Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 24 🌺

   Genç ölümsüz görevli bana, "Sonunda geldiniz Song Yao Yuanjun," dediğinde arka kapıdan henüz adımımı atmıştım. "Xingjun yarım gündür sizi bekliyordu." Beni birkaç çatı çıkıntısı ve kapıdan geçirerek sisle kaplı büyük bir gölete götürdü.

   Mingge Xingjun göletin kenarında bağdaş kurmuş oturuyor, gözleri kapalı bir şekilde dinleniyordu. Göletteki buharlı sudan sis yükseliyordu. Cennet Sarayı'nda da kaplıcalar olabilir miydi? İhtiyar Mingge hayattan nasıl zevk alacağını iyi biliyordu, evinde ara sıra girebileceği bir kaplıca vardı.

   Genç ölümsüz görevli beni göletin kenarına götürdükten sonra eğildi ve geri çekildi.

   Mingge Xingjun'a yaklaştım.

   Gözleri hâlâ sımsıkı kapalı olan Mingge Xingjun aniden uzun bir iç çekti ve şöyle dedi: "Hah! Her lokma ve her yudum önceden belirlenmiştir; neden sonuç doğurur, evrenin yolu budur..."

   O kadar uğursuz bir şekilde iç çekti ki tüylerim diken diken oldu.

   Bugünlerde bir doktrin diyaloğu olacaktı. Sakın bana Mingge Xingjun'un da Batı Cenneti'ne çay içmeye gittiğini söylemeyin.

   Cübbemin köşesini kaldırdım ve oturdum. "Xingjun, Batı Cenneti'ndeki tüm o ince Budist alegorilerini bırakabilirsin. Yeşim İmparator gelip tüm hikâyeyi senden dinlememi emretti, o yüzden lütfen sadede gel."

   Mingge Xingjun gözlerini açıp bana baktıktan sonra uzun bir iç çekti.

   "Bu kaplıca iyi görünüyor," dedim.

   "Ne kaplıcası?" dedi Mingge Xingjun. "Bu Kader Gözlem Havuzu. Gelecekteki olayları görmenizi sağlar."

   Suyu karıştırmak için uzanırken yakalandım ve utanç içinde hemen elimi geri çektim.

   Mingge Xingjun, "Hengwen Qingjun Cennet Sarayı'na döndükten sonra bana geldi," dedi, "ona sen ve Tianshu hakkındaki tüm hikayeyi anlattım. Qingjun zaten sana her şeyi anlatmış olmalı."

   "Doğru," diye cevap verdim. Günün yarısı boyunca göletin kenarında oturduk ve bana her şeyi anlattı.

   Mingge Xingjun bana şefkatle baktı. Yavaşça, "Song Yao Yuanjun, ölümlü dünyaya yaptığın yolculuk sırasındaki en büyük hatanın ne olduğunu biliyor musun?" diye sordu.

   Yeşim İmparator da Ölümsüzlük Şeftali Bahçesi'nde bana aynı şeyi sormuştu. Saygıdeğer Kendisi bana cevabı çoktan söylemiş gibi görünüyordu. O zamanlar ne dediğini anlayamamıştım ama şimdi tamamen anlamıştım.

   "Hâlâ Tianshu Xingjun'a bağlıyken Hengwen Qingjun'u baştan çıkarmamalıydım," diye cevap verdim. "Ya da dünyevî aşkı denemesi için onu baştan çıkarmamalıydım."

   Mingge Xingjun hâlâ bana şefkatle bakıyordu. Gözlerini tam olarak kapatmadan, "Yanlış. Hengwen Qingjun'un dünyevî aşkı öğrenmesine izin vermemeliydin, sonra da o tilkiyi bu işe bulaştırmamalıydın." dedi.

   Hengwen'in nilüfer gölünün kenarında bana iplik ve Du Wanming hakkında söyledikleri, beni ortada bırakan bir şimşek gibiydi. Ama şimdi zihnim öylesine mutlak bir ilkel kaos halindeydi ki, kelimenin tam anlamıyla yıldırım düşmüş gibi olabilirdim.


   Mingge Xingjun'un evinden sendeleyerek çıktım.

   Mingge ellerini Kader Gözlem Havuzu'na uzatmıştı, yükselen sis sarmalları bir görüntüye dönüşüyordu...

   Hengwen'in kanepede uyuduğu, kar beyazı bir tilkinin başını eğip Hengwen'in dudaklarını yaladığı.

   Sis değişmiş ve başka bir görüntü ortaya çıkmıştı. Hengwen cennet nehrinin kıyısında duruyordu ve yanında bir adam duruyordu. Tek görebildiğim adamın görünüşü değil uçuşan kıyafetleriydi ama yine de o adam olmadığımı söyleyebilirdim.

   Mingge Xingjun, "O zamanlar, Hengwen Qingjun yeni doğduğunda, Yeşim İmparator onun kaderini belirlememi emretmişti," demişti. "Hengwen Qingjun'un hayatında bir aşk sıkıntısı yaşayacağı önceden söylenmişti. Bu kar tilkisi ruhuyla."

   "Song Yao Yuanjun," diye devam etti Mingge Xingjun, "O gün, Hengwen Qingjun'un dünyevî aşkı anlamasını asla sağlamamalıydın, sonra da bu tilkinin Hengwen Qingjun'a yaklaşmasına izin vermemeliydin."

   Mingge Xingjun, "Bu tilkinin Hengwen Qingjun'u kurtarmak için tüm xiulian uygulamasını riske atmasına asla izin vermemeliydin," dedi. "Hengwen Qingjun, hayatını kurtardığı için ona bin yıllık bir xiulian ve minnet borçlu. Ve bilmelisin ki, verilen bir borç geri ödenmesi gereken bir borçtur."

   Mingge Xingjun, "Yeşim İmparator başlangıçta senin tek rolünün Tianshu Xingjun ve Nanming Dijun'un mukadder kaderine müdahale eden değişken olduğunu düşünmüştü," diye ekledi. "Senin aynı zamanda Hengwen Qingjun ve o tilki için aracı olmanı kim beklerdi ki?"

   Bir borç doğal olarak geri ödenmelidir. Tianshu ve ben ölümsüz bir bağla birbirimize bağlıydık. Mingge Xingjun bana Du Wanming olduğu zamanlardan kalma bir borcu olduğunu söylemişti. Bu yüzden Cennet Mahkemesi'nde beni korumuş ve çok acı çekmişti. Hengwen'e aşık olan tilki, hayatını ve bin yıllık xiulian uygulamasını riske atmıştı. Hengwen tilkiye borçluydu ve şimdi de ben Tianshu'ya borçluyum.

   Bu şekilde, önceden belirlenmiş tüm yakınlıkların sadece geri ödenmesi gereken borçlar olduğu ortaya çıktı.

   Böylece Hengwen'in kaderinin tilki olduğu ortaya çıktı.

   Şu anda yürüdüğüm tenha yolda sendeledim ve acı bir kahkaha atmaktan kendimi alamadım.

   Cennet Sarayı'nda bir ölümsüzdüm ve sayısız ölümsüz görmüştüm ama gerçekte, o zamanlar kaderimi belirleyen kişi gerçek bir ölümsüzdü.

   Beklendiği gibi, yine de sonsuz yalnızlık kaderine mahkûm edilmiştim.

   Tianshu Xingjun ve Nanming Dijun birbirleri için yaratılmışlardı. Aralarına girip kaderlerini bozan bendim.

   Hengwen Qingjun'un kaderinde bir tilkiyle aşk acısı yaşamak vardı ve ben çöpçatan olarak sonunda bunu gerçeğe dönüştürdüm.

   Her birinin kaderinde kendi yakınlığı vardı, yalnız benimle değil.

   Ben bu masallarda yardımcı rol oynamaya mahkumdum. İlişki bozucu olarak hizmet edecek bir çubuk değilsem, o zaman arada köprü görevi görecek bir köprü.


   Yaoguang Sarayı'na doğru yürüdüm ve görevli cennet askerleri beni durdurmak için kargılarını kaldırdılar.

   "Beyler, lütfen bana bir iyilik yapar mısınız?" dedim. "Tianshu Xingjun'u görmekten başka bir niyetle gelmedim."

   Cennet askerleri beni inceledi, yüzlerinden hiçbir şey anlaşılmıyordu. He Yun yan taraftan çıktı. "Yeşim İmparator Song Yao Yuanjun'un Tianshu Xingjun'u ziyaret etmesini yasaklamadı. Onu içeri alın."

   Büyük bir memnuniyetle ellerimi He Yun'a doğru kaldırdım ve o da bana hafifçe başını sallayarak karşılık verdi. Yaoguang Sarayı'na girdim.

   Genişti ama içi boştu. Tianshu'nun pencerenin önünde durduğunu gördüm.

   Ona yaklaştığımda Tianshu arkasını döndü ve aniden bana, "O şehirdeki herkes öldü, değil mi?" dedi.

   Bir an boşluğa düştüm.

   "Kar aslanı çılgına döndüğünde," diye tekrarladı Tianshu, "Luyang Şehri'ndeki herkes öldü, değil mi?"

   O zaman bahsettiği olay kafamda canlandı. Tianshu'nun mizacını bildiğimden, bu olay için hiç şüphesiz kendisini suçlayacaktı. Bu yüzden, "Kar aslanı aniden çılgına döndü. Eğer illa birini suçlayacaksan sorumluluk kaderleri yazan Mingge'ye aittir. Yanwang'a söyle, yeraltı dünyasına vardıklarında şehir halkı için iyi bir reenkarnasyon ayarlasın."

   Tianshu sadece gülümsedi.

   Artık gerçek formuna geri dönmüştü. Cezalandırılmayı beklerken, her zamanki gibi soğuk ve kayıtsız görünerek sade beyaz bir cübbe giymişti. Bir an tereddüt ettikten sonra, "Seni Du Wanming olarak tanımamıştım. Özür dilerim." dedim.

   "Bunun bir önemi yok," dedi Tianshu. "Senden özür dilemesi gereken kişi benim. Aramızda bir ömür boyu sürecek sıradan bir tanışıklık olması gerekiyordu, daha fazlası değil, ama sen sonunda bu işe bulaştın ve ölümsüz bağın ipine bağlandın. Ölümlüler dünyasındayken benimle ilgilendiğin için sana çok minnettarım, bu yüzden seni görmek istedim. Seni bir daha asla göremeyeceğimi sanıyordum ama işte buradasın."

   Başımı öne eğdim. "Ölümlü dünyadan bahsetme. Sözünü edince daha da utanıyorum. Oradayken sana olabilecek her türlü kötü muameleyi yaptım ama yine de cennette olduğum bunca zaman boyunca bana yardım ettin. Sana çok şey borçluyum. Hepsi benim hatam ve seni de kendimle birlikte aşağı çektim. Yeşim İmparator tüm hikayeyi biliyor, bu yüzden seni kesinlikle serbest bırakacaktır."

   Tianshu tekrar gülümsedi. "Buraya özür dilemeye ve af dilemeye gelmişsin gibi konuşuyorsun."

   Kuru bir kahkaha attım. Tianshu ve ben ölümsüzlük bağıyla birbirimize bağlıydık ama nedense konuşmalarımız hâlâ son derece garipti.

   "Beni bu işe bulaştırdığını ve başımı belaya soktuğunu düşünüyorsun," dedi Tianshu, "ben de seni bu işe bulaştırdığımı hissediyorum. Gerçek şu ki, aslında Nanming Dijun'a çok şey borçluyum. Bu borç burada, şu borç orada - kim gerçekten emin olabilir ki?"

   Tianshu yana döndü ve pencereden dışarı baktı. "Aslında Du Wanming olarak döndüğümden beri düşünüyorum da, insan bir ölümlü de olabilir. Sadece avluda olmak, mevsimlerin değişimini ve ponpon güllerin açıp solmasını izlemek bile yeterli. Bu, Cennet Sarayı'nda sayısız karmaşanın içinde olmaktan daha iyidir."

   Onun sözlerini duyduğumda bir şeylerin ters gittiğini hissettim. Ölümlüler dünyasında Mu Ruoyan'la başa çıkma konusunda yeterince deneyimim olduğu için bu sözlerin Tianshu'nun son sözlerine benzediğini biliyordum.

   İleri doğru büyük bir adım attım ve kolunu yakaladım. Beklediğim gibi, gevşekçe yere düşen dayanıksız bir kâğıt parçası gibiydi. Üzerindeki ölümsüz aura son derece zayıftı, ilahi ışıltısı o kadar zayıftı ki neredeyse sönmek üzereydi.

   "Ne yaptın sen?!" diye haykırdım.

   Tianshu gülümseyerek, "Bunca yıldır süren karışıklıklar beni gerçekten çok yordu," dedi. "Kimin kime borçlu olduğunu unutalım. Artık umursamak istemiyorum."

   Güçlerimin bir kısmını aktarmak için kullandım - buz gibi bir soğukluk.

   Tianshu gerçekten kendi ölümsüz özünü paramparça etmişti. Mu Ruoyan olduğu zamankinden bile daha acımasız olacağı beklenmedikti. Yok edilmeyi o kadar çok istiyordu ki, hiç kimseye durumu kurtarmak için en ufak bir fırsat bile bırakmayacaktı.

   Tianshu bir parça yeşim taşını benimkinin içine koymak için elini uzattı. "Bana o kadar çok göz kulak oldun ki. Aslında bana hiçbir şey borçlu değilsin. Yaptığın her şey için teşekkür ederim... ölümlü dünyadaki o çocukluk günleri için..." Başı öne eğilirken gözleri kapandı.

   Serçe parmağımın dibinde bıçak saplanır gibi bir acı ve ardından yavaş yavaş bir gevşeme oldu.

   Tianshu Xingjun, gerçekten de bu tek hareketle kurtarılamayacağını mı düşünüyorsun?

   Demek aramızdaki ölümsüz bağ işe yarayacaktı. Ölümü ne zaman isterse istesin, girişimlerini her zaman engelleyebilirdim.


   İçimi çektim ve sırtına bir ölümsüz enerji akışı yönlendirdim, ardından cübbemin önünden bir şey çıkardım ve Tianshu'nun ağzına tıktım.

   Bir anda vücudunu ışık sardı. Tianshu Xingjun'un gümüş ışığı değil, Song Yao Yuanjun'un mavi ışığı.

   O ışıkla örtülü kişiye, "Xingjun, özür dilerim. Du Wanming iken benimle arkadaştın, bu yüzden Song Yao olarak hayatta en çok korktuğum şeyin borçlu olmak olduğunu bilmelisin. Bu borcu ödememe izin vermesen bile, yine de ödemek zorundayım. Şu andan itibaren... ölümsüz bedenini yeniden kazandığında, tüm geçmiş silinecek. Bu andan itibaren, sen ve ben artık birbirimize borçlu değiliz."

   Elimdeki yeşim kolyeye baktım ve yumruğumu hafifçe sıkarak onu tamamen toz haline getirdim.

   Yaoguang Sarayı'ndan ayrıldım. He Yun saray kapısının hemen önünde duruyordu. "Az önce Tianshu Xingjun ile konuştum ve o ışığı gördü. Elçi He'den onun adına Yeşim İmparator'a aracılık etmesini isteyebilir miyim? Bu iki günü biraz sakin geçirsin, gerisini sonra konuşuruz."

   "Yeşim İmparator'un ilk emri Tianshu Xingjun'un iki gün boyunca meditasyon yapmasıydı," dedi He Yun. "Yani, Yuanjun, için rahat olsun."

   Kendisine teşekkür ettim ve gayri ciddi bir tavırla, "O tilkinin nerede kilitli olduğunu biliyor musun?" diye sordum.

   "Yeşim İmparatoru Bihua Lingjun'a şimdilik ona göz kulak olmasını emretti," diye yanıtladı He Yun.


   Bihua Lingjun'un evine doğru yürüdüm. Genç ölümsüz görevli bana Lingjun'un ortalıkta olmadığını, Hengwen Qingjun tarafından çaya davet edildiğini söyledi.

   Söylemeye gerek yok, Hengwen Bihua'dan tilkiye iyi bakmasını istemiş olmalı. Bihua Lingjun'un yokluğu benim amacıma uygundu - bir veda melodramı daha azalmıştı.

   "Yeşim İmparator'un Lingjun'a bakmasını emrettiği tilkiyi görebilir miyim?" diye sordum.

   Zor durumda kalan genç ölümsüz görevli yüzünü buruşturdu.

   "Yeşim İmparator sadece Hengwen Qingjun'un ona bakmasını yasaklamak için emir verdi, değil mi?" dedim. "Yani benim bakmamın bir önemi yok, değil mi?"

   Genç ölümsüz görevli bir an için dikkatlice düşündükten sonra, "Pekâlâ," dedi.

   Genç ölümsüz görevli beni arka bahçedeki taş bir odaya götürdü ve kapıyı açtı. "Tilki tam şurada."

   "Onu yalnız görmek istiyorum," dedim. "Git ve kapıyı kilitle."

   "Pekâlâ," dedi genç ölümsüz görevli, "ama çabuk olun."

   Taş odaya girdim ve kapının tık sesiyle kapandığını duydum. Tilki yeşim taşından bir yatağın üzerindeki dua minderinde yatıyordu. Kürkü kuru, dağınık bir haldeydi ve başı ön patilerinin üzerinde duruyordu. Beni görünce göz kapaklarını kısmen kaldırdı.

   Yatağın kenarına oturdum. "Nasılsın, kıl yumağı?"

   Tilki gözlerini kapadı ve hareketsiz kaldı.

   "Eğer Yeşim İmparator seni Hengwen Qingjun'dan hoşlanmamaya zorlasaydı ne yapardın?" diye sordum.

   Tilkinin kulakları kıpırdadı.

   "Ya Yeşim İmparator seni Hengwen Qingjun'dan hoşlanmamaya zorlamak için derini yüzse ve kemiklerini küle çevirse?" diye sordum.

   Tilkinin kulakları tekrar seğirdi, yüzünde yılmaz bir ifade vardı.

   Mükemmel.

   "O zaman bugünkü sözlerimi hatırla," dedim. "Hengwen çayını ılık içmeyi tercih eder. Yazı yazarken sık sık fırçasını mürekkep fırçası yıkayıcısına koyar ve onu uzak tutmayı unutur. Kendini sarhoş etmeden şarap içmeyi bırakamaz, bu yüzden istediği kadar şarap içmesine izin veremezsin. Uyumak konusunda kötü bir alışkanlığı yok, ancak uyandığında Serçe Dili çayının ilk demini içmesi gerektiğini unutma."

   "Resmi belgeleri okurken zamanı unutmaya meyilli, bu yüzden zaman zaman nefes alması için onu dışarı çıkarman gerek. Emrinde Lu Jing adında biri var ve bu kişi her saat onun incelemesi için bir yığın resmi belge çıkarıyor. Bu ölümsüze dikkat etmene gerek yok."

   "Donghua Dijun, Bihua Lingjun, Taibai Xingjun ve diğerleri içmeye gitmek için onu çağırmaya geldiklerinde dikkatli ol. Bir şeyleri unutmak ve kaybetmek gibi bir alışkanlığı var. Yerinden ayrıldığında, almayı unuttuğu bir yelpaze ya da başka bir şey olup olmadığına bakmak için masasını kontrol et."

   "Tatlı şeyleri pek yemez ve meyve çekirdekleri ya da kuruyemişler söz konusu olduğunda bile sadece tuzlu olanları yer, şekerli olanları yemez. Yastığı alçak ve yatağı yumuşak olmalıdır. Çay suyunun da uygun bir sıcaklıkta olması gerektiğini unutma."

   Tilki doğruldu ve göz ucuyla şaşkınlıkla bana baktı.

   Nazikçe başını okşadım. "Şu andan itibaren Hengwen'in yanında kal."

   Tilki avucumun altında titredi.


   Tekrar iç çektim ve bir büyü okudum. Avucumda mavi bir ışık oluşarak tilkiyi sardı, zayıf bir parıltıdan parlak bir ışıltıya dönüştü ve yavaş yavaş azaldı. Sonunda, hepsi tilkinin vücudunda emildi.

   Tilki minderin üzerine çömeldi ve şaşkınlıkla bana baktı.

   "Kıl yumağı," dedim, "xiulian uygulamamın yarısını zaten içinde taşıyorsun. Şimdi tekrar insan formuna girebilirsin. Biraz daha xiulian uygulayarak ölümsüz olabilirsin."

   Kıl yumağı yere sıçradı ve insan formunu almak için yuvarlandı. Artık benim xiulian uygulamama sahip olduğu için, göze biraz daha hoş görünüyordu. Tilki bana baktı. "Bunu neden yapıyorsun?"

   "Doğruyu söylemek gerekirse, ölümsüz özüm ve xiulian'imin diğer yarısı borcumu ödemek için başka birine verildi," diye açıkladım. "Şu anda büyülerle ayakta duruyorum ve birkaç gün içinde külden başka bir şey olmayacağım. Yetiştiriciliğimin kalan yarısı da benimle birlikte yok olacak, bu yüzden onu sana verebilirim. Ama bunu bir hiç uğruna vermiyorum. Hengwen Qingjun'un hayatını kurtardığın için sana olan minnet borcunu onun için ödedim. Şu andan itibaren sana hiçbir şey borçlu değil."

   Tilki şaşkın şaşkın bana baktı. Yavaş yavaş yüz ifadesinde bir hüzün belirdi.

   Bu ölümsüz lord da kendini oldukça melankolik bulmuştu. Çok yakında unutulup gidecektim.

   "Şimdi bana bir iyilik yap, olur mu?" dedim. "Hengwen'i görmek istiyorum ama onu bu halde görmek istemiyorum, bu yüzden senin görünüşünü ödünç almak istiyorum. Bana dönüş ve önce burayı terk et. Üzerinde benim ölümsüz auram var, bu yüzden genç ölümsüz görevli farkı anlayamaz. Hengwen'i gördükten sonra tekrar gel. Sen ve Hengwen'in önceden belirlenmiş romantik bir ilişkisi var, bu yüzden Yeşim İmparator işleri senin için zorlaştırmayacaktır. Büyük olasılıkla, xiulian uygulamak için onun yanında kalabilirsin. Daha sonra, bir ölümsüz olduğunda, sana söylediğim her şeyi hatırla."

   Son sözlerim Tianshu'nun duygusal etkisini geride bıraktı. Tilkinin gözlerinin kenarları bile birazcık kızardı.

   "Pekâlâ," diye cevap verdi kısık bir sesle, sonra da bu ölümsüz lorda dönüştü. "Bana dönüşmene yardım edeyim. Ölümsüz sanatları kullanımını azaltmalısın, o zaman... biraz daha dayanabilirsin..."

   Tilkiye döndüm ve dünyanın çok daha genişlediğini gördüm. O küçük dua yastığı bile birdenbire büyümüştü.

   Kıl yumağı dışarı çıktı ve ben de minderin üzerine çöktüm. Bir an sonra ölümsüz bir aura yaklaştı. Taş odanın kapısı açıldı ve Bihua içeri girdi.

   Bihua taş kanepeye doğru yürüdü. İçini çekti, "Seninle ne yapacağım ben tilki? Hengwen Qingjun seni görmek için ısrar ediyor ama evime gelemez. Uslu dur. Bu lord seni Hengwen Qingjun'u görmeye götürecek."

   Başımı sallayamadan bir torba başımı yuttu ve gözlerimin önündeki her şey simsiyah oldu. Bihua Lingjun'un şöyle dediğini duydum: "Torbanın içinde kal ve hareket etme. Bu lord seni Hengwen Qingjun'u görmeye götürecek."


   Torbanın içinde kaldım, kumaş dikişinden içeri sızan kokuları kokladım ve zaman zaman nerede olduğumu hayal meyal belirledim.

   Yaklaşık çeyrek saat sonra, Bihua Lingjun etrafı çevreleyen bir duvarın üzerinden geçer gibi oldu. İşte o zaman muhtemelen Weiyuan Sarayı'na vardığımızı anladım.

   Bihua Lingjun bir eşikten geçtikten sonra şöyle dedi: "Qingjun, tilkiyi getirdim. Yeşim İmparator onu bugün mahkemeye çıkarmayacak ama yarın bana geri vermen gerekiyor." Torbayı bu ölümsüz lordla birlikte masa üstündeki bir tahta gibi görünen şeyin üzerine koydu.

   Hengwen yumuşak bir ses tonuyla, "Teşekkür ederim, teşekkür ederim," dedi.

   Bihua Lingjun veda ederek oradan ayrıldı. Torbanın ağzından tepemde bir ışık belirdi. Yukarı baktım ve Hengwen'i gördüm.

   Böyle baktığımda Hengwen'in yüzü normalden daha büyük görünüyordu, bu da ona normalden daha yakından bakabileceğim anlamına geliyordu. Bakmak için boynumu yukarı kaldırdım ama Hengwen kaşlarını çattı. "Sen Xuan Li'ye benzemiyorsun."

   Soğuk terler dökmeye başladım. Hengwen'in gözleri gerçekten keskindi. Utanmadan başımı kaldırdım ve kuyruğumu salladım.

   Hengwen gülmekten kendini alamadı. "Sen Xuan Li değilsin ama ona benziyorsun. Sakın bana cennet askerlerinin yanlış kişiyi aldığını söyleme. Sen kim olabilirsin ki?"

   Başımın üstünü okşadı ve ben de başımı çevirip elini yaladım.

   Vücudumda neredeyse hiç ölümsüz güç kalmamıştı, bu yüzden Hengwen'in kimliğimi anlaması mümkün değildi. Elini tekrar yaladım ve Hengwen beni kaldırmak için iki ön patimin arkasına uzandı. "O halde, Cennet Sarayı'na getirilmen ve benim evime kadar gelmen kaderinde varmış diyebiliriz. Ev sahipliğini üstlenip bir gün kalmana izin vereceğim, sonra da yarın seni Yeşim İmparator'a götürüp ölümlü dünyaya geri salmasını sağlayacağım."

   Küstahça başımı sallamaya devam ettim ve tekrar kuyruğumu salladım.

   Hengwen elindeki belgeleri incelerken ona eşlik etmek için yanındaki sandalyeye uzandım. Bunu uzunca bir süre yaptı. Sonra iki fincan çayı yavaşça bitirmesi için gereken süre boyunca kucağında dinlendim.

   Hengwen sırtımı sıvazladı. "Ne yazık ki konutta sevdiğin hiçbir şey yok. Ben güzel bir şarap getireyim. Sen de ister misin?" Patilerimin önüne iyi şaraptan bir tabak koydu. Başımı eğdim ve içtim, sonra utanmadan bir kez daha kuyruğumu salladım. Hengwen güldü, sesi oldukça neşeliydi.

   Yatma vakti geldiğinde, Hengwen yatağın yanındaki sandalyeye benim için bir minder koydu. Üzerine çömelip kendisinin uzanmasını bekledim ve sonra kendimi yerden sektirerek yatağına attım.

   "Sen de mi yatakta uyumak istiyorsun?" Hengwen merakla sordu.

   Nezaketle ona baktım.

   Hengwen yumuşak bir şekilde iç çekti. "O zaman öyle olsun." Yanındaki boş yeri okşadı ve ben de yanına uzandım.

   Aramızdaki yorganla Hengwen'e yapışarak kıvrıldım ve gözlerimi kapattım. Kendimi oldukça tatmin olmuş hissettim. Tilkinin her zaman Hengwen'in yatağına girmeyi tasarlamasına şaşmamalı.

   Doğruyu söylemek gerekirse, bir canavar olarak bile ona bu şekilde eşlik edebilseydim, yeterli olurdu.


   Hengwen derin bir uykuya dalmış gibiydi. Ayağa kalktım, kürkümü silkeledim ve onu izlemek için yastığın yanına çömeldim.

   Hengwen, Hengwen. Biliyor muydun? Seni birkaç bin yıl önce ilk gördüğümde, Weiyuan Sarayı'ndan ayrılırken uzaktan sadece sırtını görmüştüm. İşte o andan itibaren senden hoşlandım. O zamanlar kitlelerin çok üstünde ve ulaşamayacağım kadar uzaktaydın, sana sadece uzaktan bakabiliyordum. Ama nilüfer göletinin yanında tekrar buluşacaktık ve sen de benim evime gelecektin. Bundan sonraki birkaç bin yıl boyunca sen ve ben bir dostluk kurduk. Ama her nasılsa, her zaman yanımda olduğun halde, aynı zamanda çok uzakta olduğun ve sana hala dokunamadığım hissine kapıldım.

   Belki de Yaoxiang'ın ölümlü dünyada söylediği gibiydi. Gerçek şu ki, onca yıl boyunca aşkın ne olduğunu hiç anlayamamıştım. Nihayet Cennet Sarayı'na yükseldikten sonra bu kelimeyi öğrendim ama bu kelime bana bir fayda sağlamadı.

   Ölümlü dünyada olup biten her şeyden çok şey kazandım ve sanırım bu birkaç bin yılda hepsini fazlasıyla telafi ettim. Sadece bir köprü görevi görmüş olsam bile, her şeye değdi.

   Tüm kalbimle yerimi bilen, saygılı bir ölümsüz olmayı diliyorum. Tüm kalbimle Cennet Sarayında kalmayı diliyorum, çünkü bir ölümsüzün günleri uzun ve hiç bitmez. Sana dokunamasaydım bile, sonsuza dek yanında kalmaktan memnun olurdum.

   Ama işte buradayım, sana böyle bakıyorum. Kimseye borçlu değilim, tıpkı senin gibi. Kader senin yanında kalamayacağıma karar verdi, ama şimdi seni böyle izlemek ve sana dokunmak, bu zaten kendi başına aramızdaki derin bir yakınlık, değil mi?

   Hengwen'in dudaklarını yalamak için başımı eğdim, ona bir kez daha baktım, sonra yere atladım ve odasından çıktım.


   Cennet Sarayı'nın her tarafı sessizdi. Tilkinin bu ölümsüz lord kılığında nereye gittiğini merak ediyordum. Olsun. Her halükarda, ona yarın Bihua Lingjun'un konutuna geri dönmesini söylemiştim. Orijinal formuma geri döndüm ve yolda birkaç cennet askeriyle karşılaştım, ancak belki de Yeşim İmparator Cennet Sarayı'na engelsiz girmeme izin verilmesi talimatını çoktan vermişti, çünkü cennet askerleri beni gördüklerinde gerçekten tepki vermediler.

   Taibai Xingjun'un konutunun önüne geldim. Artık duvarın üzerinden takla atma kabiliyetim yoktu, bu yüzden kurallara göre oynadım ve cennet elçisinin varışımı duyurmasını sağladım.

   Çoktan uykuya dalmış olan Jinxing, darmadağınık sakalı ve donuk gözleriyle beni karşılamaya çıktı. "Song Yao Yuanjun, senin için ne yapabilirim?"

   Özür dileyen bir gülümsemeyle, "Cennet Sarayı'ndan gizlice kaçıp saklanmak istiyorum," dedim. "Lütfen Cennet Sarayı'ndan sıvışmam için bir yol düşün."

   Jinxing'in sakalı hemen kabardı. "Ölümlüler dünyasına mı kaçmak istiyorsun? O zaman Tianshu Xingjun ne olacak? Hengwen Qingjun ne olacak? Bu iki ölümsüz lordu kendi pisliğine sürükledin ve şimdi de tek başına mı kaçmak istiyorsun?!"

   "Benim de başka seçeneğim yok," dedim. "Düşünsene, eğer Cennet Mahkemesi'nde kalırsam, Yeşim İmparator kitaba göre hareket edecek ve Lingxiao Sarayı'nda tüm ölümsüzlerin önünde halka açık bir yargılama yapacak. Tüm suçlamaları üstlensem bile, Tianshu Xingjun ve Hengwen Qingjun da benimle birlikte cezalandırılacak. Bu yüzden, ölümlüler dünyasına kaçıp orada gizlenebilirim ve tüm suçlamalar benim üzerime yıkılır. Bu şekilde, Tianshu ve Hengwen'e bir şey olmaz."

   "Gerçekten derin düşünüyorsun." Jinxing bana hızlı bir bakış attı ve eliyle sakalını sıvazladı. "Ah, pekala. Bakalım bugün seni Cennet Sarayı'ndan gizlice çıkarabilecek miyim?"

   Sevinçle, "Teşekkür ederim, Xingjun" dedim.

   "Resmiyete gerek yok," dedi Taibai Xingjun. "Ama planın umduğun gibi gitmez ve sonunda tekrar yakalanırsan beni suçlama."

   Ellerimi kavuşturdum. "Elbette."

   Taibai Xingjun beni altın bir kalkanla kapladı ve kolunun içine gizledi, ardından kıyafetlerini düzeltti ve konutundan dışarı çıktı. Kolunun açıklığındaki yarıktan Güney Cennet Kapısı'nı seçebiliyordum.

   Nöbet tutan cennet askeri, "Xingjun, nereye gidiyorsun?" diye sordu.

   Taibai Xingjun, "Yeşim İmparator'un emriyle, dünyadaki mevcut durumu gözlemlemek için ölümlüler dünyasına gidiyorum," diye cevap verdi.

   Kapı çetelesini teslim etti ve cennet askerleri onun geçmesine izin verdi.

   Taibai Xingjun ölümlü dünyaya inerken beni de yanına aldı ve beni bariyerden çıkardı.

   Etrafıma bakındım; bir dağın tepesindeydik.

   "Ölümlü dünyaya kaçtın," dedi Taibai Xingjun. "Nerede olduğunu bu lord bilmiyor."

   Ona durumun böyle olduğuna dair güvence verdim.

   Sonra Taibai Xingjun bulutların üzerinde yükseldi ve Cennet Sarayı'na döndü.


   Dağın zirvesinden ortasına doğru olan yolculuğumda zorlandım. Ölümsüz güçlerim tükenmişti. Tükenişimi Taibai Xingjun'dan gizlemek için daha da fazla ilahi büyü tüketmiştim ve artık tükenmenin eşiğine gelmiştim.

   Dağın ortasındaki çalılıkların arasında bir mağara buldum ve içeri girdim.

   Mağaranın içi oldukça temizdi. Yerdeki toprak çok yumuşak ve düzdü. Giriş doğuya bakıyordu, bu yüzden tam olarak uzandığımda sabah sisini ve güneş ışığını görebiliyordum.

   Cennet Sarayı'nın ölümsüzleri Tianshu'yu gördüklerinde ne olduğunu az çok anlayabileceklerdi ve tilkinin görüntüsü de olanları tamamlayacaktı. Bu en iyi sonuçtu. Başından beri bir ölümlüydüm, bu yüzden küle dönüşecek olsam bile ölümlüler dünyasına geri dönmeliydim.

   Hengwen bunu gözleriyle görmezse kalbi biraz daha az kırılırdı. Ayrıca bunu daha çabuk atlatabilirdi.

   Sonsuz unutuluşla yüzleşirken içimde kabaran hüznü inkar etmek mümkün değildi. Ruhumdan bir parça bile kalsa, otlarda yaşayan bir böcek bile olsam, bu da iyi olurdu diye düşündüm. Ama sabah güneşinin bir huzmesi üzerimde parladığında birden aydınlandım.

   İster ebedi yalnızlığa mahkum bir insan, ister ilişkileri mahvetmek için kullanılan bir çubuk, isterse de arada köprü görevi gören bir araç olayım, bunların hepsi yaşanmış bir hayatın farklı yönleriydi. Başka bir açıdan düşünün. Hengwen ve benim Cennette geçirdiğimiz tüm bu yıllar, birkaç yaşam boyunca hayal etme şansına sahip olsalar bile, hiçbir ölümlünün asla sahip olamayacağı bir şeydi. Şafaktan gün batımına, gündüzden geceye kadar onunla birlikte oldum.

   Sonsuz bir unutuluşla yüzleşmek üzereydim. Artık ben dünyada var olmayacaktım ve dünya da benim için var olmayacaktı. Hengwen ve ben toza dönüştüğüm noktaya kadar birlikteydik ve bu zaten sonsuz zaman için birlikte geçen ömürlerdi.

   Bir anda üzerime her şey bitiyor duygusu çöktü. Bedenimde dolaşan ölümsüz enerji çoktan tükenmişti. İçim boşalmıştı ve görüşüm bulanıklaşmaya başlamıştı. Demek bu bir yok oluştu.

   Hepsi bu kadar.

   Sersemlemiş bir halde, Hengwen'in yanımda durduğunu gördüm. Ölümlülerin öldüklerinde halüsinasyon gördükleri bilinirdi, demek ki insan da varoluştan tamamen silinmeden önce halüsinasyon görebiliyormuş.

   Ona bir kez daha bakabilmek güzeldi - sadece bir yanılsama olsa bile.


Sonraki Bölüm