Lupin'de Ara

Son Bölümler: Qian Qiu Radyo Dizisi

Qian Qiu Radyo Dizisi -- 2. Sezon -- 4. bölüm yüklendi. (Bilgisayardaki bir sıkıntı nedeniyle devam edemiyorum.)

Son Bölüm

Qian Qiu yeni ekstra!! Geçmiş Günler yayınlandı!!

Bölüm 5: Bir Soru


  Arkasındaki vücut normalden daha fazla ısınıyordu. Önündeki orman sonsuz görünüyordu ve keskin kuş cıvıltıları onu huzursuz etmeye başladı. Nemo derin bir nefes aldı ve bacaklarını makina gibi hareket ettirdi.


  Bir yol düşünmediğinden değildi. Hatta gri papağandan yardım istemeyi bile denedi. Ancak bu sinir bozucu kuş sadece işe yaramaz olmakla kalmıyor, aynı zamanda sanki 'şeytani iyileştirme büyüsü' inanılmaz bir nimet nimetmiş gibi homurdanıp duruyordu.


  Herhangi bir canavarla karşılaşmaması iyi bir şeydi, bu yüzden Nemo kendini neşelendirip yoluna devam etmeye zorladı.


  "Eh!" diye bağırdı gri papağan aniden, "Şansınız yaver gitti."


  Nemo bilinçsizce etrafına baktı ama özel bir şey yoktu; ta ki bir köpeğin havlaması kulaklarına ulaşana kadar. Oliver sırtındayken nefesini tutarak hızla bir ağacın arkasına saklandı. Ses yaklaştı, arabanın tahta tekerlekleri kuru dalları ezdi ve arabanın içinden hafif bir kahkaha yükseldi. Onları takip edenlerden çok bir kafileye benziyordu. 


  Başını biraz dışarı uzattı ve çok uzakta olmayan iki arabanın da onlarla aynı yöne doğru gittiğini gördü. Az sayıda insanın bulunduğu küçük bir kafileye benziyordu ve sürücünün kıyafetleri Garland'ın popüler tarzıydı.


  Nemo, Yolkenarı Kasabası'nda onlar hakkındaki haberin yayılıp yayılmadığını bilmiyordu ama artık başka seçeneği yoktu. Körü körüne temkinli davranarsa Oliver kurt köpeği yüzünden ölmese bile sırtındayken yarası yüzünden ölecekti.


  "Yardım edin!" Tüm gücüyle bağırarak kafileye doğru koştu. "Bana yardım edin lütfen!!"


  Onu ilk kez, durup ona çılgınlar gibi havlamak üzere eğitilmiş olan kafilenin iz köpekleri fark etti. Araba yavaşça yavaşladı ve iki kişi arabadan dışarı çıktı. Nemo, Oliver sırtında tökezleyerek ileri doğru koştu. Kalbi her an boğazından fırlayacakmış gibi hızla atıyordu.


  Ses çıkarmayı başarana kadar birkaç kez ağzını açmaya çalıştı.


  "Vahşi hayvanlar tarafından saldırıya uğradık." Diğer kişinin ifadesine yakından bakmaya cesaret edemeden endişeyle ve hızlı bir şekilde konuştu. "Arkadaşım ağır yaralandı. Sizin... herhangi bir ilacınız var mı? Onu bir şeyle takas edebilirim."


  "Bir bakayım." İlk olarak keçi sakallı ve nazik bakışlı bir adam konuştu. Nemo'ya tepeden tırnağa baktı: "Arkadaşını yere bırak."


  Nemo, Oliver'ı nazikçe yere indirdi. Oliver'ın yüzü kızarmıştı, nefesi kısa ve acılıydı ve hiçbir uyanma belirtisi göstermiyordu. Sol bacağındaki keten kumaş kan ve irinle içindeydi.


  "Oldukça zahmetli." Adam keçi sakalını büküp gözlerini kaldırdı. "Bunun için ilacımız var ama ucuz değil. Karşılığında bana ne verirsiniz efendim?"


  Nemo bel çantasını düzgünce yırttı - ara katmana, zarif ve benzersiz desenlerle ağır görünen altın bir kolye sıkıca dikilmişti. Desenlerin ne olduğu anlaşılmıyordu çünkü tüm kolye darbe ve çiziklerle dolu idi.


  "Bu altın." Bir süre tereddüt ettikten sonra kolyeyi açtı ve içindeki resmi çıkardı. "Bir bakar mısın?"


  Keçi sakallı tüccarı kolyeyi avucuna koydu ve bir süre dikkatlice baktı.


  "Ann, onlara bir şişe korozyon önleyici ilaç ver." Yanında duran kadına söyledi, "Ayrıca iki takım eski kıyafet de ver."


  Kadın cebinden koyu kahverengi bir ilaç şişesi çıkarmadan önce kaşını kaldırdı. Kısa kestane rengi saçları ile bir savaşçıya benziyordu, uzun boyluydu ve kahramanca görünüyordu. Sağ gözünün altında özellikle dikkat çekici bir yara izi vardı ama kehribar rengi gözleri parladığı ve neşeyle dolu olduğu için bu durum gözlerini etkilemiş gibi görünmüyordu.


  "Giysileri kendin al, bana emir verme." Keçi sakallıya bakıp güzel dişlerini göstererek sırıttı. "Bu iki oğlanın kadın kıyafetleri giymesini ister misin?"

  Keçi sakallı gülümsedi, başını salladı sonra arabaya geri döndü.

  "Ne yapıyorsun?" Ann ilacı alıp yaklaştı ve Nemo hafif kekik kokusunu duydu. "Çabuk yarasını aç."

  Nemo bandajı dikkatlice açtı ama irin ve kan zaten yarayı ve kumaşı birbirine yapıştırmıştı ve biraz kuvvet uyguladığında hoş olmayan bir yırtılma sesi duyuldu. Yavaşça yırttı, elleri titriyordu.

  Kadın savaşçı başını salladı ve kararlı bir şekilde elini itti. Kan lekeli çuval bezini hızla çıkardı, kemerinden metal bir kap çıkardı ve sıvıyı içine döktü.

  Bir anda havaya keskin bir alkol kokusu yayıldı.

  Oliver kaşlarını çattı ama hâlâ uyanmadı. Ann küçük bir hançer çıkardı ve kararmış leşi peynir keser gibi hızla yaradan kesti. Daha sonra temiz bir mendil çıkardı ve kalan kiri ve kan pıhtılarını dikkatlice sildi.

  Merhem uygulanana ve Oliver yeniden bandajlanana kadar tüm süreç beş dakikadan fazla sürmedi.

  "Aslında dikilse daha iyi olur" diye mırıldandı, Nemo'ya bir bakış atarak. "Ama bu da hemen hemen aynı işe yarıyor... Merak etme genç adam, arkadaşın ölmeyecek. Gerisini ona ver ve üç defa içmesini sağla." İlaç şişesini salladı.

  "Teşekkür ederim." Nemo ilaç şişesini aldı ve ona ciddiyetle teşekkür etti.

  Ann, onun kanlı yüzüne baktı: "Neyin var, ormana hiçbir şey almadan mı gittin? Belki su torbasını bile almamışsındır."

  Nemo utançla gözlerini kaçırdı.

  "Al, al şunu, bu bir günlüğüne kullanılabilir." Bel çantasından üzerinde su yoğunlaşma çemberi kabaca işlenmiş dana derisinden bir çanta çıkardı. "Burası Garland'daki Noer'den çok uzakta değil. Şehre girmeden önce yıkanmanızı öneririm; bana öyle bakmayın. Bu şey gerçekten pahalı değil. Şu anki kolye oldukça iyi ve fiyatına değer."

  "İki takım elbise." Keçi Sakallı bir noktadan sonra arabadan indi ve Nemo'ya düz bir bez çanta verdi. "Bizimle gelmek ister misin? Hastayı sırtında taşımak zor."

  Nemo dudaklarını hareket ettirdi. "...Hayır, teşekkür ederim." dedi. İlaç şişesini dikkatlice paketin içine koydu ve paketi göğsüne astı. İkisinin önünde hafifçe eğildi ve hâlâ uyuyan Oliver'ı sırtladı. "Sadece birkaç adım ötede, kendi başımıza gidebiliriz."

  Keçi sakallı omuz silkti. "O halde size iyi şanslar evlat."

  Arabanın hızı çok yüksekti ve kafile hızla görüş alanından kayboldu.

 Onlarla ilgili haberin henüz Garland'a ulaşmadığını umuyordu. Nemo gözlerini kapattı ve yavaşça nefes verdi.

  "Onlara yük olmak istemiyorsun, değil mi?" Oliver bir noktada uyandı ve arkasından yumuşak bir şekilde sordu, ses tonu bir sorudan çok bir beyanı andırıyordu.

  Nemo, "Bu iki adam iyi insanlardı. Artık ilaç ve temiz suya sahip olacak kadar şanslıyız."

  "Belki de ikinizi tanıdılar ve Garland Muhafızlarına ödül için sizi vermeyi planlıyorlar." Gri papağan daldan aşağı uçtu ve kötü niyetli bir şekilde yorum yaptı. "Size sadecde su torbası verdiler. Tsk tsk, peki ya silah? Tek kelime etmedi, değil mi?"

  "Ben gerçekçi bir insanım." Nemo bunu öfkeyle gri papağanı durdurdu, "Ben sadece sonucu görüyorum."

  "Peh," dedi papağan.

  Nemo, Oliver'ın uzanması için nispeten temiz bir yer buldu, çok fazla kuru dal ve çürüyen yaprak yoktu ve zemin kalın yosunla kaplıydı. Hava ferah ve temiz kokuyordu. Oliver biraz kendine gelmiş gibi görünüyordu, kendi başına kalktı ve ağaca yaslanarak oturdu.

  Nemo, "Biraz mola verelim," diye önerdi. "Karanlık çökmeden bu lanet yerden ayrılmamız lazım. Her ihtimale karşı, kaçacak gücü toplamamız gerekiyor."

  "Tamam." Oliver hızla cevapladı.

  Sonra derin bir sessizliğe gömüldüler.

  Durum daha önce acil olduğundan ikisinin kişilerarası iletişimde kaybedecek vakti yoktu. Artık gerginlik azalınca, yabancılar arasındaki eşsiz tuhaflık duygusu yeniden su yüzüne çıkmıştı. Nemo bir konu bulmaya çalıştı ama karşı tarafın sohbet edecek aklı veya gücü olup olmadığını bilmiyordu, bu yüzden boşuna havaya sırıtmak ve sonra yerdeki yosunu incelemek için başını sertçe eğmek zorunda kaldı.

  Sonunda sessizliği ilk bozan, hizmet sektörünün duayenlerinden Bay Ramon oldu.

  "Hey Nemo." Gözlerini kırpıştırdı; sesi bir meyhanedeki meşe sandalyeye yaslanmış biri kadar rahattı. "Kasabada seni özleyecek kız var mı?"

  Oliver, Nemo'nun rahatsız bir şekilde yerdeki yosunları yolduğunu görünce yanlış konuyu seçtiğini hemen anladı.

  "Ayrıldık." Biraz hüsrana uğramıştı, "Biliyorsun ben çok... ee, meşgulüm. Bu benim sorunum." Tıpkı diğer aşk hikayeleri ve ayrılıklar gibiydi. Gerekçesi bile sıradandı. Yetimhaneyi miras alma fikri vardı ama o ilgilenmedi, bu yüzden onu suçlayamazdı çünkü bu doğal bir tepkiydi. Uzun zamandır kimseyle birlikte olmamıştı ve düşündüğü kadar üzgün değildi; konu açıldığında biraz utandı.

  "Peki ya sen? Hana gelen bir sürü güzel kız var." Böylece soruyu hemen geri çevirdi.

  Oliver kendi mezarını kazmanın ne demek olduğunu anında anladı.

  "Hiçkimse." Bir süre ağaç gövdesinden aşağı kaydı.

  "Nasıl?" Nemo şaşkınlığını saklama zahmetine girmedi. Oliver hoş biriydi ve yakışıklı bir görünüme sahipti. Nazik ve zararsız görünüyordu, bu da insanların ona karşı dikkatli olmasını zorlaştırıyordu. Sosyal biriydi, iyi huyluydu ve kasabadaki tek hanı miras alacaktı. Bu hiç mantıklı değildi.

  "Sadece net olarak çözemediğim bir sorum var." Nemo'nun kaşlarının giderek kalktığını gören Oliver hızla kendini savundu.

  "Ne?"

  "...Annemle babam birbirini çok seviyor." Oliver başını kaldırdı, yaprakların arasından görünen mavi gökyüzüne baktı.

"Bu iyi değil mi?" Bir yetim olarak Nemo'nun bu konuda hiçbir düşüncesi yoktu. Tek akrabası, uzun zaman önce vefat etmiş olan Yaşlı Patrick ve küçükken götürülen bir grup çocuktu, bu yüzden ilişki kuracak empatiden yoksundu.

  "Bunun iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum." Oliver hâlâ garip bir sakin ses tonuyla gökyüzüne bakıyordu. "Biliyorsun, annemle hiç tanışmadım, o uzun zaman önce öldü. Babam..."

  Nemo hemen ağzını kapattı ve ona endişeyle baktı.

  "Sorun değil, çünkü bunun hakkında konuştuk." Oliver açıkça karşı tarafın gergin gözlerini hissetti. "Rahatça konuşabiliriz." Bu konuda Nemo daha temkinliydi, bu yüzden başlaması onun için daha iyiydi.

  "Babam bana annem hakkında hiçbir şey söylemedi ve evde annemin portresi ya da ondan kalan bir eşya yok." Oliver sanki başka birinden bahsediyormuş gibi sakin bir şekilde anlattı. "Çocukken annemi biraz merak ederdim ama sonradan pek umursamadım."

  "Peki sen nereden biliyorsun...?" Aşık olduklarını nereden biliyorsun? Nemo hikayede tatlı bir aşk bulamadı.

  "Gözler." dedi Oliver. "Babamın elinde annemden tek bir şey kaldı. Ukulele'si. Ona annem tarafından verildi, üzerine onun sözleri ve imzası kazınmıştı. Bazen ukuleleyle konuşuyordu, sanki..." Durakladı ve sonraki sözlerini düşündü. "Bir insanın bu kadar üzgün bir bakış sergileyebileceğini hiç düşünmezdim... nasıl desem, sanki babamın bir parçası da onunla birlikte ölmüş gibiydi. Dürüst olmak gerekirse, bu tür bir ilişkinin biraz korkutucu olduğunu düşünüyorum. Bir insan gerçekten başka birini bu kadar sevebilir mi?"

  Nemo ne diyeceğini bilemeden ağzını açtı.

  "İnsanların, babamın Yolkenarı Kasabasına ilk geldiğinde bir tabut taşıdığını ve beni kollarında tuttuğunu söylediğini duydum. Yanında başka bir şey yokmuş. Tabutta annenin cesedi yer almalı." Oliver devam etti. "Her zaman benim büyümemi beklediğini ve bir gün bana bütün hikayeyi anlatacağını düşündüm ama hiç anlatmadı."

  "Sonunda dayanılmaz bir sorumluluktan kurtulmuş gibi bana baktı. Benim edindiğim duygu buydu. Birlikte yaşayacağı iyi bir kadın bulması için onu ikna etmeye çalışıyordum ama o her seferinde konuyu değiştiriyordu. Dün gece ben… Onun endişesini hissedebiliyordum ama aynı zamanda rahatladığını da hissettim. Neden onunla daha önce güzelce konuşmadım?”

  Oliver kollarını kavuşturdu ve kollarını sıktı.

  "...Onu nasıl suçlayamam." Gözlerini kaldırdı. Yanakları aşırı kan kaybından dolayı solgundu. Bu sanki uzun süredir biriken ve acıyla dolu olan bir şeyi nihayet kalbinden çekip çıkaran saf öfke gibiydi. “O zaman harekete geçmeseydim yine de kurtarılacak mıydı? Neden böyle bir talepte bulundu? Neden denemedi bile? Ben babamı kendi ellerimle öldürdüm ama o bana bir sebep bile göstermedi!”

  "Hiçbir şey bilmeden beni hayatta tuttu. Bazen onun ailesi gibi bile olmadığımı hissediyorum. İçmeyi sevdiği şarabı, söylemeyi sevdiği şarkıları, okumayı sevdiği kitapları biliyorum... Ama ben doğum gününü bilmiyorum, aralarındaki hikayeyi bırak karısının görünüşünü ve ölüm sebebini bilmiyorum. Memleketini bilmiyorum, acısını anlamıyorum ve neden ölmeyi seçtiğini bile anlayamıyorum."

  "Ben ne yaptım..."

  Sonunda içini döktü, diye düşündü Nemo.

  Ve bu tür bir acıyı biraz anlıyor gibiydi. Nemo baktı; Oliver kolunu gözlerinin üstüne kaldırdı, çenesi kasılmıştı.

  Bu böyleydi. Bir an için sonunda kendinizle dünya arasındaki son bağın, demirini kaybetmiş bir gemi gibi kaybolduğunu fark edersiniz. Ölen kişilerib yüzleri ve sesleri geri dönülemez bir şekilde hafızadan silinir. Geride sadece bir türlü dağılmayan, ruhu sonsuza dek çürüten, bir lanete dönüştüren pişmanlık kalır.

  Ancak Oliver'ın durumu daha da kötüydü, ipi kendi elleriyle kesmek zorunda kaldı.

  "Soruna cevap veremiyorum." Nemo su torbasının ipini iki kez çekti ve kuru deri çanta yavaş yavaş suyla doldu, buruşuk torba gurultu sesi çıkardı. "Seni 'geçecek' diyerek teselli etmeyeceğim, ikimiz de bunun saçmalık olduğunu biliyoruz. Yüzünü yıka, bu kendini daha iyi hissetmeni sağlayacak."

  "Teşekkürler." Oliver daha sakin görünüyordu. Kolunu gözlerini kapatarak hareket ettirdi ve su torbasını aldı. Bu sefer Nemo herhangi bir gözyaşı lekesi bulamadı, sadece hafif kırmızı göz halkaları vardı. Nemo, Oliver'ın korkunç öz kontrolüne hayret etti. Yaşlı Patrick'in henüz öldüğü günlerde, yaşlı adamın çay fincanını görünce gözyaşlarına boğulurdu.

  "Birbirinize sarılıp ağlamayı planlamıyorsanız, daha erken bir yere gitmenizi öneririm." Gri papağan kanatlarından oldukça memnundu ve uçma duruşu düzgündü. Bir ağaçtan aşağı koştu ve buruşuk bir parşömen rulosunu Nemo'nun başına düşürdü.

  Nemo kaşlarını çattı ve ruloyu önüne çekip gelişigüzel bir şekilde açtı.

  Yarım dakika sonra onu bıraktı ve yüzünü avucuna gömdü, vücudunun her hareketini kullanarak bunalımın ne anlama geldiğini gösterdi.

  "Sorun ne?" Oliver'ın yüzünden hala su damlıyordu. Şu an yüzü muhtemelen vücudunun en temiz kısmıydı ve o akıllıca davranarak onu doğal bir şekilde kurumaya bırakmayı seçti.

  "Biliyor musun?" Nemo dehşet içinde ilan etti: "Birlikte üç bin altın değerindeyiz! Hayatımda toplasam üç bin altın bile görmemişimdir..."

  Oliver'ın rahatlayan ifadesi yeniden sertleşti.

  "Vay canına." Zayıf bir ünlem sesi çıkardı. "Ben de görmedim."

  "Noer Şehri'nin girişinde yırttım." Bu bir yanılsama olabilirdi ama Nemo her zaman papağanın sesinin bir miktar onlar talihsiz durumdayken zevk alıyormuş gibi çıktığını hissetmişti. "Ne demiştim, evlat? O kadın bu şeyi gördü ve at sırtında, silahıyla ikinizin kellesi için geliyor."

 

Yazarın tek cümlelik özeti, 

"Bir insan başka birini gerçekten bu kadar sevebilir mi?"



Yazarın söyleyecek bir şeyi var: Evet... bu birbirini bükme hikayesi!!!




            «Önceki  ∥İçindekiler∥  Sonraki»