Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 25 🌺

   Moralim bozuk bir şekilde odanın ortasında yüzükoyun yere uzandım ve antenlerimi oynattım.

   Bu odanın bir kapısı, pencereleri ve dört duvarı vardı ama bunun dışında boştu. Sanki görünmez bir bariyerle kaplanmış gibiydi. Ne kadar dalarsam dalayım, içine girebileceğim bir çatlak ya da saklanabileceğim küçük bir delik bulamadım.

   Bariyerin ortasında sadece bir masa ve üzerinde hafif bir aroma yayan bir tabak hamur işi vardı.

   Masanın yanında bir kişi duruyordu. Gülümseyerek masaya ve tabağa tırmanmamı bekliyordu.

   Beni yakalamak için bir tuzak. Sürünerek içeri girersem aptallık etmiş olurum.

   Aslında başka bir avluda yaşıyordum ama o evdeki mutfak artıklarını yemekten bıktığımdan yemek için yeni bir şey olup olmadığını görmeye bu avluya kadar sürünerek geldim. Kapının eşiği olan küçük tepenin üzerindeki kokuyu takip ettikten sonra bu odanın içine hapsolacağımı nereden bilebilirdim ki? Ne yaparsam yapayım, çıkış yolunu bulamıyordum.

   Odada masadan başka bir şey görmedim ve o kişiyi gördüğümde bunun benim sonum olduğunu anladım.

   Yerde hareketsiz yatıyordum. O kişi bana baktı ve ben de ona baktım.

   Beni ezecek ya da çiğneyerek öldürecek olsa da kaçacak hiçbir yerim yoktu. Ama yine de kendimi tuzağa düşürmemi beklemeyin benden.

   Bana baktı ve nazikçe şöyle dedi: "Gel ve yemeğini ye. Sana zarar vermeyeceğim. Bunlar senin için."

   Sözlerini anlayabiliyordum ama ona kesinlikle inanmıyordum.

   Yüzüstü yatmaya devam ettim.

   Beni yakalamak ya da öldürmek istiyorsan çabuk ol. Bütün bu hilelerle bu kadar hoppa olma.

   Bana yaklaşırken cübbesinin altındaki ayaklarının usulca hareket ettiğini gördüm. Antenlerimi kayıtsızca salladım.

   Ayağını kaldırmak yerine çömeldi ve elindeki dev hamur işi tabağını bana yakın bir yere koydu. Yağ kokusu gerçekten de çok cezbediciydi ama o kadar kolay etkilenmeyecektim.

   Yavaşça şöyle dedi: "Sana zarar vermek isteseydim bu çok kolay olurdu. Neden sana yemek vermekle uğraşayım ki? Öte yandan, eğer gerçekten canını yakmak istiyorsam, bugün senin için kaçış yok, o yüzden karnını doyurabilirsin."

   Antenimi tekrar salladım ve haklı olduğunu düşündüm.

   Her iki şekilde de kaçamazdım, bu yüzden iyi bir yemek yiyebilirdim.

   Hızla tabağın kenarına tırmandım ve hamur işlerinden oluşan baştan çıkarıcı dağa tırmandım, sonra da yumuşak, kabarık kabuklara balıklama daldım.

   Memnun bir şekilde durmadan önce şişene kadar yedim. Şu anda kabuğumun yağla parlıyor olması gerektiğini hissediyordum. Hamur işi dağının üzerinde düz bir yer buldum, karnımın üzerine uzandım ve rahat bir uykuya daldım.

   Uyandığımda o hâlâ masadaydı.

   Hamur işi dağını korudum, yedim, uyudum, uyudum ve yedim. Bir gün ve bir gece geçti ve o hala beklemedeydi.

   Bir sabah daha geldi çattı. Rahat bir uykudan sonra yavaş yavaş uyanıyordum ki kapının gıcırdadığını ve onun dışarı çıktığını duydum.

   Hızla masaya doğru ilerledim ve kaçabileceğim bir çatlak bulmaya çalıştım, ancak göremediğim bariyer güvenli bir şekilde mühürlenmişti, bir çıkış yolu bile bulamamıştım.

   Tam ben ararken o geri döndü. Hemen masanın dibindeki gölgelere saklandım. Ancak bariyer onun üzerinde işe yaramadı ve basitçe içinden geçti.

   Masanın üzerinde bir gümbürtü duydum. Sanki nerede olduğumu biliyormuş gibi eğildi ve daha önce olduğu gibi aynı sevecenlikle, "Bir tabak yeni atıştırmalık getirdim. En yenilerini alabilirsin." dedi.

   Yavaşça, masanın ayağı boyunca yüzeye, beyaz ve buz gibi soğuk porselen tabağın kenarına ve hamur işlerinin arasındaki boşluğa doğru süründüm. Porselen tabağın yanında içi berrak suyla dolu büyük bir tabak vardı.

   Onu yeni atıştırmalıkların olduğu beşinci tabakla değiştirdiğinde masaya yüzüstü uzanıp ona baktım. İnsanların hepsinin uyumaya ihtiyacı yok muydu? Son günlerde neredeyse hiç hareket etmemiş ya da uyumamıştı; benden bile daha sağlamdı.

   Hamur işlerinden oluşan dağın üzerine yayılmış, devasa bir parça hamuru kemirmeye dalmıştım.

   "Sana verdiğim atıştırmalıklar lezzetli mi?" diye sordu.

   Antenlerimi salladım.

   "Kendi yemeğini arayacak olsan, bu kadar güzel şeyler bulabilir misin?" diye ekledi.

   Hamurunu kemirdim ve tereddütle düşündüm, antenlerim hâlâ yerindeydi.

   "Seni içeri kapatmazsam sana yemek vermeme izin verir misin?" diye sordu. "Karşılığında başka bir yere gitmeyecek ve burada yaşamaya devam edeceksin."

   Hamurunun bir köşesine sarıldım ve düşündüm. Bu garanti edebileceğim bir şey değildi. Bütün bunları yemekten bıkmayacağımı kim söyleyebilirdi ki? Ama bu adam bir hamamböceği yetiştirmek istediği için gerçekten tuhaf biriydi. Başka hamamböceklerinin bu şeylerden yararlanmasına izin vermektense, onları kendim için alabilirdim. Sanırım şimdilik evet diyebilirdim.

   Ve böylece antenlerimi salladım.

   Gerçekten sevinmesini hiç beklemiyordum. Hemen gülümsemeye başladı. Hamurumu kucaklarken bir an donakaldım. Gülümsediğinde gerçekten iyi görünüyordu. İnsanlar arasında en yakışıklılardan biri olarak kabul edilebilirdi sanırım. Ve şaşırtıcı bir şekilde, bu gülümseme en az hamurlar kadar tatmin ediciydi.


   Elbette sözünü tuttu. Engel ortadan kalkmıştı ve ben özgürce girip çıkabiliyordum. Odanın köşesindeki bir çatlakta kendime bir sığınak yaptım. Her gün masanın üzerine çıkıp orada hazırladığı atıştırmalıklar ve suyla ziyafet çekiyordum. Karnımı doyurduktan sonra eşiği geçer, manzaranın tadını çıkarmak ve sindirime yardımcı olmak için bahçeye doğru uzun bir yolculuk yapardım.

   Bu odaya bir yatak eklenmişti ve geceleri bu yatakta uyurdu.

   Avluda yaşayan tek kişi oydu ama kayısı rengi uzun cübbeli bir adam elinde kocaman bir kumaş bohçayla sık sık ziyarete gelirdi. Sık sık gelen ziyaretçiler arasında mürekkep mavisi cübbeler ve göz kamaştırıcı elbiseler giyen birkaç kişi de vardı. Göz kamaştırıcı astarsız elbiseli adam ilk kez geldiğinde atıştırmalık dağının tepesinde şekerli kırmızı fasulye ezmesini kemiriyordum. Her zaman düşünceli biri olan beni besleyen adam, hem kabuklarından hem de dolgularından ziyafet çekebilmem için atıştırmalıkları ayırırdı. Çok tatmin olmuştum.

   Tam memnuniyetle bir şeyler atıştırırken göz kamaştırıcı cübbeli adam devasa yüzünü bana yaklaştırdı ve hemen bir iç çekti. Sarıldığım atıştırmalığa sıkı sıkı tutunmayı başaramadım ve tabağın kenarına doğru savruldum.

   Göz kamaştırıcı cübbeli adam başını salladı. "Evet, şu anki durumuna bak. Gerçekten acınacak halde."

   Beni başından savmakla kalmamış, ikiyüzlü bir iç çekme gösterisi bile yapmıştı.

   Bu kişiden hiç hoşlanmamıştım.

   Mürekkep mavisi cübbeli adam da ilk geldiğinde iç çekmişti. Tek kelime etmemiş, başını sallamış ve gitmişti.

   Bütün bu insanlar gelip gitti ama o hep avluda kaldı. Bir kez bile gittiğini görmedim. Onu oldukça tuhaf buluyordum. Bazen masada oturup kitap okurdu. Bir keresinde masanın üzerine bir kitap koydu ve ben de biraz gezinmek için kitabının üzerine süründüm. Kitabı benimle birlikte kaldırdı, göz hizamdan bakmak için beni yaklaştırdı ve gülümsedi. Gülümsediğinde gerçekten de çok yakışıklı olduğunu hissettim. Muhtemelen bana verdiği atıştırmalıklardan uzunca bir süre bıkmayacaktım.

   Bu avluda onunla ne kadar yaşayacağımı bilmiyordum. Zaten bu avludaki çimenlerin hepsi solmuş, sararmış ve yapraklardan oluşan bütün bu engeller yere saçılmıştı.

   O gün yemeğimi sindirmek için avluya çıktım ve sürünerek göletin kenarına geldim, ancak beklenmedik bir şekilde, ani bir rüzgar beni suya savurdu. Yüzerek göletin kenarına doğru ilerlemeye çalışırken büyük, ağzı açık bir balık aniden yüzeyi yararak beni tamamen sardı.

   Her yer zifiri karanlıktı.

   Masasındaki atıştırmalıklarla başka kimin şansının yaver gideceğini merak ediyordum.


   Yaşlı bir ağaç dalına çömelip simsiyah tüylerimi salladım.

   Ağacın altındaki o bilgin hâlâ gitmemişti. Avucunda birkaç yiyecek kırıntısı tutuyor, elini gagalamam için beni yanına çekmeye çalışıyordu. Kanatlarımı çırptım, boynumu büktüm ve gakladım.

   Ben çok güçlü ve sağlam biriyim; serçe değilim ki, neden insanların ellerinden yiyeyim?

   Ancak bilgin hâlâ ayaktaydı.

   Ağacın altındaki dökülmüş yaprakları süpüren genç keşiş, "Hayırsever, daha fazla durma. Bu karga birkaç yıldır bu ağaçta yaşıyor. Hiç kimse onu beslemedi ve insan elinden hiçbir şey yemiyor. Aksine, saçakların altındaki birkaç serçe itaatkârdır ve insanlara aşinadır." dedi.

   Bilgin sonunda elini geri çekti. "Öyle mi?" Kırıntıları ağacın altına serpti.

   Yemeğini yemeyerek ona yüz vermediğimden değil, sadece avucu muhtemelen benim fiziğimi kaldıramazdı. Kanatlarımı çırptım, uçarak yere indim ve yanına çömelip kırıntıları gagaladım.

   Sonra başımı kaldırıp bana gülümseyerek baktığını gördüm.


   Uzun zamandır bu küçük tapınağın arka kapısının önündeki yaşlı ağaçta yaşıyordum.

   Daha önce başka bir dağın tepesinde yaşıyordum ama bir fırtına yüzünden ağacım yıkılmıştı. Annem, babam ve kardeşlerim kendi yollarına gittiler. İlk başta, bir evin kapısının önündeki ağaca konmuştum ve her sabah ötmek ve onlara zamanı hatırlatmak için çatılarının sırtına doğru uçuyordum. Ama o evin hanımı benim uğursuzluk getirdiğimde ısrar edince yuvamı bir bambu sopayla yıktı ve hatta beni taşlarla karşıladı. Birbiri ardına yer değiştirdim ama her seferinde herkes benden nefret etti. Sonunda, bu küçük tapınağın arkasındaki bu ağaca uçmaktan başka çarem kalmadı ve orada bir gece yuva yaptım.

   Ertesi gün genç keşiş yerleri süpürmek için dışarı çıktı. Bana bakarak, "Üstat, ağaçta bir karga var." diye bağırdı.

   Yaşlı keşiş arka kapıdan kısmen dışarı eğildi ve bana baktı. "Amitabha. Buraya bir kuşun yerleşmesi iyi bir şey. Bırak kalsın."

   Tapınaktaki keşişler tüm yıl boyunca yumuşak ve vejetaryen bir diyet uygularken ben eti seviyordum. Ancak bu dağın tepesinde yakalanması kolay pek çok yabani av hayvanı vardı. Her gün ağacın üzerine çömeldiğimde, yaşlı keşişin genç keşişi kutsal metinleri kopya ettirerek cezalandırdığı ya da genç keşişin başkeşişin kendisine zorbalık etmesinden yakındığı zamanlar hakkında her şeyi biliyordum.

   Yerdeki tüm kırıntıları gagaladıktan sonra dala geri uçtum. O günden sonra her gün beni görmeye geldi, her seferinde benim için yere yiyecek serpiyordu.

   Genç keşişin yaşlı keşişe şöyle sorduğunu duydum: "Üstat, Üstat, bu hayırsever her gün iz bırakmadan gelip gidiyor ve nerede kaldığını bilmiyoruz. O bir hayalet olamaz, değil mi?"

   "Amitabha," dedi yaşlı keşiş. "Bu hayırseverin olağanüstü bir duruşu var. O kesinlikle bir hayalet değil. Bir keşiş olarak, boş tahminlerde bulunmamayı ve başkalarına iftira atmamayı unutmamalısın."

   Genç keşişin yaşlı keşişe tekrar sorduğunu duydum: "Üstat, Üstat, o hayırsever her gün gelip kargayı ziyaret ediyor. Bunun sebebi nedir?"

   "Amitabha," diye yanıtladı yaşlı keşiş. "Seküler dünyadaki her şey başlangıçta dünyevi bağlılıklardan oluşan bir ağdır. Neden ve sonuç, korkarım sadece kendisi bilir."

   Ben de bilgenin neden her gün beni ziyarete geldiğini bilmek istiyordum.

   Güneşli, kapalı, rüzgârlı, yağmurlu ya da karlı her gün geldi.

   Daha sonra ne zaman geldiğini görsem, alçak bir dalın üzerine çömelirdim. Bazen genç keşişin dökülen yaprakları süpürmesine yardım ederdi; bazen genç keşişe nasıl yazılacağını öğretirdi ve bazen de okumak için bir kitap tutardı. Ama çoğu zaman ağacın altında durur ya da oturur ve benimle sık sık konuşurdu. Dağ manzarasının ne kadar güzel olduğundan, dağın eteğindeki pazar yerinin ne kadar canlı olduğundan, pazar yerinde bugün olanlardan ve yarın olacaklardan bahsederdi. Anlattığı her şey insanlarla ilgiliydi ama ben hepsini anlayabiliyordum, bu yüzden dinledim.

   Yavaş yavaş genç keşiş onunla yakınlaşmaya başladı. Hatta onun için bir tabure hazırlamak için özel bir çaba harcadı ve gelir gelmez oturması için onu dışarı çıkardı.

   Yaşlı keşiş de sık sık onunla birlikte ağacın altında yuvarlak siyah ve beyaz taşlarla oynardı. Ben de dalın üzerine çömelir, bazen bir iki ses çıkarırdım.

   O gün hava anormal derecede boğucuydu ve o ancak akşamüstü gitmişti. Gece rüzgar uğuldamaya, gök gürlemeye ve yağmur sağanak halinde yağmaya başladı.

   Tam küçük tapınağın saçaklarının altına sığınmak üzereydim ki gökten gelen bir yıldırım tam başımın üzerine düştü.

   Gök gürültüsü çınladığı anda, bu ağaç artık olmadığına göre yarından sonra da gelip gelmeyeceğini merak ettim.


   Suyun içinde yarı yüzer haldeydim, başım dışarı çıkıyordu. Gölün kenarında, özellikle göz kamaştırıcı bir cübbe giymiş bir adam beni izledi ve iç çekti. "Ne kadar da acıklı. Nasıl oldu da bir cooter olarak doğdu?!"

   Bunu duymak hoşuma gitmemişti. Ben açıkça bir tosbağaydım, neden bana cooter diyordu?

   Cooter'ın ne olduğunu biliyordum. Bazı tatlı su kaplumbağalarına "cooter" derlerdi. Kaplumbağa kabukları nispeten düz ve ince, desensizken, tosbağa kabukları yuvarlak ve pürüzsüzdü, iyi tanımlanmış bölümleri ve belirgin desenleri vardı.

   Tekrar su yüzeyine çıktım ve ona göstermek için kabuğumu ortaya çıkardım.

   Göz kamaştırıcı cübbeli adam iç geçirmeye devam etti: "Bu yaratığın uzun bir ömrü var. Bu ömür boyunca ona kaç uzun yıl göz kulak olmak zorunda kalacaksın?!"

   "Lafı açılmışken," dedi göletin yanındaki bir başka kişi, "ben de tam sana sormak üzereydim. Senden bana bir iyilik yapmanı ve daha düzgün bir şeye dönüşebilmesi için bazı ipleri çekmeni istemiştim. Neden hâlâ böyle?"

   Göz kamaştırıcı cübbeli adam hemen cevap verdi: "Qingjun, bildiğin gibi, her reenkarne olduğunda onu bulabildiğimiz herhangi bir açıklıktan içeri tıkıyoruz. Reenkarnasyon Kitabı'nda onun için hiç yer yok. O sadece her turda boşalan yeri doldurabilir." Ah! "Ne kadar acı..."

   Diğer kişi hiçbir şey söylemedi. Rüzgârda dalgalanan uzun cübbesine baktım ve ona başımı salladım. Demek adı Qingjun'du. Hayatımı kurtaran oydu ve bunun için ona minnettardım.


   Aslında büyük bir gölde rahatça yaşıyordum, ancak bu yıl yağışlar çok fazlaydı ve göl kıyılarından taşmıştı. Bir nehre sürüklendim, sonra nehir boyunca küçük bir gölete sürüklendim. Sonunda biri gelip ağ attı ve beni bir sürü balık, karides ve yengeçle birlikte yukarı çekti. Satılmak üzere pazar yerine götürülüyorduk. Susuz ahşap bir leğenin içine çömelip birkaç kez süründüm. Sonunda kaderime boyun eğerek dümdüz uzandım.

   Bizim gibi yakalananların kaynar suya atılacağını ve yavaş yavaş haşlanarak öldürüleceğini söylediler. Bunun doğru olup olmadığını merak etmiştim. Havzada çömelmiş, insanların gelip gidişini izliyordum. Balıklar, karidesler ve yengeçler birbiri ardına insanlar tarafından taşınıyordu. Mavi renkli bir cübbenin köşesi ahşap leğenin önünde durana kadar başımı eğip bekledim.

   "Bu tosbağayı alacağım." dediğini duydum.

   Beni eve taşımasına izin verdim. Beni kaynar sıcak suya değil, bu gölete koydu ve içinde yaşamama izin verdi.

   Her gün gölete gelip biraz yiyecek artığı saçıyor ve benimle konuşuyordu.

   Bazen göletten çıkıp göletin kenarındaki kayanın yanında güneşlenir, bugünün ne kadar güzel bir gün olduğundan, dışarıdaki pazar yerinin ne kadar gürültülü olduğundan ve gelecek yıl gölete nilüferler dikmek istediğinden bahsederken onu dinlerdim.

   Eski gölümde yaşamaktan oldukça memnundum ama burası da fena sayılmazdı.

   Hava gün geçtikçe daha da soğudu ve ben daha da tembelleştim. Gölün dibindeki alüvyonda bir çukur kazdım. Uzun bir uyku çektikten sonra, çiçeklerin açtığı ilkbahar gelecekti.

   İlkbahardaki şeftali çiçeklerinin en iyisi olduğunu söylerdi ve ben de onlara bakmayı çok severdim ama şeftali çiçeğinin ne olduğunu bilmiyordum. Belki de kış uykumdan çıktıktan sonra onları görme şansım olacaktı.

   Çukura girdim ve uyumaya başladım. Her nasılsa, onun hâlâ göletin yanında konuştuğuna dair belli belirsiz bir his vardı içimde. Bu beni uyandırdı. Sürünerek yanına gidip onu görmek için ani bir istek duydum.

   Göletin suyu buz gibi soğuktu ve üstü buzla kaplıydı. Kırmadan önce uzun süre başımla vurdum ve büyük bir çabayla sürünerek çıktım. Geceydi ve gökyüzü karanlıktı. Üzerime parça parça buzlu bir şey düşüyordu - sanırım kardı. Bir kayanın üzerinden sürünerek geçerken bir anlık dikkatsizlik sonucu kaydım ve çok şanssız bir şekilde sırtüstü düştüm.

   Ne kadar dönmeye çalıştıysam da başaramadım. Kar dört bacağımın ve başımın üzerine düşmeye devam etti. Daha fazla hareket edemeyene kadar çırpındıkça çırpındım. Sırt üstü sertçe yattım ve ilerideki parlak yere baktım.

   Orada olmalı.

   Daha önce hiç şeftali çiçeği görmemiştim ama şeftali çiçekleri kesinlikle kar tanelerinden daha sıcak olsa gerekti.

   Yarı bilinçli sersemliğimle, gölün dışına sürüklenmiş olmamın aslında çok şanslı bir şey olduğunu düşündüm.


   Göz kamaştırıcı bir cübbe önümde durdu ve iç çekti. "Bu gerçekten acınacak bir durum. Her seferinde daha da çirkinleşiyor!"

   Göz kapaklarımı kaldırdım ve ona baktım.

   Bu şehir halkı çok cahil. Dağdaki tüm yaban domuzları arasında en gösterişlisi benim! Bütün dişi yaban domuzları beni gördüklerinde eriyip bitiyorlar.

   Başka bir adam göz kamaştırıcı cübbeli adamın arkasında durdu ve sessizce bana baktı.

   Eskiden dağın tepesinde neşeli bir hayatım vardı ama bu sabah ormanda at koştururken bir anlık dikkatsizlik sonucu tuzağa düşmüştüm. Bu iki adam hemen gökyüzünden inerek beni serbest bıraktı. Oldukça hoşnutsuz hissederek homurdandım ama vücudumu hareket ettiremiyordum, sadece bu iki adamın beni aşağı yukarı tartmasına izin verebiliyordum. Daha da hoşnutsuz hissettim.

   Diğer adam dedi ki, "Önce bırak gitsin. Geri döndüğümüzde bunu tekrar konuşuruz."

   Göz kamaştırıcı cübbeli adam şöyle dedi: "Öhöm. Ya da izin ver de onu yükselteyim. Bu iğrenç reenkarnasyonlara engel olamıyorum. Benim evimde, muhtemelen birkaç bin yıl sonra ölümsüz olabilir."

   Şok olmuştum. Nasıl evcil bir domuz gibi yetiştirilebilirdim? Ne büyük bir aşağılanmaydı. Bedenim hareket edebildiği anda toynaklarıma abandım ve koşmaya başladım.

   Koştum, koştum, koştum, kan beynime çıkana kadar koştum. Farkında olmadan dik bir uçurumun kenarına kadar koşmuştum ve bir anlık dikkatsizlikle zamanında duramamıştım. Toynaklarım boş havaya bastı ve sonra bir vınlamayla daldım.


Sonraki Bölüm