Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 26 🌺

   Başkentin sokaklarında durmuş, çiçek pazarında açan şakayıkları seyrediyordum.

   İddiaya göre, kıpkırmızı şakayıklar en nadide ve en değerli olanlarıydı. Yaşadığım yirmi yılı aşkın süre boyunca, parlak kırmızı olanları, beyaz olanları ve yeşil olanları görmüştüm... ama kıpkırmızı olanları hiç görmemiştim. Önceki gün Mudan Xu bana bir davetiye göndermiş ve elinde bir saksı kızıl şakayık olduğunu söylemişti. Bu aslında Hongfa Tapınağı'nın koleksiyonunda bulunan nadir bir hazineydi ve başrahip öldükten sonra ona hediye olarak verilmişti. Bugün çiçek açmıştı, bu yüzden Eşsiz Güzellik Evi'nin önünde bir çiçek takdir buluşması düzenliyordu. Benim de katılmamı istemişti.

   Başlangıçta, bu genç efendinin bu çiçeklere ve bitkilere karşı hiçbir sevgisi yoktu.

   Kırmızı ya da yeşil olması kimin umurunda? Sadece bir çiçek, değil mi?

   Bununla birlikte, son zamanlarda Cuinong Köşkü'ne sık sık gidiyordum ve Yingyue şakayıkları sevdiğini söylemişti, bu yüzden bu çiçek takdir buluşmasına bir gezi yapabilir ve ondan bir gülümseme almak için bir saksı şakayık alabilirdim.

   Çiçek takdir buluşması sabahın erken saatlerinde, chen saatinde başladı. Ben biraz erken geldim, bu yüzden yavaş bir yürüyüşe çıktım. Döndüğümde neredeyse belirlenen saat gelmişti; çiçek terasının yanında açılış olarak flüt ve qin melodisi çalınmaya başlanmıştı bile. Çiçek terasının yanına bir dizi havai fişek asılmış ve Mudan Xu bunları bizzat yakmıştı. Patlama sesleri kesildikten sonra bir konuşma yaptı. Ardından örtüyü kaldırdı ve saksıdaki şakayığını ortaya çıkardı.

   Çiçek koyu kırmızının bir tonuydu ve narin hassasiyetiyle ihtişam saçıyordu.

   Gerçekten de harikulade bir örnekti.

   Kalabalıktan birinin bunu yüksek sesle söylediğini duyduğumda kalbim yerinden fırlayacak gibi oldu: "Harikulade bir örnek."

   Ne garip bir tesadüf. Sayısız insan övgü dolu sözler söylüyordu ve yine de hepsinin arasından bu sesi duydum.

   Dahası, bu ses bana açıklanamayacak kadar tanıdık geldi, sanki daha önce defalarca duymuş gibiydim. Kalabalığın içine baktım ve insanların arasında duran masmavi giysili bir adam gördüm.

   Arkasını dönüp bana baktı ve bir an için donakaldım; sanki tüm o insan ve şakayık pazarı hiçliğe karışmıştı.

   Kısa bir an için sanki onunla daha önce tanışmışım gibi hissettim.

   İnsan kalabalığının içine girdim ve ellerimi ona doğru uzattım. "Bu mütevazı kişi Qin Yingmu. Saygıdeğer isminizi öğrenebilir miyim?"

   Yüzünde samimi bir gülümseme belirdi. "Benim mütevazı soyadım Zhao, adım ise Heng."

   Birkaç hoşbeşten sonra gidecekmiş gibi görünüyordu. Hemen yanına gittim ve şöyle dedim: "Bu naçizane kişi sizinle ilk karşılaşmasında eski dostlar gibi bir yakınlık hissediyor ve bu yüzden sizi bir şeyler içmek için restorana davet etmek istiyorum. Acaba bana eşlik etme şerefini verebilir misiniz?"

   Teklifi geri çevirmedi ve hemen "Elbette." dedi.


   Henüz chen saatiydi, restoran garsonu şarap satmaya başlamaları için henüz çok erken olduğunu söyledi. Bu genç efendi masaya gümüş bir külçe koyduğunda hemen "Hazır kaliteli şarabımız ve yemeklerimiz var." diye melodiyi değiştirdi.

   Garson, bu genç efendiyi ve Zhao Heng'i, birkaç tabak soğuk yemek ve bir kavanoz yüksek kaliteli Shaoxing şarabının hemen servis edildiği en seçkin özel odaya götürürken eğilerek selam verdi.

   Kadehimi karşımdaki kişiye doğru kaldırdım. "Buyurun."

   "Benim nezaket adım Hengwen," dedi. "Bana sadece Hengwen diyebilirsiniz. Bu kadar kibar konuşmak biraz fazla daraltıcı geliyor."

   Hengwen, Hengwen.

   Bu ismi tekrarlamak bir şekilde tanıdık geliyordu.

   "O halde," dedim, "seninle resmi olmayacağım. Benim nezaket adım Nanshan. Sen de bana Nanshan diyebilirsin."

   Gülümsedi.

   Ne olduğunu anlamadan bu şarap içme faslı akşama kadar sürdü.

   Yüzlerce hayatım boyunca şarap içmemiş gibi içtim - sadece içmeye devam etmek istedim. Öğleden sonraya kadar restoranda içtik. Başka bir sokaktaki bir handa kalacağını söyledi. Sendeleyerek onu hana kadar takip ettim ve odasına girdim, sonra daha fazla şarap ve yanında yemek için tekrar bağırdım.

   Qin klanımın tüm soy ağacını ona okuduğumu hatırladım. Ona bir keresinde babamın ben çocukken falıma baktırdığını ve falcının bu hayatta aşk konusunda şanslı olacağımı söylediğini anlattım; kaderimde kadınların gözdesi olmak vardı.

   Şarap kadehini kaldırarak bana baktı ve "Peki doğru çıktı mı?" diye sordu.

   "Başta ben de inanmamıştım," dedim hemen, "ama doğru çıktı. Övündüğümden değil ama başkentin zevk mahallelerindeki sayısız fahişenin ağladığını ve özgürlüklerini satın almamı beklediğini söyleyebilirim."

   Dudaklarında bir gülümsemenin gölgesi oynaşırken, "Zavallı bir bilginle ya da alçak bir satıcıyla çoktan bir araya gelmiş olamazlar, değil mi? Umarım seni sadece nehrin karşısına geçmek için bir sal olarak kullanmıyorlardır?" dedi.

   Kaşlarımı çattım. "Nasıl böyle bir enayi olabilirim, sadece bir günah keçisi değil, aynı zamanda bir boynuz mu?"

   Anlaşılmaz bir kahkaha attı ve hiçbir şey söylemedi.

   Ne kadar zamandır içtiğimizi bilmiyordum ama bir kavanozu bitirdiğimizde masadaki mum çoktan sönmüştü. Ben sersemleyene kadar içtim, o da ayakları üzerinde duramayacak hale gelene kadar içti ve yatağa uzanıp uyuduk.

   Yatakta yuvarlandım ve ona şöyle dedim: "Bunca yıl geçti. Ve sadece bugün gönlümce içebiliyorum."

   Onaylar gibi bir ses çıkardı ve uyumaya devam etti.

   Ertesi gün uyandığımda misafir odası boştu. Onu hiçbir yerde bulamadım.


   Alt kattaki hancı genç efendinin dışarı çıktığını hiç görmediğini söyledi. Odanın parası bile henüz ödenmemişti.

   Bir anda ortadan kaybolmuştu ve sonraki birkaç gün boyunca onu bir daha bulmayı başaramadım. Bulabildiğim her yeri aradım ve handaki aynı odanın parasını bir gün önceden ödeyerek onun için ayırdım. Hancı bana genç efendinin nereden geldiğini söylemediğini ve başka hiçbir yerde kimsenin onu tanımadığını söyledi.

   Açıklanamaz bir nedenden ötürü onu aramaktan vazgeçemiyordum. Belli ki tesadüfi bir karşılaşmaydı ama yine de onu unutamadım.

   Bu yılın beşinci ayının beşinci günündeki Ejderha Teknesi Festivali'nden bir sonraki yılın sekizinci ayının on beşinci günündeki Güz Ortası Festivali'ne kadar onu aradım. Bir yıldan fazla bir süre boyunca kiminle içersem içeyim, hepsinin tadı bana yavan geliyordu. Uyuduğumda bugün yaban domuzu, yarın kaplumbağa olduğum şaşırtıcı rüyalar gördüm. Bir gün rüyamda sisle kaplı bir yerdeydim ve o tam önümde duruyordu. Adını seslendim ve sanki konuşacakmış gibi arkasını döndü, ama sonra uyandım.

   Bir gün umutsuzca küçük bir tapınağa girdim ve onu ararken ilahi rehberlik almak için kura çektim.

   Çektiğim kurayı yorumlayan kişi kötü biriydi; tekrar görmek istediğim kişiyi görmek, gökyüzünden ayı koparmaya çalışan bir maymunun işi kadar zordu.

   Kurayı yorumlayan kişi, bu genç efendinin kederli yüzüne baktı ve beni teselli ederek, bu kurada aslında hala bir umut ışığı olduğunu, çünkü ayı koparan maymunun, ayı avlayan maymundan daha iyi olduğunu söyledi.

   Nasıl yani? diye sordum.

   Kura yorumcusu şöyle açıkladı: "Maymun ay için suya daldığında suyun içinde ay için uğraşmış olur. Onu nasıl yakalarsa yakalasın bu sadece bir yansımadır. Ancak maymun ayı yakaladığında, yakaladığı ay gerçek olacaktır."

   Ben de dedim ki, "Ama maymun uçamaz."

   Çaresizlik içinde bir gümüş çıkardım, yorumcunun masasına koydum ve tapınaktan çıktım.

   Sokak, gelip giden insan kalabalığıyla dolup taşıyordu. Sokağın kenarına doğru yürüdüm ve orada birinin beni selamladığını duydum: "Efendim, oturmak ister misiniz?"

   Oturdum ve "Ne sipariş etmek istersiniz?" diye sorduğunu duydum.

   "Menüde ne varsa," dedim gayriihtiyari.

   Çok geçmeden büyük, dumanı tüten bir kâse gümbürtüyle yanımdaki masaya düştü. Kaseyi taşıyan kişi özenli bir gülümsemeyle, "Çok aç görünüyorsunuz, bu yüzden size büyük bir kase wonton eriştesi yapmayı kendime görev edindim," dedi.

   Wonton eriştesi mi?

   Bakmak için biraz kendimi topladım. Daha önce hiç bu tür bir yemek yememiştim. Bir çift yemek çubuğuyla eriştelerden biraz aldım ve ağzıma götürdüm; eşsiz bir tattı.

   Yanımda erişte höpürdeten yaşlı bir adam bana baktı ve ağzını açarak yarım ağız dolusu yiyeceğini gösterdi.

   Eriştelerimi yuttum ve "Bir sorun mu var amca?" diye sordum.

   Yaşlı adam bir an tereddüt ettikten sonra şöyle dedi: "Az önce, aldığın erişteye yapışmış büyük bir fare pisliği parçası gördüm, ama seni uyaramadan... onu çoktan yutmuştun..."

   Gece, avluma döndüğümde, o fare pisliği midemde şiddetli bir fırtına kopardı, uzuvlarıma ve kemiklerime doğru aktı.

   Bu senaryo bana çok tanıdık geliyordu.

   Tıpkı onun bana tanıdık geldiği gibi, Hengwen kelimesinin bana tanıdık geldiği gibi.

   Ve böylece, ayaklarımın altındaki uğurlu bulutlara basarak ve özüm, enerjim ve ruhum birleşerek bir kez daha yükseldim.


   Güney Cennet Kapısı'nın dışında yeni yükselmiş, rütbesiz ölümsüzleri kabul eden ilahi elçinin önünde durdum.

   Cennet elçisi, benim gibi kendi çabası olmadan yükselerek ölümsüz olmuş birini pek önemsemediğinden isim defterini açıp fırçasını mürekkebe batırırken bana soğuk davrandı. "Ölümlü dünyadaki adın ne?" diye sordu.

   "Bu hayattaki adım Qin Yingmu," dedim.

   Cennet elçisi kaydetmek için fırçasını kaldırdı. "Bir dakika bekleyin. Siz Güney Cennet Kapısı'ndan geçmeden önce Yeşim İmparator'a rapor vermek için Lingxiao Sarayı'na gitmem gerekecek." Defteri kapattı ve sözlerine şöyle devam etti: "Gerçekten çok şanslısın. Taishang Laojun'un iksirleri bugün fırından çıkarılmaya hazırdı ve Batı Cenneti'nden Saygıdeğer Yaşlı Mahākāśyapa tesadüfen ziyaret için onun evine uğradı. Laojun onunla Tao açısından Budist doktrinleri tartışıyordu ve iksirleri uzak tutarken bir anlık dikkatsizlikle birini ölümlü dünyaya düşürdü. Onu senin alacağını kim düşünebilirdi ki?"

   "Mükemmel bir şansa sahip olmak benim de elimde olan bir şey değil," dedim. "Aslında bu ilk kez olmuyor."

   Cennet elçisi ayağını kaldırdı ve arkasını döndü.

   "Bir dakika bekleyin," diye seslendim. "Benim adıma Yeşim İmparatoru'na bir mesaj iletmenizi rica edebilir miyim? Song Yao'nun bir ölümsüz iksir daha aldığını ve bir kez daha Cennet Sarayı'na yükseldiğini söyleyin."

   Genç cennet elçisi aniden dönüp baktı, ağzı şaşkınlıktan yarı açıktı, tamamen şaşkına dönmüştü.


   Lingxiao Sarayı'ndaki yeşim basamakların dibinde durdum.

   Yeşim İmparator tahtında dimdik otururken Ana Kraliçe de onun yanında oturuyordu.

   "Bir sapkınlık!" diye haykırdı Yeşim İmparator. "Gerçekten bir sapkınlık!"

   "Neden böyle söylüyorsun?" dedi Ana Kraliçe. "Song Yao için kolay olmadı. Neredeyse yok ediliyordu ama yine de ölümsüzlük bağını kopardı ve şimdi Cennet Sarayına geri döndü. Eğer ölümsüzlerin de kaderleri varsa, o zaman muhtemelen budur. Madem Cennet'in iradesi bu, neden onu böyle bir duruma soktun?"

   Yeşim İmparator yüzümü inceledi ve bir süre sonra iç çekti. "Unut gitsin. Tıpkı Ana Kraliçe'nin dediği gibi, bu muhtemelen senin kaderin. Neredeyse yok oluyordun ve şimdi küllerinden yeniden doğarak reenkarne olmak için yükseldiniz. Artık geçmişte kalan her şeyin peşinden gitmeye devam etmeyeceğiz. Ancak Cennet Mahkemesi'nde resmi bir görevi olmayan bir ölümsüz olabilirsin ve Cennet Mahkemesi de sana yokmuşsun gibi davranacak. Uzak doğuda denizin içinde bir ada var. Günlerini yaşamak için oraya kendin git!"

   Eğildim. "Teşekkür ederim, Yeşim İmparator." Sonra Lingxiao Sarayı'ndan çıktım.

   Beni salona götüren genç cennet elçisi hâlâ kapının dışındaydı, bu yüzden ona "Hengwen Qingjun'un şu anda nerede olduğunu sorabilir miyim?" diye sordum.

   Genç ilahi elçi başını tahta gibi kaldırdı. "Ne Hengwen Qingjun'u?"

   "Weiyuan Sarayı'ndan, tanınmış edebiyatçılardan sorumlu Hengwen Qingjun," dedim.

   Genç cennet elçisi, "Ünlü edebiyatçılardan sorumlu olan kişi Tianjun, Lu Jing," dedi. "Weiyuan Sarayı'nda yaşıyor. Cennet Sarayı'nda Hengwen Qingjun diye biri yok."

   Buz gibi kar üzerime çöktü.

   Yanımdan bir ses "Song Yao, Song Yao" diye seslendi.

   Başımı çevirdiğim anda Bihua Lingjun'u gördüm. Anında üzerine atladım ve omuzlarından tuttum.

   "Hengwen nerede?!"

   Bihua Lingjun kaşlarını kaldırarak bana baktı. "Bunu soracak kadar yüzsüzsün."

   Bihua Lingjun'un sorunu, siz ne kadar aceleci olursanız onun da o kadar yavaş olması ve siz ne kadar endişelenirseniz onun da o kadar geri çekilmesiydi.

   Beni yavaşça tenha bir yere götürdü ve oturmak için yavaşça bir kaya seçti. Ancak o zaman yavaşça şöyle dedi: "O gün, yok olmak için ölümlü dünyaya sürünerek çok dokunaklı bir gösteri yaptın ama gerçek şu ki Hengwen, sen Güney Cennet Kapısı'ndan ayrılır ayrılmaz bunu biliyordu. Ölümlü dünyaya koştuğunda sen zaten kurtarılamayacak durumdaydın, bu yüzden çılgına döndü ve seni kurtarmak için aptalca kendi ölümsüz özünü çıkardı."

   "Daha önce hiç ölümlü olmamıştı ve ölümsüz özü olmasaydı anında yok olacaktı. Neyse ki ölümlü dünya onun güçlerine dayanamadı ve tam özünü çıkarmak üzereyken o dağın tepesi çöktü."

   "Donghua ve ben aceleyle aşağı inerek kendi ölümsüz özlerimizden birazını sana dağıttık. Sonra Laojun'dan bir iksir hapı istedik ve bazı emanetler için Tathagata'ya yalvarmak üzere Batı Cenneti'ne gittik. Zorlukla da olsa ruhunun küçük bir parçasını korumayı başardık. Yanwang'dan bir iyilik istedim ve seni reenkarnasyon döngüsüne soktum, böylece ruhunu birkaç yaşam boyunca bütünüyle besleyebilir ve yenileyebilirdin."

   "Hengwen senin reenkarnasyonunu görmek için gizlice ölümlüler dünyasına indi. Yeşim İmparator onu Cennet Sarayı'na geri götürdü ve Lu Jing'i ünlü edebiyatçıların başına getirdi. O andan itibaren Hengwen Qingjun'un Cennet Sarayı'ndaki varlığı sona erdi."

   "Hengwen şimdi nerede?" diye sordum.


   Cennet Sarayı'ndaki manzara hâlâ aynıydı, sanki fani dünyada geçirdiğim birkaç ömürlük reenkarnasyon sadece bir rüyadan ibaretmiş gibi. Uzak doğudaki adaya gitmeye hazırlanırken uzaktan kendi Song Yao Yuanjun Konutuma ve Hengwen'in geçmiş zamanlardaki Weiyuan Sarayı'na baktım.

   Tam ayrılmak için döndüğümde yüzen bulutlardan bir grup ölümsüz geldi. Yolun kenarında durmak için geri çekildim. Beidou Qixing'in geri kalanı tarafından çevrelenmiş, sade bir cübbe giymiş kayıtsız bir figür, parti yaklaştığında durdu.

   Geçmişinden kurtulmuş olan Tianshu artık eskisi kadar soğuk değildi. Bana baktı ve yumuşak bir ses tonuyla sordu: "Cennet Sarayı'ndaki yeni ölümsüz sen olabilir misin?"

   "Evet," diye cevap verdim. "Bu mütevazı kişi Cennet Mahkemesi'ne yeni yükselen Qin Yingmu."

   Tianshu başını salladı ve gülümseyerek diğer yöne doğru ilerledi.

   Gerileyen figürüne baktım. Önceki yılların geçmişi, geçen yılın sabah güneşinin ilk ışınlarındaki ponpon güllerinin kokusu gibiydi; ardında hiçbir iz bırakmadan esinti ve sisin içinde kaybolup gitmişti.


   Büyük bir aceleyle Uzak Doğu'ya doğru yola çıktım.

   Denizin içindeki adanın her tarafı ilahi ağaçların çarpık şekilleri ve karmakarışık kayalarla doluydu.

   Aralarında bir ileri bir geri gidip geldim.


   "Hengwen nerede?!" diye sormuştum.

   Bihua Lingjun da "Yeşim İmparator onu Uzak Doğu Adası'na sürgün etti." demişti.


   Kapının önündeki cennet ağacının altında durdu ve bahar esintisiyle açan üç bin şeftali çiçeğinin ışıltısı gibi bana usulca gülümsedi.

   "Beş yaşamın tamamı ve ruhumu geri getirdiğin için sana borçluyum," dedim. "Faiziyle birlikte, bunu asla geri ödeyemeyebilirim, asla."

   "Benim adıma Xuan Li'ye olan borcumu ödedin. Karşılığına sayabilirsin," dedi Hengwen.

   "Bundan şüpheliyim," dedim. "Bunu yaparsam çok şey kaybedersin."

   Hengwen yıpranmış yelpazesini salladı. "Bu beni o kadar da rahatsız etmiyor. Karşılığı olsa ne olur, olmasa ne olur?"

   Kollarımı omuzlarına doladım. "Kesinlikle. Sen benimsin, ben de senin. Aramızda borç diye bir şey yok."


-Son-


Ekstra Bölüm