak izin veremezdim, bu yüzden onu her seferinde tiradlarından korudum.

   Du Wanming her gün ev ödevlerimde bana yardım ediyordu, bu yüzden elbette ona kötü davranamazdım. Onu cırcır böcekleriyle oynamaya, çekirge yakalamaya ve uçurtma uçurmaya götürdüm ve ayrıca tahmin oyunları ve zar oynadığımda ve buğday çalmak için kırsaldaki tarlalara gittiğimde onu da aldım. Hatta ona cırcır böcekleri için bir su kabağı, çekirge için bir kafes ve babamın öğrencisinin bana vermek için getirdiği Jiangnan'dan en yeni uçurtma çeşidini hediye ettim.

   Birlikte oynamaya başladıktan sonra Du Wanming'in aslında o kadar da kötü bir insan olmadığını fark ettim. Sadık bir dosttu ve oldukça tatlı huyluydu.

   Bir keresinde onu cırcır böceği yakalaması için şehrin dışındaki terk edilmiş bir eve götürdüm. Bir kuyuya düşmekten kurtulmasına rağmen boynundaki ipten bir yeşim taşı kaydı ve kuyuya düştü. Bir patırtı oldu ve sonra gitti. Telafi etmek için annemin değerli yeşim taşından bir parça çaldım. Annem yeşim taşını çalan kişinin ben olduğumu öğrendikten sonra pek bir tepki vermedi. Babam ise öfkeden deliye döndü ve elindeki büyük sopayla beni öyle bir dövdü ki beş altı gün boyunca topalladım.


   Beş yıl boyunca özel okulda birlikte kaldık. Beş yıl sonra okuldan ayrıldığımda tam da hayatımın gezip tozmaya düşkün olduğum o gençlik dönemine denk gelmişti. Özel okuldan tanıdığım üç beş kafa dengi arkadaşımla birlikte at sırtında başkentin dört bir yanını dolaşıyor, şarap içiyor, eğlence arıyor ve fahişeleri ziyaret ediyordum.

   Du Wanming'den gittikçe uzaklaşıyordum. Omuzlarına büyük beklentiler yüklenmiş biri olarak, zamanını kapalı kapılar ardında evde çalışmaya adadı. On altı yaşındayken, imparator onu şahsen en iyi akademisyen olarak atadı. Kendisine dördüncü dereceden resmi bir görev verildi ve Hanlin Akademisi'ne katıldı. Eski okul arkadaşlarımla birlikte onu tebrik etmeye gittiğimizde, Hanlin Akademisi'nin resmi kıyafetlerini giymesine rağmen, tavrı her zamanki gibi mütevazı ve dostane idi.

   Bu babamı o kadar sinirlendirirdi ki, ne zaman benim bu yüzümü görse iç çeker ve inlerdi. Neyse ki annem bu konuda oldukça filozofikti. "Oğlumuzun imparatorluk sınavını geçip geçmemesinin ne önemi var? Eğer memur olmak istiyorsa tek bir söze bakar. Daha çok genç ve resmi çevrelere katılırsa bir hiç uğruna kaybetmiş olacak. Bırakalım da birkaç yıl özgürlüğünün tadını çıkarsın. Önce evliliğini ayarlayalım. Evlendiğinde, olgunlaşacak ve doğal olarak yerleşecektir. O zaman memur olması için çok geç olmaz."

   Annemin sözleriyle ikna olan babam, sonunda bu işi kabul etti. Ama işlerin beklediği gibi gitmeyeceğini kim bilebilirdi ki? Oğlu sadece ilmî bir şeref ya da resmî bir rütbe elde etmekten aciz değil, aynı zamanda ebedî bir yalnızlığa mahkûmdu. Nişanlar birbiri ardına bozuldu ve gözüme çarpan herkes birbiri ardına kaçtı. Birkaç yıl boyunca kur yaptığım tüm çiçeklerin polenlerinin bir kısmını bile elime geçiremedim.

   Sonsuz yalnızlığa mahkûm biri olarak ünüm tüm başkente yayıldı ve bir şaka haline geldi. İmparator bile ne zaman evliliğimden söz açılsa kahkahalarını bastırmakta zorlanıyordu.

   Mutsuzdum.

   İlk ya da ikinci kez aşktan vazgeçtiğimde, o çapkın arkadaş grubu beni teselli eder ve üzüntülerimi bastırmak için benimle birlikte içerdi. Ancak bu olayların sıklığı arttıkça, onları aradığımda ilk tepkileri her şeyden önce bir kahkaha patlaması oldu. Böylece ben de acılarımı yalnız başıma boğmaya başladım.

   Bir gün, küçük bir şarap tavernasında kalp kırıklığımı içerek geçirirken, bir mahkeme oturumundan yeni ayrılmış olan Du Wanming'e rastladım. Söyleyecek pek fazla teselli edici sözü yoktu ama içimi dökmemi dinlemeye istekliydi, hatta benimle birlikte içmişti. Bunca yıl görüşmedikten sonra bana hala bir arkadaş gibi davranmasını beklemiyordum. Kalbim tekrar kırıldığında, tamamen ezildiğimde, onu birkaç içki içmeye sürükledim. Bir kere bile benimle dalga geçmedi.

   İmparatorun küçük kız kardeşinin, beni doğmamış çocuğuna vekil baba yapma girişiminin başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından küçük bakan yardımcısıyla nihayet evlendiği sırada İmparatorluk Sarayı'nda büyük bir şey oldu. Du Wanming'in imparatorluk müfettişi olan babası, imparatorun tahta çıkmasından önce meydana gelen eski bir davaya karışmıştı ve soruşturmalar onun isyan eden prensin eski hizbiyle bağlantıları olduğunu gösteriyordu. Bu nedenle Du Wanming'in ailesi vatana ihanetten suçlu bulundu. Tüm klanı idam edildi ve aile mülklerine el konuldu.

   İşte o gün Jiang Zongduo ilk kez evime ziyarete geldi. Dürüst biriydi, beni görür görmez doğrudan konuya girdi. "Du Wanming ile yıllardır süren dostluğunuzdan dolayı onu kurtarmalısınız."

   "Bana hatırlatmana gerek yok," dedim. "Doğruyu söylemek gerekirse, onu zaten kurtardım."

   İmparator henüz evlenmediğim karımı benden çalmıştı ve küçük kız kardeşi evlilik dışı doğan çocuğuna beni vekil baba yaparak neredeyse beni boynuzluyordu. Tüm hesaplara göre, bana iki kez borçlanmıştı. Bunun da ötesinde, imparator bir keresinde İmparatorluk müfettişi Du'nun suçunun yalnızca bir suç isnadı olduğunu, ancak tahtı ilgilendirdiği için ceza vermekten başka çaresi olmadığını söylemişti. Sonra da -bilerek ya da bilmeyerek- Du Wanming'in başına gelenlerin ne kadar utanç verici olduğundan yakınmıştı. Bu yüzden, Du Wanming'in yerine bir ceset koyarak ve ani bir ölümle karşılaştığını söyleyerek onu ölüm hücresinden kurtardım. Bunun üzerine imparator hiçbir şey söylemedi.


   Du Wanming'i başkentin eteklerinde küçük bir avluya yerleştirdim ve sık sık ziyaretine gidip onunla satranç oynadım. Klasikleri pek okumadığım için bunları onunla tartışamazdım ve satranç söz konusu olduğunda da onu yenemezdim. Sağlığı kötüydü ve sık sık uyumakta zorluk çekiyordu, bu yüzden gün ağarana kadar oynadığımız zamanlar oldu.

   Avlunun etrafını çevreleyen duvarların her tarafı sarmaşıklarla süslüydü ve ilkbaharda ponpon gülleri bereketli bir şekilde açardı. Bazen satrançla geçen bir gecenin ardından sabahın erken saatlerinde odamdan çıktığımda, sabah sisi içinde güllerin özellikle zengin ve hoş kokusuyla karşılaşırdım. Doktor, bu kokunun Du Wanming'in göğsündeki boğucu sıkışıklığı hafifletebileceğini söylemişti.

   Du Wanming kendisini kurtardığım için bana ağlayarak minnettarlığını ifade etmiş değildi. Tüm ailesinin kafası kesilmişti ve artık eski halinden eser kalmamıştı. Sadece bir keresinde, çok az duygusallıkla, onu kurtarmanın içerdiği pek çok risk göz önüne alındığında, bu işe bulaşmaktan korkup korkmadığımı sordu.

   Boşuna olduğunu bildiğim bir şeyi yapacağımı mı sandın, diye düşündüm. Elbette imparatorun bu meselenin peşine düşmeyeceğini uzun zamandır biliyordum. Üstelik biz dosttuk; gücüm ve yeteneğim yettiğince ona kesinlikle yardım ederdim.

   Belki de söyledikleri doğruydu: Hiçbir iyilik karşılıksız kalmaz. Du Wanming'i yerleştirdikten kısa bir süre sonra sokaklara aniden göz attım ve Yaoxiang'ı gördüm.

   Şimdi bu ismi hatırlayınca hâlâ biraz içim acıyor. Yaoxiang'a ilk görüşte vurulmuşum ve ona gerçekten ve tüm kalbimle aşıktım. Onu her gün memnun etmek için elimden geleni yaptım, hatta Du Wanming'den onunla paylaşmak için bazı aşk dolu şiirler ve romantik düzyazılar hakkında tavsiye isteyecek kadar ileri gittim. Akademisyenini desteklemek ve geçimini sağlamak için bana iyi davranıyormuş gibi yapıyordu. Her gün aşkın tadını çıkarıyordum.

   Ancak Du Wanming'in sağlığı gün geçtikçe kötüleşiyordu. Hapishanede işkence görmüştü ve doktor dalağının yaralandığını söylemişti; sadece birkaç gün yaşaması bile bir başarıydı. Neyse ki, sonunda fazla acı çekmedi. Acıdan iki kez bayılarak uyudu ve son uyandığında, bunca gün onunla ilgilendiğim için bana teşekkür bile etti. Gözlerini kapattığında oldukça dingin görünüyordu.

   Yaoxiang'a okuyabilmem için bana bir yığın şiir bile bıraktı.

   Onu şehrin dışındaki zümrüt tepenin yamacına gömdüm ve mezarın başında birinin beklemesi için özel talimat verdim.

   Ondan sonra Yaoxiang hala zavallı bilginiyle bir araya gelmeye devam etti ve ben de çabalarımın karşılığını alamadan elim boş döndüm. Çaresiz, kendimi sarhoş etmek için şarap aldım. Konutta Du Wanming'in geride bıraktığı iki şiir kitabı vardı ve bu acı şiirler ve trajik dizeler bende yankı uyandırdı. Çifte Dokuz Festivali'nden bir sonraki yılın Ejderha Teknesi Festivali'ne kadar kalbim kırıktı. Sonra Yaoxiang'ın tapınakta bana söylediği sözler bana öyle büyük bir darbe indirdi ki yıldızları gördüm.

   Ondan sonra caddenin karşısına geçtim ve bir kase wonton eriştesi istedim. Ve ondan sonra yükseldim ve Ölümsüz Song Yao oldum.


   Hengwen tek kelime etmeden beni dinledi. Kolunu kavradım. "Cennet Mahkemesi'nin hikâyeyi nasıl bu şekilde çarpıttığı hakkında hiçbir fikrim yok ama gerçek hikâye bu."

   "Aslında," dedi Hengwen yavaşça, "senin versiyonunla Cennet Mahkemesi'nin versiyonu arasında hiçbir fark yok."

   Sol elimin küçük parmağına baktım ve kalbim buz kesti. "Hengwen, bana doğruyu söyle. Her zaman Cennet Sarayına yükselebilmemin bir tesadüf olduğunu düşünmüştüm, ama gerçekte, Tianshu ve benim bu iplikle birbirimize bağlı olmamızla mı ilgili?"

   Tianshu. Du Wanming.

   Tianshu Du Wanming olduğuna göre, ona verdiğim yeşim taşını hâlâ saklıyor olsa bile, Cennet Mahkemesi'ne yükseldikten sonra tanıdık bir yüz olacaktım. Öyleyse neden her zaman soğuk ve kayıtsız bir tavır takınmış ve beni tanımıyormuş gibi davranmıştı?

   "Pek sayılmaz," dedi Hengwen. "Hem Tianshu'nun hem de senin ellerindeki iplik kördüğümlere dönüştü ama sonuçta sen de bir ölümlüydün. Tianshu ile karşılaşmadan ölümlüler dünyasında beş yaşam reenkarnasyon geçirdiğin sürece iplik doğal olarak kendiliğinden kopacaktı. Ama..." Hengwen bana çaresiz bir bakış attı. "Kesinlikle iyi bir talihin var. Tesadüfen Taishang Laojun'un ölümsüz iksiri insan dünyasına düştü ve sen de onu yiyerek yükseldin."

   Ne olmuş yani ölümsüz olduysam?

   Hengwen iç çekti. "Belki de bu ölümsüzlerin bile kontrol edemeyeceği bir kaderdir. Ölümsüz olduğun sürece ve sonrasında ölümsüz kalsan da kalmasan da, bu ipliğin çözülemeyeceği söylenir - sen veya Tianshu yok olmadıkça."


   O parlak, altın ipliğe baktım ve parmağımla hafifçe dokundum.

   Dokunduğuma dair hiçbir his yoktu ama yine de usulca titriyordu.

   "Eğer çözülemiyorsa, o zaman tek yapabileceğim onu bağlı bırakmak," dedim. "Bırakırsam bunun sonucu ne olur?" Buna ölümsüz bir bağ ipliği diyorlardı, ama uzun yıllardır üzerimdeydi ve özel bir amaca hizmet etmiyordu.

   Hengwen, "Tianshu Xingjun'un ilk başta seni tanımamış gibi davranmasının ve Cennet Mahkemesi'nde senden uzak durmasının bir sonucu," dedi. "Seni ölümlüler diyarına sürgün ettirmeye çalıştığı zaman da seni korumak içindi. Sana daha önce Tianshu ve benim gibi Cennet Sarayında doğan ölümsüzlerin görevlerinin, biz şekil almadan önce belirlendiğini söylediğimi hatırlıyorum. Bu yüzden benim sadece bir unvanım var, bir ölümlü gibi ismim bile yok. Aynı şey Tianshu için de geçerli. O Beidou Sarayı'nın sorumluluğunu almak için doğdu. İmparatorların yıldızı olarak, Nanming Dijun'a karşılık vermek ve onu tamamlamak onun kaderinde var."

   Hemen fark ettim. "Şimdi anlıyorum. Aralarına girdim ve kendimi Tianshu'ya bağlarken Tianshu ile Nanming arasındaki ipi kopardım. Sonuç olarak, bu iki lord arasındaki karşılıklı mütekabiliyeti bozdum."

   Ama bir kez bile onların arasına girme niyetim olmamıştı, öyleyse neden bu iplik bunu benim tarafımdan yapılmış bir müdahale olarak algıladı ve kendini bana bağlamakta ısrar etti?

   "Yine de birdenbire ölümsüz bir iksir buluverdin. Bu büyük bir şans," dedi Hengwen alaycı bir gülümsemeyle. "Yükseldin ve bir ölümsüz oldun. Biriniz yok edilmedikçe iplik artık kopamaz. Tianshu Xingjun senden uzak durmaya niyetli olsa da ikiniz de hâlâ bu iplikle birbirinize bağlıydınız. Nanming Dijun bunu ciddiye alıp kin besledi ve iki lord yavaş yavaş birbirinden uzaklaştı. Ölümlü dünyada felaketler ve savaşlar sık sık meydana gelmeye başladı ve istikrarı sağlayamayan hanedanlar sadece anlık olarak yükseldi ve düştü... Cennet Sarayı'na göre, bu iplik devam edemez, ancak onu koparmak için ya sen ya da Tianshu gitmek zorunda. Yeşim İmparator olsaydın, kendin ve Tianshu arasında kimi tutardın?"


   "Tianshu." Cevabım hemen geldi.

   Hengwen bana bakmak için başını yana çevirdi.

   İçimi çektim. "Geri kalanını atlayabilirsin. Kendim tahmin edebilirim. Yeşim İmparator o doktrin diyaloğundan önce bile beni yok etmek istiyordu, değil mi? Bu yüzden Tianshu beni ölümlüler dünyasına göndermek için bir bahane bulmaya çalıştı. O halde neden Yeşim İmparator tüm bu gösteriyi tasarladı, Nanming ve Tianshu'nun yasak ilişkileri yüzünden ölümlüler dünyasına sürüldüklerini söyledi ve muhabbet kuşlarını ayırmak için bana denemeler yaptırdı?"

   Hengwen, "Mingge Xingjun bana daha önce tüm hikayeyi anlattığında üzerinde kem küm ettiği kısım buydu," dedi. "Ancak onu daha fazla sıkıştırdığımda bana gerçeği söyledi. Görünüşe göre, tüm bu fikir aslında ona aitmiş."

   İhtiyar Mingge! Biliyordum! Her zaman her meseleye karışmak zorunda!!

   Çaresiz Hengwen sözlerine şöyle devam etti: "Bu durumda, Mingge bunu seni kurtarmak için iyi niyetle yaptı. Bunun yerine ona teşekkür etmelisin. Cennet Sarayı'nda bulunduğun bunca yıl boyunca çeşitli ölümsüzler seninle dostluk kurdular ve senin yok olduğunu görmeye dayanamazlar.

   "Bu nedenle Mingge Yeşim İmparator'a, taraflardan biri yok edilmedikçe kördüğümün çözülemeyeceğini, ancak senin olağandışı koşullar altında yükseldiğini ve bunca yıl boyunca Tianshu'ya karşı bir kez bile duygu geliştirmediğini söyledi. Bu meseleyi çözmenin başka yolları da olabileceğini savundu.

   "Ardından Yue Lao, başkalarının kader tarafından belirlenmiş evliliklerini yıkmanın büyük bir günah olduğunu ve bunun karmik bir ceza olarak kişinin kendi evliliğini mahvedeceğini ekledi.

   "Böylece Mingge bu fikri ortaya attı ve Tianshu da Yeşim İmparator'a bunu denemek istediğini söyledi.

   "Ayrıca, Nanming'in Qingtong ve Zhilan'a karşı acımasızlığı, ödenmesi gereken bir borç olduğu anlamına geliyordu. Ve sen de bu şekilde ölümlüler dünyasına indin."

   Şimdi her şey anlam kazanmıştı. Ölümlü dünyaya iniş sırasında yaşanan tüm garip olayların birdenbire bir açıklaması olmuştu. Büyük olasılıkla, Shan Shengling'e ölümsüz bitkiden bahseden kişi Mingge Xingjun'du. Sadece bir ölümlü olan Shan Shengling, Mu Ruoyan'ın hayatını kurtarmak için onu çalmayı bu şekilde öğrenmişti.

   Yeşim taşı kadar yeşil nilüfer yapraklarıyla süslü nilüfer gölüne baktım.

   Hengwen, "Tianshu'ya gerçekten çok şey borçlusun." dedi.


   Du Wanming. Tianshu Xingjun.

   Şimdi geriye dönüp baktığımda, Du Wanming'e iyi davranmadığımı hissediyorum. Aynı şeyi başkası için de yapardım ama bu hareket gerçekten de onun bağını koparmış ve bana bağlamıştı. Ve her şeyin sonunda, kördüğüm haline gelmişti.

   Du Wanming sade yaşardı ve tatlı huyluydu. Görünüşü de Tianshu Xingjun'dan farklıydı. Nasıl bakarsam bakayım, onun soğuk Tianshu olduğunu hayal bile edemezdim.

   Mu Ruoyan'a her türlü iğrenç eylemde bulunmuştum. Tianshu beni korumak için ölümlüler dünyasına inip sıkıntılar çekmeye razı olmuştu ama ben ona böyle davranmıştım. O şimdi ne düşünüyordu? Ve ona olan borcumu nasıl ödeyecektim?

   Hengwen başka bir şey söylemedi ve nilüfer gölünde benimle yan yana oturdu. Tekrar elime baktım. "Acaba bu parmağı şimdi kesersem iplik gider mi?"

   "Sen öyle san," diye güldü Hengwen. "Ben de senin kesmeni istiyorum. Eğer işe yarasaydı, Yeşim İmparator bunu uzun zaman önce yapardı. Senin küçük parmağın olmadan da kendini başka bir yerde güvenceye alabilir. Tabii..."

   Tabii ben tamamen yok olursam ve kendini bağlayabileceği hiçbir yer kalmayana dek.

   İki sessiz, alaycı kahkaha attım. Hengwen ve ben oturmaya devam ederken başka bir şey söylemedik.

   Bir süre sonra, "Yeşim İmparator bana Mingge Xingjun'a gitmemi emretti, bu yüzden gitsem iyi olacak." dedim. Ayağa kalktım.

   "Pekâlâ," dedi Hengwen. "Xuan Li'nin de Cennet Sarayı'na getirildiğini duydum. Gidip onu kontrol edeceğim."

   Ayağa kalktı ve ben de ona baktım ama ne diyeceğimi bilemedim.

   Hengwen, "O zaman bu bir veda sanırım," dedi.

   "Elveda," dedim.

   Hengwen'in arkasını dönüp gidişini izledim. Arkası yavaş yavaş uzaklaştı. Kısacık bir an için sanki Cennet Sarayına ilk kez yükselmiş gibiydim. O ilk karşılaşma sırasında, benden yavaş yavaş uzaklaşırken ben uzaktan onun sırtını izlemiştim.

   İçimden soğuk bir nefes çektim ve arka kapıdan Mingge Xingjun'un evine girdim.


Sonraki Bölüm