Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

🌺 Bölüm 8 🌺

   İhtiyar Mingge'nin Kader Kitabı'nda yazdığı şuydu:

   Gece. Shang Shengling, Mu Ruoyan'ı kurtarır. Li Siming bunu öğrenir. Bir kavga başlar. Mu Ruoyan yüzünden ağır yaralanır. Kaçar.

   Mingge sakalını eline aldı ve gülümseyerek bu ölümsüz lorda şöyle dedi: "Gördün mü? Her şey çok açık bir şekilde yazılmış, değil mi?"

   Hiçbir şey söylemedim.

   Ne olursa olsun, Li Siming çoktan kaskatı bir ceset olmuştu.

   Ve Yeşim İmparator'un bana verdiği görev tehlikeye giriyordu.

   Ne olursa olsun, bu görevin aksamasından beni sorumlu tutamazlardı.

   Her halükarda, artık Lingxiao Sarayı'ndaydım ve Saygıdeğer Yeşim İmparator doğal olarak kendi kararını verebilirdi.


   Tianshu'nun mızrağı şans eseri Li Siming'in göğsüne girmiş ve kalbini delip geçmişti. Bu niyetle nişan almış birinin bile bu kadar isabetli bir atış yapması garanti edilemezdi. Kalp etten yapılmıştı. Böylesine büyük bir mızrak ucu tarafından delinerek kan damarlarının anında yırtılmasına neden olursa, sonuç nasıl iyi olabilirdi? İki kez kasıldı ve tamamen öldü, ben bedenin içinde can havliyle asılı kalırken acı çekmesi için yalnızca bu ölümsüz lorda güveniyordu.

   Bu ölümsüz lorda zor anlar yaşatan şey, güçlerimi hâlâ kullanamıyor olmamdı ama yanımda Hengwen vardı; pelteye dönmüş on kalbim olsa bile, onları tekrar canlı bir şekilde atan kalplere dönüştürmek sadece bir nefeslik ölümsüz hava gerektirecekti. Ama Hengwen şu anda sadece Bay Zhao olmalıydı, güçlerini herkesin gözü önünde kullanamazdı.

   Prensin malikânesindeki hizmetkârların akın etmesi, Bay Zhao'yu bir tarafa itip beni yatak odasına taşımaları sadece bir an sürdü. Birkaç doktor sırayla nabzımı ölçtü - ki bu da onların ödünü kopardı, panikten dilleri tutuldu, tepeden tırnağa titremeye başladılar.

   Zavallı şeyler. Bu dünyada kaç kişi nabzı atmayan ama gözleri açık konuşan canlı bir insanla karşılaşabilirdi ki?

   "Oğlum nasıl?" diye sordu Doğu Kumandanlığı Prensi. "Hâlâ kurtarılabilir mi?"

   Hekimler yaprak gibi titriyordu.

   Onların bu kadar acınası bir şekilde titrediğini gören bu ölümsüz lord yataktan konuştu, "Baba... onları suçlama. Bunu Cennet'in iradesine bırakalım."

   Li Siyuan gözyaşlarını silerek, "Baba, endişelenme," dedi. "Bak, Üçüncü Kardeş hâlâ burada seni teselli etmiyor mu? Cennet, evlatlık dindarlığı nedeniyle onu kutsayacaktır..."

   Cümlesinin sonunda duygulanarak boğuldu.

   Yaşlı Li'nin ailesi bir araya toplanarak bu ölümsüz lordun yatağının önünde ağladı.

   Prens "Piç kurusu, bunu hak edecek ne yaptım ben?" diye feryat ederken, Li Sixian ve Li Siyuan "Eyvah, talihsiz Üçüncü Kardeşimiz" diye ağladılar. Li Sixian ve Li Siyuan'ın baş eşleri bile mendillerine sarılıp ağladılar. "Kader küçük kaynımıza karşı acımasız."

   Onların gözyaşları beni çok duygulandırdı. Ölümlüler âleminin ve seküler dünyanın koşuşturmacası içinde, insanlığın kişisel bir dokunuşu hâlâ oldukça iç açıcıydı.

   Bu arada, Hengwen neden beni tedavi etmek için burada değildi? Ben burada acı ve ıstırap çekerken kayıtsızca izlemek biraz merhametsizce değil miydi?

   Tam bu düşünce aklıma geldiğinde, tüm vücudum aniden yavaş bir yükseliş gösterdi. Büyük bir paniğe kapıldım. Bu şaka değil! Li Siming'in ölmesini mi istiyor, beni bu şekilde dışarı mı çıkarıyor?!

   Tam karşı koymak üzereydim ki tepemden gelen alçak ve boğuk bir ses, "Song Yao Yuanjun, bu mütevazı ölümsüz Gündüz Devriyesi Tanrısıdır. Yeşim İmparator, Yuanjun'u Cennet Sarayı'na geri götürmemi emretti."


   Kaderin bu sefer o kadar hatalı ve çirkin bir şekilde yanıldığı ortaya çıktı ki Nanming gerçekten de Tianshu'yu kurtarmayı başarmıştı, bu yüzden Yeşim İmparator biraz öfkelenerek bu ölümsüz lordu ve İhtiyar Mingge'yi sorgulamak üzere Lingxiao Sarayı'na götürdü. Hengwen tanık olarak yanlarındaydı.

   Yeşim İmparator "İşler nasıl bu hale geldi?" diye sordu.

   Bu ölümsüz lord salonda sakin ve soğukkanlı duruyordu. Mantık benim tarafımdaydı. "Yeşim İmparator bilgedir. Song Yao bu kez ölümlüler diyarına indiğinde, her şeyi bana söylendiği gibi yaptım ama her şey söylenenden farklı çıktı. Çektiğim acıların pek bir önemi yok, bu yüzden bundan bahsetmeyeceğim. Yeşim İmparator bilge ve her şeyi bilendir. Doğru ya da yanlış, kesinlikle tarafsız bir yargıya varabileceksiniz."

   Mingge'ye kuşkuyla baktım. Terini silen yaşlı adam korku ve endişe içinde Yeşim İmparator'a hatasını hemen itiraf etti. Ayrıca bu ölümsüz lorda göstermek için Kader Kitabı'nı açtı ve özür dilerken yatıştırıcı bir şekilde gülümsedi.

   Mantıklı biri olarak Mingge'ye bir iyilik yaptım. "Yeşim İmparator, ölümlülerin dünyasında 'önemsiz şeylerden kaçınmak zordur ve kaderleri belirlemek zordur' diye bir söz vardır. Mingge Xingjun sayısız kaderden sorumlu, sıkıcı ve karmaşık bir iş, bu yüzden bir veya iki dikkatsizlik anlaşılabilir. Nanming sadece Tianshu'yu kaçırdı. Her ikisi de sadece ölümlü, bu yüzden onları ayırmak için büyük bir aksilik yok. Sadece bundan sonra nasıl oynayacağımızı görmemiz gerekecek."

   Yeşim İmparator bir an düşündü ve başını salladı. "Haklısın. Bundan sonra nasıl oynayacağımızı göreceğiz." Dudakları bir gülümsemeye dönüştü. "Song Yao, bundan sonra nasıl oynayacağınızı görmek için bekleyeceğim."

   Özür dileyen bir gülümsemeyle, "Yeşim İmparator, bu mütevazı ölümsüz görevleri yerine getirme konusunda pek güvenilir değil. Nanming'in Tianshu'yu kaçırabilmesi büyük ölçüde bu mütevazı ölümsüzün beceriksizliğinden kaynaklanıyordu. Yeşim İmparator muhtemelen..." Beni desteklemesi için göz ucuyla Hengwen'e baktım, "... başka bir yetenek seçmeli değil mi?"

   Hengwen hamlesini yapamadan, Yeşim İmparator tepemden şöyle dedi: "Ölümlüler dünyasında harika bir iş çıkardın. Ana Kraliçe ile ne zaman sohbet etsem, titiz olduğun için seni övüyor. Seküler dünyada ölümsüz dostuna yardım ettikten sonra Cennet Sarayı'na zaferle döndüğünde, rütben ve maaşın kesinlikle bir kademe daha artacak."

   İltifatına aceleyle karşılık verdim. Sözler daha ağzımdan tam olarak çıkmadan, Cennet Müfettişi Yeşim İmparator'a başka bazı konularda rapor vermek üzere geldi ve bizi Lingxiao Sarayı'ndan dışarı çıkardı.

   Bu ölümsüz lord Mingge'yi kavradı ve onu durdurdu. "Xingjun, bugünden itibaren Kader Kitabı'nda benim hakkımda yazarken daha iyi bir iş çıkarmalısın."

   Mingge Xingjun o kadar geniş bir şekilde gülümsedi ki yüzündeki kırışıklıklar tek bir noktada toplandı. "Kesinlikle, kesinlikle. Bugün benim için iyi şeyler söylediği için bunu Yuanjun'a borçluyum. Cennette bir gün, dünyada bir yıl demek. Çok uzun zamandır bekletiliyorsunuz. Eğer hala acele etmezsen, korkarım ki..."

   Bir anda durdum ve Güney Cennet Kapısı'na doğru koşarken Hengwen'i de yanıma çektim.

   Benimle birlikte sürüklenmesine rağmen Hengwen hiç acele etmeden, "Acelen ne?" dedi.

   Acı bir gülümsemeyle, "Eğer acele etmezsek, Li Siming'in mezarı otlarla kaplanacak" dedim.


   Sonunda-

   Bu ölümsüz lord ve Hengwen aceleyle aşağıya indik.

   Yemyeşil otlarla kaplı bir mezar tümseği görecek kadar geç kalmamıştık.

   Li Siming'in mezarı üzerindeki toprak hâlâ nemliydi ve mezar taşı hâlâ yepyeniydi.

   Ölümünden sonraki yedinci resmi yas gününü henüz geçmiştik.

   Hengwen mezar tümseğinin etrafında yavaşça döndü. "Çoktan tabuta yerleştirildi ve gömüldü. Şimdi ne olacak?"

   "Gece yarısına kadar bekleyip mezarı açmaktan ve Li Siming'in çürüyüp çürümediğini ve hâlâ kullanılıp kullanılamayacağını görmekten başka çaremiz yok," diye cevap verdim.


   Gece yarısı, ay parlakken, bu ölümsüz lord ve Hengwen, Li Siming'in tabutunu açabilmemiz için yerel toprak tanrısını mezarı ayırmaya çağırdı. Li Siming tabutta yatıyordu, üzerinde en kaliteli ipek ve saten cübbeler vardı ve bir sürü altın ve gümüş antika ile gömülmüştü.

   Sonbaharın sıcak günlerinde cesetler uzun süre dayanmazdı ve Li Siming çürümemiş olsa da burun deliklerinden ve kulaklarından birkaç böcek girip çıkıyordu. Bir esinti olduğu anda cesedin pis kokusu havaya yayılıyordu.

   Hengwen'in yüzünü kolumla kapattım. "Pislik, ne pislik. Çabuk, arkanı dön."

   Hengwen kolumu kaldırdı ve gülümseyerek, "O da bir zamanlar sendin ve şu anki görünüşünde rahatsız edici bulduğum hiçbir şey yok" dedi. Tabutun kapağını yerine koyduktan sonra, yerel toprak tanrısına zahmete girdiği için teşekkür ettim ve mezar höyüğünü kapattım.

   Li Siming artık kullanılamazdı. Cennet Mahkemesi'ne dönüp başka bir yol düşünmeliydik.

   Mezarın önündeki mezar taşına dokundum. Mezar taşının dibinde, adakların konulduğu küçük bir taş platform vardı. Platformun üzerinde henüz kaldırılmamış bir şarap kabı ve şarap kadehi duruyordu. Kâse hâlâ şarapla doluydu ve dibi görülebilecek kadar berraktı. Sanki bugün yeni doldurulmuş gibiydi. Li Siming'in ölümünden sonra çok popüler olduğu kesindi.

   Hengwen ve ben bulutlara binerek Cennet Sarayı'na geri döndük. Havadayken yeryüzüne baktım. Li Siming'in gömüldüğü yer, Doğu Kumandanlığı Prensi'nin atalarının mezarlığıydı ve yoğun bir şekilde mezar tümsekleriyle doluydu.

   Bu ölümsüz lord duygularına hakim olamayıp iç geçirdi. "O zamanlar şans eseri bir ölümsüzlük iksiri bulup yememiş olsaydım, yıllar sonra ben de böyle bir tabutta ve mezar tümseğinde, çamurda çürürken üzerimde böcekler gezinirken bulurdum kendimi. Ruhum Yanwang'ın sorumluluğu altında geri dönecek ve ömür boyu reenkarnasyon geçirecekti. Bu yaşamda neye dönüşürdüm merak ediyorum."

   Hengwen bana soran gözlerle baktı ve nefesini içine çekti. "Çok kasvetli."

   Cennet Sarayı'na döndüğünde, bu ölümsüz lord doğruca Batı Kapısı'na koştu.

   Cennet Sarayı'nın Dört Kapısı'ndan Güney Kapısı şimdiki âleme, Batı Kapısı geçmiş âleme, Doğu Kapısı gelecek âleme ve Kuzey Kapısı da dünyevi âleme açılıyordu.

   Batı Kapısı'na vardığında, bu ölümsüz lord Li Siming'in teşhis ve tedavi için hâlâ yatalak olduğu zamana dönmeyi planlıyordu. Gündüz Devriyesi Tanrısı'nın gerçek bedenimi dışarı çıkardığı ve Li Siming'in son nefesini verdiği anda bedenimi geri almak istedim. Hengwen daha sonra o tamamen harap olmuş kalbi eski haline getirecekti. Sonu iyi biten her şey iyidir.

   Batı Cennet Kapısı'nın önünde görevli olan Mareşal Gong Zhang, bu ölümsüz lordu durdurdu. "Yuanjun Lingxiao Sarayı'ndan yeni döndü. Cennet Müfettişi Cao'nun Yeşim İmparator'a Batı Kapısı'nın çöktüğünü ve onarımdan geçtiğini bildirdiğini duymadın mı? Şu an için kullanılamıyor."

   Bu yüzden, çeşitli diyarlara bağlanan Kuzey Kapısı'na yönelmekten başka çarem yoktu; diğer üç göksel kapı onarılırken yedek olarak düşünülebilirdi.

   İlahi generallerden oluşan bir grup da Kuzey Cennet Kapısı'nın etrafını sarmış, etrafta dolaşırken gürültü çıkarıyorlardı.

   Taibai Xingjun'un da aralarında olması beni şaşırttı.

   Selam vermek için yanlarına gittim ve boynumu uzattığımda Kuzey Cennet Kapısı'nın sıkıca kapalı olduğunu gördüm.

   "Song Yao Yuanjun, sen de mi Kuzey Cennet Kapısı'ndan geçeceksin?" Taibai Xingjun sordu. "Artık kullanamazsın. Anahtar gitti."

   "Nasıl?!" Şok içinde haykırdım.

   Jinxing uzun bir iç çekti ve dün Bihua Lingjun'un Kuzey Kapısı'ndan geçerken ilahi generalin satranç oynamanın ortasında olduğunu ve bu yüzden kilidi açmak için anahtarı aldığını açıkladı. İlahi general ayrıldıktan sonra kapıyı kapatmış, anahtarın hala diğer tarafta bulunan Bihua Lingjun'un elinde olduğunu ancak hatırlamıştı. Bihua Lingjun'un gideceği yer, Dipankara Buddha'nın bir doktrin ziyafeti düzenlediği Batı Cenneti'ydi. Bihua Lingjun'un geri dönüş yolculuğuna başlayabilmesi için ziyafetin sona ermesini beklememiz gerekecekti - önce ölümlü dünyaya, oradan da kendisini Cennet Sarayı'na geri götürecek olan Güney Kapısı'na geçecekti. Ancak o zaman Kuzey Kapısı açılabilirdi.

   Yaklaşık olarak ne kadar süreceğini sordum ve Taibai Xingjun'un sözleri beni umutsuzluğa sürükledi. "Sanırım on ila yirmi gün."

   On ila yirmi gün. Bu on ila yirmi yıl demekti. Nanming ve Tianshu neredeyse evlilik mutluluğu içinde yaşayan yaşlı bir çift olacaklardı.

   İç çekerek Hengwen'e dedim ki, "Kader. Kaderde bu varmış. Yeşim İmparator'a rapor verelim. O zaman bu meseleden ellerimizi temizleyebilir ve uyumak için konutlarımıza dönebiliriz."

   Hengwen esnedi. "Elbette. Ben de biraz yorgunum. Senin evinde mi yoksa benim evimde mi içip uyuyacağız?"

   Böyle demiştik ama Yeşim İmparator gerçekten de beni bağışlayacak ve bu görevden azat edecek miydi?

   Lingxiao Sarayı'na giden yolun yarısına geldiğimizde Mingge Xingjun bizi bekliyordu. "Qingjun, Yuanjun, Yeşim İmparator ölümlü dünyada olanlardan zaten haberdar. Tianshu ve Nanming çoktan Shangchuan Şehri'nden ayrıldılar ve Güney Kumandanlığı'na doğru yola çıktılar. Birkaç gün sonra Yangtze Nehri'nde şiddetli dalgalar meydana gelecek ve ekipleri Zhoujia Karşı Geçişi'ndeki Kıyı Hanı'nda mahsur kalacaktır. Şu anda Shangchuan Şehrindeki bir Taoist tapınağında geceleyen gezgin bir Taoist rahibin cesedi var. Hayatının sonuna gelmiş ve ruhu yeraltı dünyasına gitmiş, bu yüzden bedeni Yuanjun'un kullanımına hazır. Bu mesele gecikmeye bırakılamaz, bu yüzden lütfen acilen Güney Cennet Kapısı'ndan aşağı inin."


   Şafak sökerken, güneş sıcakken, bu ölümsüz lord gözlerimi tahta kalaslardan yapılmış bir yatakta, eğri büğrü, yarı çürümüş bir kapısı ve penceresi olan kasvetli, sade bir odada açtı.

   Tam o sırada, biri çürüyen kapıya yüksek sesle vurdu. "Guangyunzi! Guangyunzi! Prensin malikanesinin üçüncü genç efendisi için otuz beşinci gün ritüel toplantısı başlamak üzere! Eğer şimdi gitmezsen zamanında yetişemezsin!"

   Demek bu kısa ömürlü Taoist rahibin adı Guangyunzi'ydi. İsminin bir karakteri bile bu ölümsüz lordun unvanına benziyordu -Guangxu Yuanjun.


Sonraki Bölüm